Mode & Beauty alle pijlers

Schoenen meisje

04-08-2017 14:51 25 berichten
Hoi,

Sinds 16 maanden ben ik in het bezit van een prachtige dochter.
Na me te kunnen uitleven op kleren voor mijn zoon van 5, is er een hele nieuwe wereld voor mijn opengegaan op het vlak van meisjes kleren :heart: wow wat zijn er toch leuke jurkjes!
Aangezien ik nog een groentje ben ; welk soort schoenen vinden jullie leuk onder jurkjes. Ze draagt vooral Z8, B nosy etc.
Ik ben zelf gek op laarsjes maar is dat niet te grof voor een klein meisje onder een jurkje?
Ze draagt nu sandaaltjes eronder.
Graag tips voor van de winter 😊.
Alle reacties Link kopieren
'Aangezien ik nog een groentje ben' Je kleed jezelf toch al een aantal jaar hoop ik? Heb je geen stijl ontwikkeld die jij leuk vind?
Internagelaktisch
Ja maar mijn kledingstijl vind ik niet leuk voor mijn dochtertje.
Ik draag zelf jurkjes met hoge laarzen of broeken met enkellaarsjes.
Ik doe graag een beetje sportieve schoentjes onder kleertjes van z8
All stars, nikes e.d. En dan probeer ik een kleur te vinden wat overal wel een beetje bij kan. Op het moment draagt dochterlief vooral haar glimmende zilveren schoenen (afschuwelijk, maar in de winkel vond zij ze al prachtig en nu kiest ze deze nog steeds iedere keer uit :proud: )
If you can dream it, you can do it.
Laarzen? Serieus?

Met die leeftijd keek ik vooral of ze er goed op konden lopen en of de zool goed was. Bij een goede schoenenzaak is er dan altijd wel iets wat qua kleur leuk staat.
sushilala schreef:
04-08-2017 15:06
Laarzen? Serieus?

Met die leeftijd keek ik vooral of ze er goed op konden lopen en of de zool goed was. Bij een goede schoenenzaak is er dan altijd wel iets wat qua kleur leuk staat.
Waarom geen laarsjes? Mijn dochter heeft ook gewoon laarsjes. Komen gewoon van een goede schoenenzaak. Ik zie het probleem niet.
Super leuk toch zilveren schoenen mel.nl... ja zoiets dacht ik al all stars ofzo . Ik had sneakers maar vond ze te grof staan onder de jurkjes.

Niks mis met enkellaarsjes toch?
Ik zou vooral voor schoentjes gaan die de voetjes goed ondersteunen. Is heel belangrijk bij jonge kinderen!
De laatste nieuwe trend zou me geen barst kunnen schelen.
Uiteraard moeten de voetjes goed ondersteund worden! Graag zelfs!
Ook wil ik er geen mode popje van maken.. Ik vroeg alleen wat leuk staat onder een jurkje in de winter voor een klein meisje (niet voor een volwassen persoon, want dat is heel anders).

Om alle aannames in te dekken: ik zoek een degelijk soort schoenen voor een klein meisje (dus niet zoals mijn eigen kledingstijl) wat leuk staat onder schattige jurkjes en het hoeft geen mode popje te zijn.
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 15:17
79.69% gewijzigd
Evda2016 schreef:
04-08-2017 15:12
Uiteraard moeten de voetjes goed ondersteund worden!
En jij gaat ervan uit dat dit het geval is met bv All stars?
Voor af en toe een uurtje vind ik het wel kunnen.
Niet om dagelijks te dragen.
Ik denk dat een meisje van 1,5 gewoon op all stars kan lopen ja, ze loopt geen kilometers. Ik denk dat ze een uur wandelen niet vol gaat houden hoor en binnen hebben wij geen schoenen aan.
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 04-08-2017 15:20
35.25% gewijzigd
Evda2016 schreef:
04-08-2017 15:09
Super leuk toch zilveren schoenen mel.nl... ja zoiets dacht ik al all stars ofzo . Ik had sneakers maar vond ze te grof staan onder de jurkjes.

Ze glimmen wel heel erg hoor :-D
Maar als je ziet hoe blij zij er mee is, dan is het al goed.
En 1 voordeel, zilver kan makkelijk bij z8
Mel.nl. gelukkig kan dat nog als je klein bent. Ik was vroeger (en stiekem nog) ook dol op glim en lakschoentjes etc.
Evda2016 schreef:
04-08-2017 15:09

Laarzen bij een dreumes van 16 maanden vind ik echt een no go. Misschien helemkage enkellaarsjes maar heb ze nog niet gezien. Smaken verschillen natuurlijk.

En liever een goede schoen dan all stars.
Evda2016 schreef:
04-08-2017 15:18
Ik denk dat een meisje van 1,5 gewoon op all stars kan lopen ja, ze loopt geen kilometers. Ik denk dat ze een uur wandelen niet vol gaat houden hoor en binnen hebben wij geen schoenen aan.
Dat denk ik dus ook, in huis loopt ze hier zonder schoentjes. Buiten loopt ze geen uren.
Beetje fijne adidas schoentjes zijn misschien ook leuk onder jurkjes.
Mel.nl precies, ik denk dat hoeveelheid dat ze totaal loopt buiten een kwartier zal zijn. verder in de buggy en binnen inderdaad zonder schoenen binnen.
Koop voor dat kind toch gewoon goede, leren schoenen.
En voor de zomer sandaaltjes.
Ik snap dat nooit zo: is het zomer, ga je die tenen nog inpakken door laarzen te dragen, waarom?
Dochter gaat geen laarsjes in de zomer dragen hoor
sushilala schreef:
04-08-2017 15:21

En liever een goede schoen dan all stars.
Een goede schoen is een schoen die goed past. Zolang die all stars niet te groot of te klein, te breed of te smal zijn kunnen ze dus prima.
sugarmiss schreef:
04-08-2017 16:51
Een goede schoen is een schoen die goed past. Zolang die all stars niet te groot of te klein, te breed of te smal zijn kunnen ze dus prima.
Nou nee. Een goede schoen is een schoen die goed ondersteunt. Ik had vroeger prachtige ballerina's, zaten goed, niet te breed, niet te smal, niet te groot en niet te klein! Maar 0 ondersteuning en nu heb ik doorgezakte enkels en x-benen. Jeej.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Door een te stevige schoen kunnen de spieren niet goed ontwikkelen en krijg je bijvoorbeeld slappe enkels.

Ik zou dus kijken naar schoentjes met een flexibele zool en daar heb je genoeg keus in. Ook in de winter! Shoesme had jaren geleden leuke laarsjes met een flexibel zooltje. Ook bij Van Haren is genoeg te krijgen in kleine maatjes.
CleopatraVII schreef:
04-08-2017 17:40
Nou nee. Een goede schoen is een schoen die goed ondersteunt. Ik had vroeger prachtige ballerina's, zaten goed, niet te breed, niet te smal, niet te groot en niet te klein! Maar 0 ondersteuning en nu heb ik doorgezakte enkels en x-benen. Jeej.
Dus jij hebt jaren en jaren op die schoenen gelopen en daarom is het nu mis? Want van een seizoen ballerinas dragen gaat het niet mis hoor. Echt wat een hardnekkig idee is dit toch.

Zolang kind nog niet uren loopt kan alles wel, mits het niet van haar voeten valt.

Ik had toen ze zo klein was inderdaad enkellaarsjes en hippe gympjes. En ook wel van die truttige schoenen met een bandje over de wreef. Vooral veel vrolijke kleurtjes.

Nu is ze 10 en weigert jurken of rokken te dragen en wil ze alleen maar zwarte sneakers. Dus leef je uit zolang het kan en koop lekker drie paar schoenen, als je het kan betalen natuurlijk :-).
Euhm ik vroeg me af welke soort schoenen er leuk staan bij Z8 jurkjes, niet over welke schoenen wel of niet flexibel of stevig genoeg zijn.. :huh: .
Ik denk dat daar de meningen over zijn verdeeld. Ik denk zelf dat van Haren schoenen of gympen of sneakers prima zijn voor een kind van 1,5 die hooguit 10 minuten per dag buiten loopt.
Niet iedereen kan en wil shoesme schoenen of echt leren schoenen a 65 euro betalen in maatje 21, waar ze misschien 2 maanden in zitten..
Lijkt me allemaal een beetje overdreven om te denken dat de voetjes gelijk misvormd worden door schoenen die niet van echt leer zijn, niet shoesme heten of geen zijden voetbed hebben.

Verder bedankt voor de tips die bruikbaar waren.
dannas schreef:
04-08-2017 20:55
Dus jij hebt jaren en jaren op die schoenen gelopen en daarom is het nu mis? Want van een seizoen ballerinas dragen gaat het niet mis hoor. Echt wat een hardnekkig idee is dit toch.

Zolang kind nog niet uren loopt kan alles wel, mits het niet van haar voeten valt.

Ik had toen ze zo klein was inderdaad enkellaarsjes en hippe gympjes. En ook wel van die truttige schoenen met een bandje over de wreef. Vooral veel vrolijke kleurtjes.

Nu is ze 10 en weigert jurken of rokken te dragen en wil ze alleen maar zwarte sneakers. Dus leef je uit zolang het kan en koop lekker drie paar schoenen, als je het kan betalen natuurlijk :-).
Haha nog even van genieten dus voordat ze een eigen mening krijgt :biggrin: .

Had dat bij mijn zoontje (5) laatst ook .. had hem een leuke groene polo met zwarte spijkerbroek aangedaan .. opeens zegt hij ; ''ik wil deze kleren niet aan mama, ik doe ze uit, jij hebt namelijk ook een groen shirt en een zwarte broek dus het is voor meisjes " :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven