Mode & Beauty alle pijlers

Sandalen gezocht

09-03-2018 14:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet dat het nog niet tijd is voor zomerschoenen. Over een paar weken ga ik op zon vakantie. Dus ik wil sandalen.
Door beenlengte verschil, draag ik altijd een inleghakje. Hierdoor draag ik altijd enkellaarsjes of hoge sneakers.
Lage schoenen zitten door het hakje niet goed.
Ik wil dus openschoenen. Soms zweet ik uit de sneakers. Als ik het hakje niet draag, heb ik vermoeid been en rugpijn.
Kunnen jullie helpen met het zoeken naar openschoenen/ sandalen waar een inleghakje inpast?
misschien langzaam die hakverhoging gaan afbouwen, zodat je gewoon alle schoenen aan kan trekken.

20-30 jaar geleden was het heel erg belangrijk dat benen gelijke lengte moesten hebben. En iedereen kreeg een hakverhoging. Waarom dan geen hele zoolverhoging, vraag ik mij dan af. Tegenwoordig krijgt bijna niemand meer alleen een hakverhoging.

In de 30 jaar dat ik werk, heb ik echt nog nooit mensen gezien met 2 gelijke benen. Net zoals cupmaten, voeten, handen (probeer je ring maar eens om je andere hand te doen) niet gelijk zijn, zijn je benen meestal ook niet gelijk.

Het lijf kan een beenlengte verschil van ongeveer 2,5 cm heel goed compenseren. Vergeet niet, dat je lijf niet beter weet.

Ik adviseer mijn patiënten altijd om die hakverhoging eruit te halen. Veel makkelijker, kan je ook gewoon op blote voeten lopen of op slippertjes.

Even technisch, vaak komt het beenlengte verschil door een scheefstand in het bekken. Door onder het korte been een verhoging te doen, duw je het bekken dus nog schever. Simpel gezegd.

Dat wanneer je klachten hebt, onder 1 voet een verhoging zet, waardoor andere structuren worden belast en je minder klachten krijgt, dat is logisch. Maar dit betekent niet dat je dit altijd moet blijven dragen.

Goede inlegzooltjes kunnen wel helpen.

Even nog een antwoord op je vraag. Plak een extra stukje hak onder de hak van een sandaal. kan de schoenmaker heel makkelijk doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wolky en think! Hebben modellen waarin dat kan. Teva zou denk ik ook kunnen.
Zijn van die hele dunne stoffen sneakers niks, tegenwoordig zie ik er veel van nike voorbij komen die er echt heel luchtig voor in de zomer uitzien.
@ Hamerhaai
Geen hakje dragen is geen optie.
Bij mij is het verschil te erg. Ben blij dat ik hierdoor geen pijn en vermoeidheid meer heb.
Het-groepje schreef:
09-03-2018 14:15
Wolky en think! Hebben modellen waarin dat kan. Teva zou denk ik ook kunnen.
Zal naar deze merken kijken
Peach0909 schreef:
09-03-2018 14:15
Zijn van die hele dunne stoffen sneakers niks, tegenwoordig zie ik er veel van nike voorbij komen die er echt heel luchtig voor in de zomer uitzien.
Dat is ook een goede optie.
Zal zien of ik dat kan vinden
Rosa-Roodhart schreef:
09-03-2018 14:24
Dat is ook een goede optie.
Zal zien of ik dat kan vinden
Hoe hoog is dat hakje? Anders zou iedere sandaal met dichte hiel toch wel voldoen?
Afbeelding

https://www.cottelli.nl/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Rosa-Roodhart schreef:
09-03-2018 14:22
@ Hamerhaai
Geen hakje dragen is geen optie.
Bij mij is het verschil te erg. Ben blij dat ik hierdoor geen pijn en vermoeidheid meer heb.
Hoeveel is het verschil als het wel in een normale schoen kan?

Mijn vriendin heeft een enorm beenlengte verschil vroeger liep ze met schoenen met verdikte zolen. Allang niet meer omdat het precies wat hamerhaai zegt niet meer van deze tijd is om dat zo op te lossen. Ik zou er toch, misschien na je vakantie, eens met iemand over praten.

Je kunt (ook in post van hamerhaai) je zool verhogen dan kun je gewoon sandalen kopen die je leuk vind en er een verhoging onder laten plakken.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 15:14
0.28% gewijzigd
Ik heb op aanraden van mijn podotherapeut Birkenstocks gekocht. Nee het zijn niet de mooiste maar ik vind het belangrijker om geen pijn te hebben/krijgen. Had eerst andere die ook goed waren maar die waren echt versleten.
Verder hebben er heel wat sandalen met binnenzool met klittenband. Deze kan eruit. Misschien kun je je hakje daaronder leggen. Ecco heeft het bijvoorbeeld. Maar nog veel meer merken. Waar ik woon is er een schoenen speciaal zaak die goed advies geven die is er vast ook bij jou in de buurt. En de sandalen liggen al in de schappen. :-)
https://www.shoesbyboudewijns.nl/nl/blo ... -steunzool
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven