Safety razor
zondag 21 augustus 2022 om 14:20
Ik ben sinds kort begonnen met het verduurzamen van mijn badkamer. Geen producten meer met microplastics, bars in plaats van flessen en zoveel mogelijk andere herbruikbare spullen.
Nu ben ik vanochtend begonnen met mijn laatste wegwerpscheermesje. En ik overweeg een saftey razor te kopen. Op een paar punten twijfel ik nog, vandaar dit topic.
Wie heeft ervaring? Is een safety razor ook goed te gebruiken in bijv. de schaamstreek?
En is er nog verschil tussen de diverse merken? Het ontwerp lijkt overal hetzelfde, de prijzen lopen uiteen. Ik ben er nog niet achter wat de verschillen zijn en waar ik op moet letten.
Nu ben ik vanochtend begonnen met mijn laatste wegwerpscheermesje. En ik overweeg een saftey razor te kopen. Op een paar punten twijfel ik nog, vandaar dit topic.
Wie heeft ervaring? Is een safety razor ook goed te gebruiken in bijv. de schaamstreek?
En is er nog verschil tussen de diverse merken? Het ontwerp lijkt overal hetzelfde, de prijzen lopen uiteen. Ik ben er nog niet achter wat de verschillen zijn en waar ik op moet letten.
zondag 21 augustus 2022 om 15:55
Goed bezig Eenhoorn.
Ik heb er 1 en ben er echt blij mee.
Voorheen gebruikte ik wegwerpmesjes onder de douche, lekker snel en zonder scheerschuim (zo'n 'verzorgende' strip boven de mesjes)
Nu ik dit mesje gebruik moet ik veel voorzichtiger zijn( vond 't doodeng t schoonmaken en mesjes verwisselen)
Maar..ik heb geen irritatie meer en het is veel gladder. Ik scheer zorgvuldig en langzaam itt tot het agressieve of haastige hiervoor. Ik denk dat dit ook een groot verschil maakt. Ik vind het vooral fijn dat ik nooit meer tegen de haargroei in hoef om echt glad te worden.
Mijn man hoefde niet te wennen, die was een uitgebreid ritueel en goed straktrekken(gezicht) al gewend.
Ik heb er 1 en ben er echt blij mee.
Voorheen gebruikte ik wegwerpmesjes onder de douche, lekker snel en zonder scheerschuim (zo'n 'verzorgende' strip boven de mesjes)
Nu ik dit mesje gebruik moet ik veel voorzichtiger zijn( vond 't doodeng t schoonmaken en mesjes verwisselen)
Maar..ik heb geen irritatie meer en het is veel gladder. Ik scheer zorgvuldig en langzaam itt tot het agressieve of haastige hiervoor. Ik denk dat dit ook een groot verschil maakt. Ik vind het vooral fijn dat ik nooit meer tegen de haargroei in hoef om echt glad te worden.
Mijn man hoefde niet te wennen, die was een uitgebreid ritueel en goed straktrekken(gezicht) al gewend.
zondag 21 augustus 2022 om 15:55
zondag 21 augustus 2022 om 16:42
Ik heb die van Bamboozy (?) cadeau gekregen. Na wat oefenen lukt het mij prima. Bikinilijn doen ziet er wel uit als een ingewikkelde yoga-oefening maar ik heb nog geen wondjes gehad. En ik ben nogal lomp. Met scheerzeep (en zo’n scheerkwast) is het resultaat net zo glad als met epileren dus ik ben er heel tevreden mee.
zondag 21 augustus 2022 om 16:52
Ik heb hier ook wel eens naar gekeken. Het wordt wel goed geadverteerd, als je het goed doet heb je minder kans op ingegroeide haartjes en ook minder wondjes. Maarja, dan moet je het wel goed doen. Vooral rond m'n poenie ben ik dan toch een beetje huiverig.
anoniem_414236 wijzigde dit bericht op 24-08-2022 11:41
16.92% gewijzigd
zondag 21 augustus 2022 om 17:04
zondag 21 augustus 2022 om 17:48
Ik vond het helemaal niks. Nou schijnt het een kwestie van oefenen en geduld te zijn,maar ontharen is al niet echt een hobby van me en ik had me gesneden dus ik gaf het snel op.
Natuurlijk, zonde, qua microplastics, maar ik had andere zaken waar ik beter plastic op kan bezuinigen dan die paar plastic opzetstukjes per jaar.
Natuurlijk, zonde, qua microplastics, maar ik had andere zaken waar ik beter plastic op kan bezuinigen dan die paar plastic opzetstukjes per jaar.
zondag 21 augustus 2022 om 17:56
Ik doe heel lang met de heren scheermesjes (6 blade) van het eigen merk van Kruidvat. Een keer een set met houder kopen en daarna alleen de losse scheermesjes. Zonder die extra brede plastic rand van de Estrid.
Sensitive scheerschuim van het eigen merk en nooit wondjes of ingegroeide haren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 21 augustus 2022 om 18:39
Ik heb die van Bamboozy een jaar lang gebruikt, maar ben sinds kort toch weer overgestapt op wegwerpmesjes.
Het scheert echt fantastisch glad, ik had na een tijdje echt minder last van rode puntjes (strawberry legs) en vrijwel geen scheerirritatie meer in mijn schaamstreek. Ook erg prettig dat het duurzaam is natuurlijk.
Maarrr, ik bleef snijwondjes krijgen. Hoe voorzichtig ook (want jeetje, wat ben je lang bezig met deze mesjes), bij mijn enkels en knieën was het wel eens of tweemaal per maand raak. Afijn, op mijn benen kon ik het wel hebben (hoewel het lelijke littekentjes oplevert bij mij) en woog het op tegen scheerbultjes, maar toen ik laatst mijn schaamlip te pakken had was ik er klaar mee.
Zonde, want ik heb met wegwerpmesjes nu direct weer rode irritatiebultjes... Het heeft echt allebei flinke voor- en nadelen.
Het scheert echt fantastisch glad, ik had na een tijdje echt minder last van rode puntjes (strawberry legs) en vrijwel geen scheerirritatie meer in mijn schaamstreek. Ook erg prettig dat het duurzaam is natuurlijk.
Maarrr, ik bleef snijwondjes krijgen. Hoe voorzichtig ook (want jeetje, wat ben je lang bezig met deze mesjes), bij mijn enkels en knieën was het wel eens of tweemaal per maand raak. Afijn, op mijn benen kon ik het wel hebben (hoewel het lelijke littekentjes oplevert bij mij) en woog het op tegen scheerbultjes, maar toen ik laatst mijn schaamlip te pakken had was ik er klaar mee.
maandag 22 augustus 2022 om 16:30
Ik heb ook een paar keer snijwondjes gehad (en dit had ik met wegwerpmesjes nooit). Ben redelijk zorgvuldig maar heb niet altijd alle tijd/zin om er veel tijd voor uit te trekken. Dus toch maar weer een wegwerpmesje erbij.
Die van Estrid leken me ook fijn maar kon je volgens mij alleen met een abonnement bestellen.
Die van Estrid leken me ook fijn maar kon je volgens mij alleen met een abonnement bestellen.
maandag 22 augustus 2022 om 23:02
Dit leek me ook wat (zo'n mes) maar ik had op mijn benen altijd al snijwonden van een wegwerpscheermes van GiletteBarnsteen schreef: ↑21-08-2022 17:48Ik vond het helemaal niks. Nou schijnt het een kwestie van oefenen en geduld te zijn,maar ontharen is al niet echt een hobby van me en ik had me gesneden dus ik gaf het snel op.
Ben voor mijn benen overgegaan op een epilator. Maar zo'n safety mes lijkt me helemaal niet safe. Ben bang dat ik mezelf beschadig daarmee en vooral bij mijn bikinilijn. Dus: ik epileer mijn benen en voor oksels en bikinilijn een wegwerpscheermes.
Scheelt toch wat want mijn wegwerpscheermes gaat langer mee.
Wat een gedoe al dat haar hé
maandag 22 augustus 2022 om 23:04
Aaaah nachtmerriesKingsAndQueens schreef: ↑21-08-2022 18:39I
Afijn, op mijn benen kon ik het wel hebben (hoewel het lelijke littekentjes oplevert bij mij) en woog het op tegen scheerbultjes, maar toen ik laatst mijn schaamlip te pakken had was ik er klaar mee.Zonde, want ik heb met wegwerpmesjes nu direct weer rode irritatiebultjes... Het heeft echt allebei flinke voor- en nadelen.
Ja daarom sla ik het maar over.
Ben vrij onhandig dus.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in