Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerbroek te kort

02-09-2017 10:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een spijkerbroek laten inkorten (flared model) en vind het nu te kort. Ik ben wel akkoord gegaan met de lengte en vind het dus lullig om terug te gaan. Als ik nu alles zelf los torn (?) en de broek zo laat, zal de stof dan erg gaan rafelen? Een beetje vind ik niet erg. De stof bestaat uit 92% katoen7% polyester 1% elastaan.
Wat denken jullie?
Rafelen is toch hip?
Met een spijkerbroek kan dit meestal wel mits en niet teveel stretch inzit ( dan valt hij minder mooi zonder zoom vind ik persoonlijk ) hij zal wel wat gaan rafelen maar dat is ook weer snel afgeknipt. Als het een beetje stevig spijkerstof is zal dat wel meevallen
De stof is vrij soepel, draagt niet als een stugge spijkerbroek zeg maar. Ik heb het idee, dat nu die korter gemaakt, de pijpen ook minder wijd uitlopen. Vind het jammer van het model..
Dat je pijpen nu minder uitlopen is niet zo gek als dat wijde gedeelte grotendeels ingekort moest worden. Bij mij moeten bijna alle broeken die ik koop ingekort worden want ik heb lengtemaat 30 en soms hangt 32 ook nog net goed. Heb ook wel eens een gave broek gezien maar toen ik hem aan had bleek dat dat gave grotendeels weg zou vallen. Jammer.
Mee terug gaankan natuurlijk niet als het niet door hun fout is gedaan. Gewoon loshalen en maar zien, anders draag je hem sowieso niet meer toch?
Ja precies. Ik ga hem wel dragen hoor, maar vind het model minder mooi nu. Dus wellicht helpt het als ik em lostorn en anders moet ie weer opnieuw worden ingezoomd en moet ik stoppen met zeuren. ;-))
Als je een flared model inkort dan is het leuke effect van de broek weg. Niet zo raar dus dat je hem nu niet leuk meer vindt.

Zoom uithalen heeft misschien nut, ligt er ook een beetje aan hoeveel cm je van de broek hebt af laten halen.
Is dat niet inmiddels helemaal hot? Zie de Culotte.

Kun je de broek niet een keer extra omslaan zodat het lijkt alsof het opzet is?
gizzmo-returns schreef:
02-09-2017 10:40
Mee terug gaankan natuurlijk niet als het niet door hun fout is gedaan. Gewoon loshalen en maar zien, anders draag je hem sowieso niet meer toch?
Dat kan wel, maar niet als klacht. Gewoon zeggen wat je wel wil en opnieuw betalen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Je kunt de broek wel weer iets langer maken:
De zoom eruit halen, en dan een strook van ongeveer 5 centimeter aan de pijp vastnaaien. Daarna gebruik je de strook om een nieuwe zoom te maken.
Ik heb de zoom losgehaald en de lengte is nu prima. Rafels vind ik prima, maar wat gebeurt er als ik het zo laat en de broek ga wassen? Kan het heel ver doorrafelen of is dat een onzin gedachte van me?
kopstoot schreef:
17-09-2017 11:25
Ik heb de zoom losgehaald en de lengte is nu prima. Rafels vind ik prima, maar wat gebeurt er als ik het zo laat en de broek ga wassen? Kan het heel ver doorrafelen of is dat een onzin gedachte van me?
Ligt een beetje aan de stof en zou kunnen rafelen maar niet perse.
kopstoot schreef:
17-09-2017 11:25
Met een lockmachine een randje erlangs maken of met zo'n speciale steek op je naaimachine.
Dan moet ik toch even langs de naaister vrees ik; heb zelf geen naaimachine..
Pientjexxxx schreef:
17-09-2017 12:55
Met een lockmachine een randje erlangs maken of met zo'n speciale steek op je naaimachine.
De stof bestaat uit 92% katoen7% polyester 1% elastaan.
Ginerva schreef:
17-09-2017 11:29
Ligt een beetje aan de stof en zou kunnen rafelen maar niet perse.
kopstoot schreef:
17-09-2017 14:04
De stof bestaat uit 92% katoen7% polyester 1% elastaan.
Dat gaat zeker een beetje rafelen.
Pientjexxxx schreef:
17-09-2017 14:17
Dat gaat zeker een beetje rafelen.
ja dat denk ik ook
parbleumondieu schreef:
02-09-2017 10:12
Rafelen is toch hip?
Hoogwater ook. Eigenlijk mag je de naaister op je blote knietjes bedanken voor je ultra-hippe jeans.
Dit is een model uit de resort collectie voor 2018 van Karen Walker.
Afbeelding

Zie mezelf er niet in lopen, maar ja, het is wel mode, dus op zich mag het dan wel.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven