Mode & Beauty alle pijlers

tips voor lopen op hoge hakken?

16-06-2008 21:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ìk heb binnenkort een bruiloft en heb erg leuke schoenen voor onder mijn jurkje, maar hier zit een aardige hak onder.

Heeft iemand tips hoe ik daar een dag op kan lopen?!?!
Alle reacties Link kopieren
Oefenen, want je moet er natuurlijk ook een beetje elegant op lopen. Ik zie het weleens bij mensen dat ze niet gewend zijn om op hoge hakken te lopen, dat ziet er dan niet uit. En inderdaad, platte schoenen meenemen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
gewoon doen! Kom op, vrouwen hóren op hakken te lopen (ik doe het in ieder geval wel bijna elke dag), het ziet er veel beter uit. Maar vergeet je reservepaar en pleisters niet.
Alle reacties Link kopieren
annkel schreef op 13 juli 2008 @ 17:49:

Even uppen......!



Anderen nog tips e/o trucs.....?
Wat verwacht je van die tips en trucs? Dat je na een avond feesten geen pijn in je voeten zult hebben? Nogmaals: wie mooi wil zijn moet pijn lijden en het gaat vanzelf weer over. Verder eens met Extrahalo: vrouwen horen op hakken. En zolang de UGGS, Birkenstocks en Crocs het straatbeeld domineren kan ik je verzekeren dat je op mooie schoenen met hakken veel positieve reacties zult krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een tip: Vetrouw op je hakken. Als ik nieuwe hooggehakte schoenen heb gekocht moet ik ze altijd even 'leren kennen en vertrouwen'. Je moet voelen hoe de schoenen lopen en durven vertrouwen op de schoenen. Als je je er niet zeker op voelt gaat het niet werken. En ja, een beetje pijn hoort erbij...
Alle reacties Link kopieren
loop netalsof je aan een touwtje wordt vast gehouden van boven

recht

borst vooruit

heupen links-rechts

kontje draaien

smileeeeeeee



maar dat alles MET MATE

niet overdrijven!
Alle reacties Link kopieren
ik loop bijna altijd op hele hoge hakken, ben nogal klein van mijzelf en dan is het belangrijkste dat je je hielen waar de hak onder zit stevig neer zet, dus niet!!! op de voorkant van je voeten lopen, ten eerste ziet dit er niet uit en ten tweede krijg je dan echt pijn in je voeten. maar als je de trap op loopt moet je juist wel op de voorkant van je voeten lopen want anders kun je vallen, succes!!!
Alle reacties Link kopieren


Die kende ik nog niet. Ik heb wel kipfiletjes voor onder mijn hielen, dat scheelt al heel wat.

Ik ga ze van de week halen. Of nieuwe schoenen kopen... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Koop hakken van een goed merk. Pumps van 20 euro kunnen haast niet comfy lopen, althans ik merk een groot verschil met mijn duurdere pumps.
Alle reacties Link kopieren
lamaris schreef op 23 juli 2008 @ 22:58:

Koop hakken van een goed merk. Pumps van 20 euro kunnen haast niet comfy lopen, althans ik merk een groot verschil met mijn duurdere pumps.
Ik niet. Ik koop zelden dure schoenen, maar of mijn pumps nu 100 euro of 10 hebben gekost voor mijn comfort maakt dat niet uit. Als ik niet kan lopen op een schoen, maakt dat voor de prijs niks uit...
Alle reacties Link kopieren
Dr Scholl is echt top! Zag vandaag bij de schoenmaker ook gelkussentjes voorin de gehele pump.



Heeft iemand ervaring met het verlagen van een hak? Heb via ebay een paar mooie hakken gekocht van 4 inch ( 9cm dacht ik) heb meerdere hakken van dit merk en deze lengte. En daar loop ik prima op. Alleen dit paar zit me niet lekker. Ze zijn erg mooi en zonde om in de kast te laten liggen. Via google las ik dat je de hak kan verlagen. Maar mijn schoenen hebben een rode zool en die wil ik wel behouden. Iemand ervaring? Of als je een goede schoenmaker weet in Amsterdam? De schoenmaker waar ik vandaag snapte het niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
En nog een tip; zet alsjeblieft je voeten niet naast elkaar neer! Dat staat zo lomp! Eigenlijk moet je dat ook nooit doen op platte schoenen als je enigzins elegant wil lopen maar op hakken is het echt not done. Goede oefening is op de gemiddelde stoep de verticale lijnen volgen, de tegel die er tussen zit is precies een stap. Dus zet je voeten netjes VOOR elkaar neer.



Wil je ook nog eens mooi recht lopen, probeer het dan thuis over een strak gespannen koortje op de vloer met een boek op je hoofd. Recht voor uit blijven kijken. Zo heb ik het geleerd op de modellen acedemie en het werkt super!



En als je echt pijn hebt die bewuste avond; nooit laten merken of je schoenen in het openbaar uit doen. Het staat niet netjes. Ga naar het toillet en wissel je schoenen of ga daar pleisters plakken.



Wat ook kan; als je ze thuis in hebt gelopen dan ken je de pijnpunten als. Pleister op die plekken van te voren je voet in en doe er een mooie panty (of pantykousje als je een broek draagt) overheen en niemand ziet de pleisters!



Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven