Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerjasjes

06-06-2012 11:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm tegenwoordig weer in elke winkel hangen: het spijkerjasje. In alle soorten en maten, nu ook in verschillende kleurtjes en zelfs met printjes..

Wat vind je ervan? En heb je er al 1 of een paar gekocht en hoe combineer jij ze?
Ik heb er 3

Een korte (als een bolero zeg maar)

Een witte, en een blauwe

Ik combineer ze boven alles, jurkjes, rokken, jeans...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik "hartje" Spijkerjasje.

Ik heb een Bikermodel, een Boleromodel, de Old-Skool Levi's jacket, een een Spijkerjurk-die-ook-als-jasje kan.

Kleed lekker af en makkelijk te combineren.
Ik heb er twee; een korte en een langere. De langere heb ik al heel lang en draag ik niet meer. De korte draag ik altijd op jurkjes.
quote:Nastik schreef op 06 juni 2012 @ 11:50:

Ik "hartje" Spijkerjasje.

Ik heb een Bikermodel, een Boleromodel, de Old-Skool Levi's jacket, een een Spijkerjurk-die-ook-als-jasje kan.

Kleed lekker af en makkelijk te combineren.

een jurk die ook als jasje kan Nas?

Das wel een hele mini mini mini jurk dan..

Of gewoon een hele lange jas
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 06 juni 2012 @ 11:51:

[...]

een jurk die ook als jasje kan Nas?

Das wel een hele mini mini mini jurk dan..

Of gewoon een hele lange jas

Ik houd van kort.

Hij komt tot net over de bil. Maar misschien is het dan toch meeer een jurkje.

Mijn fantastische fantasie kan overal wat mee.
Ik vind de kortere variant zelf het leukst!
Ik zie zelden nog spijkerjassen op straat of in de winkels
Tot net over de bil is kort idd...
Ik vind die zwartleren jasjes veel mooier staan bij vrouwen, erg sexy, maar met zo'n spijkerjasje is niets mis.
Ik heb er één, die combineer ik met vrolijk gekleurde jurken en rokken.
Ik vind ze verschrikkelijk.
Je vindt ze verschrikkelijk of geweldig, volgens mij is er bijna geen tussenweg.
Wat is er verschrikkelijk aan dan? Ik vind ze eerder wat nietszeggend...
Ik kan ze ook niet bepaald verschrikkelijk vinden. De langere, standaard blauwe variant vind ik dan inderdaad ook eerder nietszeggend.

Zelf heb ik 2 korte, die iets boven de taille komen denk ik. De een is mintgroen en de ander met panterprint. Dat vind ik dan weer minder nietszeggend, haha.
Spijkerjasjes zonder mouwen zie je tegenwoordig ook heel vaak, als je het goed combineert ziet dat er best leuk uit.

Ikzelf heb alleen lange spijkerblouses.

Bij het standaard spijkerjasje moet ik al wel snel aan het woord 'moeke' denken moet ik eerlijk zeggen..
Het is echt zo'n Nederlandse vrouwen mode item, met andere woorden een anti-stijl item. Ik vind het vergelijkbaar met crocs, jeans op de verkeerde momenten dragen, anti-vrouwelijk.
ahaha crocs, verschrikkelijk.
Afschuwelijk.
offtopic sorry:

crocs zijn wel zo'n beetje uitgestorven toch?!? Waar ik me nu over verbaas, is dat ik overal hippe meiden zie met een soort vreselijke pyamas met opdruk die pijn aan je ogen doet... dat brengt me ineens terug naar de donkerste dagen van de jaren 90, de housebroek...
Oh zijn die hip dan? Ik krijg ernstige flashbacks naar de nineties anders. Ik woonde in spijkerjasjes en vind ze vreselijk oubollig, en idd een anti stijl item.
Oh ja, die wijde pyamabroeken met prints.. Walgelijk. Net als de harembroek. Of een combinatie van beide.
Klopt. Ik verbaas me soms erg over wat ineens hip is en door mooie jonge meiden gedragen wordt (zag de afgelopen jaren onder meer raffia, uggs, crocs, harembroek, boyfriend jeans, driekwartsbroek, indianen mocassins met raffia, neonkleren, tijger/panterprints voorbijkomen, allemaal misdaden tegen de menselijkheid). Spijkerjasjes vallen daar m.i. niet onder. Ze zijn alleen een beetje saaiiii...
Vind het op zijn tijd wel stoer.

Met mouwen opgerold, wit hemdje eronder.
Ja, ik vind het leuk! Je ziet zoveel trends uit de nineties terugkomen, fantastisch Ik heb deze denim blouse van Maison Scotch gekocht.

Ik zag deze week ook gewoon weer Palladiums in een hippe winkel staan. Najah!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven