Mode & Beauty alle pijlers

Steps klantonvriendelijk, alternatieven?

13-06-2018 11:58 41 berichten
Hallo viva dames,

Wie shopt er ook regelmatig bij Steps en weet iets over de nieuwe spaarmethode die sinds kort gehanteerd wordt?

Vroeger was er de klantenkaart waarmee je 25 euro korting kreeg als je een bedrag van 500 euro aan uitgaven op je kaart had staan, maar nu kun je niet meer sparen via de klantenkaart.

Steps heeft de kaart afgeschaft en ingeruild voor een app, waarop je nog maar 12,5 korting krijgt bij een uitgegeven bedrag van 500 euro (0,025 euro spaar je per uitgegeven euro). Ik vraag me af hoe vaste klanten die geen app kunnen hebben nu korting kunnen sparen. Ik vind het eigenlijk best klantonvriendelijk om zo over te stappen naar een systeem dat mensen zonder smartphone niet kunnen gebruiken en ook de spaarpunten te halveren en vind het geen goede klantenservice.

Heeft iemand leuke en betaalbare alternatieven voor steps-achtige kleding? Ik vind de kleding namelijk wel leuk, maar kan nu misschien beter ergens ander gaan winkelen.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
13-06-2018 12:21
Als je bij Steps koopt vanwege de korting die je krijgt na uitgave van €500,00, dan kun je beter je geld op een andere manier investeren. Daarnaast moet je het spaarsysteem dus zien als iets extra, niet iets waar je recht op hebt.
Dit. Bij klantonvriendelijk denk ik toch aan heel andere dingen.

Je koopt je kleren toch bij een winkel die je leuk vindt en waarvan je je de kleding kan veroorloven, toch niet om het spaarsysteem? Die ene keer op de tig aankopen dat je een keer korting krijgt...
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Over de verwende Westerse consument gesproken zeg. Wat een eerste wereldprobleem.

Gedraag je je wel vaker zo verwend?
Alle reacties Link kopieren
Meid, wat een wereldprobleem. Gottegot het is wat.
Alle reacties Link kopieren
en van Steps overgaan naar Esprit volg ik niet helemaal of is Esprit tegenwoordig wèl leuk? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
13-06-2018 14:28
Dit. Bij klantonvriendelijk denk ik toch aan heel andere dingen.

Je koopt je kleren toch bij een winkel die je leuk vindt en waarvan je je de kleding kan veroorloven, toch niet om het spaarsysteem? Die ene keer op de tig aankopen dat je een keer korting krijgt...
Ik verwachtte eerlijk gezegd ook een sappig topic over hoe TO onbeschoft werd behandeld door een kauwgom kauwende winkeltroela met attitude. Of dat ze de tip had gekregen het eens bij Miss Etam te proberen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
13-06-2018 15:27
en van Steps overgaan naar Esprit volg ik niet helemaal of is Esprit tegenwoordig wèl leuk? ;-)

Ja ik vind Esprit ook heel anders dan Steps.
Wat een aanstellerij dit. Als je zo afhankelijk bent van die bijna nietszeggende korting en je zonder korting al moet overstappen naar een andere winkel, dan doe je denk ik iets verkeerd.
Volgens mij wil je gewoon online zeiken, omdat je hoopt dat je dan alsnog die korting krijgt.
O shit, nieuw spaarsysteem.. Kun je je oude spaarkaart nog inleveren?
Ik heb een hekel aan spaarsystemen. Ik doe ook het liefst mijn boodschappen bij supermarkten zonder spaardingen, doe mij maar gewoon de goedkoopste boodschappen (uiteindelijk betaal je alles zelf he).
Bij Esprit vervallen je punten wel na verloop van tijd, kwam ik afgelopen week achter. Liet ik me toch bijna verleiden om iets te kopen van 40 euro, om die 4,35 euro aan punten die vervallen te cashen. Net op tijd bedacht ik me dat ik niet in die stomme salestrucjes moet trappen.

Op zich vind ik een app wel makkelijker dan een kaart. Ik heb wel klantenkaarten bij een aantal winkels, maar die zoeken het altijd op in hun systeem, omdat ik standaard zeg dat ik geen pasje bij me heb (heb ik ook vrijwel nooit). En bij de AH maak ik, die enkele keer dat ik daar kom, gebruik van het pasje dat bij de kassa ligt voor iedereen die zijn bonuskaart vergeten is.

Ik schaar een verandering van spaarsysteem absoluut niet onder 'niet klantvriendelijk'. Ik had ook een sappig verhaal verwacht, beetje een tegenvaller :P
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-06-2018 21:57
Ik heb een hekel aan spaarsystemen. Ik doe ook het liefst mijn boodschappen bij supermarkten zonder spaardingen, doe mij maar gewoon de goedkoopste boodschappen (uiteindelijk betaal je alles zelf he).
Bij Esprit vervallen je punten wel na verloop van tijd, kwam ik afgelopen week achter. Liet ik me toch bijna verleiden om iets te kopen van 40 euro, om die 4,35 euro aan punten die vervallen te cashen. Net op tijd bedacht ik me dat ik niet in die stomme salestrucjes moet trappen.

Op zich vind ik een app wel makkelijker dan een kaart. Ik heb wel klantenkaarten bij een aantal winkels, maar die zoeken het altijd op in hun systeem, omdat ik standaard zeg dat ik geen pasje bij me heb (heb ik ook vrijwel nooit). En bij de AH maak ik, die enkele keer dat ik daar kom, gebruik van het pasje dat bij de kassa ligt voor iedereen die zijn bonuskaart vergeten is.

Ik schaar een verandering van spaarsysteem absoluut niet onder 'niet klantvriendelijk'. Ik had ook een sappig verhaal verwacht, beetje een tegenvaller :P
Ik ook. Daarom gebruik ik Stocard, die kent bijna alle pasjes :proud:
Nou, het marketing team mag zichzelf feliciteren, jij bent de perfecte kandidaat voor zo’n spaarsysteem! Weinigen zijn daar nog voor in.

Niet dat ik ooit bij Steps winkel, maar het nieuwe systeem lijkt me fijner? Je kunt je punten nu tussendoor al inzetten in plaats van dat je eerst €500 moet besteden. Geen kip haalde dat natuurlijk, want mensen willen niet alles meer bij één winkel kopen. Zeker bij steps moet je erg veel kopen om aan die €500 te komen. En je kunt je oude punten inwisselen onder de oude voorwaarden. Wat is nu het probleem?
Je oude membershipcard komt te vervallen, maar deze kun je wel gelijk inleveren tegen korting.
Over het gespaarde bedrag ontvang je 5% korting. Voorbeeld: Je hebt gespaard voor €345,-. Daarover ontvang je 5% korting. Dat komt neer op een bedrag van €17,25. Op je eerstvolgende aankoop boven de €50,- ontvang je €17,25 korting. Heb je reeds €500,- of meer gespaard, dan ontvang je de gebruikelijke €25,- korting.
Na installatie van de Steps Friends app spaar je gelijk voor Happy Points.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet de eerste winkel die klantvriendelijk is nog inlopen. Het zijn allemaal marketingtrucjes om jou zoveel mogelijk te laten kopen. Bonuskaart, kortingskaart, stempelkaart, zegeltjes. Allemaal bullshit. Koop gewoon wat je leuk vindt, nodig hebt. Scheel een hoop zooi in je portemonnee...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
NAW gegevens zijn goud waard voor ondernemers. Er zijn maar weinig mensen die beseffen hoeveel waarde die apps, klantenkaarten en bonuskaarten eigenlijk hebben.

Het voordeel van die app is dat ze je nu een berichtje kunnen sturen als je in de buurt van de winkel bent. Iets met ´als je nu koopt krijg je zoveel procent extra korting´.

En jij maar denken dat het jou wat oplevert.

Shop gewoon één of twee items in de uitverkoop, waarmee je dan 50% uitspaart. Als je daarmee dan 30 euro ´verdient´ heb je je korting ook.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
tanteslankie schreef:
14-06-2018 09:46
Ik moet de eerste winkel die klantvriendelijk is nog inlopen. Het zijn allemaal marketingtrucjes om jou zoveel mogelijk te laten kopen. Bonuskaart, kortingskaart, stempelkaart, zegeltjes. Allemaal bullshit. Koop gewoon wat je leuk vindt, nodig hebt. Scheel een hoop zooi in je portemonnee...
Spaarsystemen staan los van klantvriendelijkheid en klantenservice.

Ik doe wel mee aan spaarsystemen, maar ik koop er niet meer of minder door. Oftewel, ik laat me er niet door beïnvloeden.
Alle reacties Link kopieren
Ik shop al jaren niet meer bij de Steps ik kom wel bij de Sissy Boy
En ook hier hadden ze tot vorig jaar dacht ik,een stempelkaart. Maar nu ook een spaarsysteem handig je zegt bij de kassa je naam en in het systeem staat de korting. Ik gebruik het altijd weer gelijk en je krijgt die korting ook nog als er al 20% korting is.
Superhuisvrouw schreef:
14-06-2018 13:31
Ik shop al jaren niet meer bij de Steps ik kom wel bij de Sissy Boy
En ook hier hadden ze tot vorig jaar dacht ik,een stempelkaart. Maar nu ook een spaarsysteem handig je zegt bij de kassa je naam en in het systeem staat de korting. Ik gebruik het altijd weer gelijk en je krijgt die korting ook nog als er al 20% korting is.
Ik zet mijn gespaarde korting bij Sissyboy ook altijd meteen in bij een volgende aankoop. Misschien is morgen wel de apocalyps, dan heb ik mijn korting in ieder geval gebruikt, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven