Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor mooie (kwaliteits)sieraden

06-08-2010 01:56 43 berichten
Heeft iemand suggesties waar nou *echt* mooie sieraden te vinden zijn?



Mijn oma is kortgeleden overleden en ik zou heel graag van (een gedeelte van) mijn erfenis een mooi sieraad kopen, ter nagedachtenis en ook omdat mijn oma zelf nogal van de sieraden was en ik zeker weet dat zij dit een mooie gedachte zou vinden.



Hiervoor wil ik natuurlijk vooral graag iets duurzaams. Het liefste zilver of als het te betalen is witgoud, en het budget is zo'n 500 euro. Oorbellen, ketting of armband zijn allemaal opties.



Heeft iemand misschien ideeën waar ik kan kijken? Mijn duurste paar oorbellen tot nu toe was een tientje oid, dus ik ben een beetje verloren.



Heel erg bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
How about... 1 trouwring van Oro Verde (fair trade goud) met aan de binnenkant gegraveerd oma *naam*?
Alle reacties Link kopieren
Moest ff lachen ; ''Lucardi is de wibra onder de juweliers'' hahaha....maar je hebt helemaal gelijk!Leuk bedacht!
Alle reacties Link kopieren
@Sanmi Je gaat toch niet vragen om sieraden van je oma? Ik vind dat je zo'n sieraad moet krijgen, ik zou er nooit om vragen, zelfs niet bij mijn ouders. Er is in families vaak al genoeg ellende rond erfenissen.
Alle reacties Link kopieren
Ann Liv: ze schrijft dat ze iets wil kopen van haar erfenis.



TO: ik zou eerder voor witgoud kiezen dan voor zilver omdat zilver een zachter materiaal is en dus minder duurzaam. Mocht je een steentje in je sieraad willen dan is het goed te weten dat zirkonia zijn glans op de duur niet behoudt en diamant altijd mooi blijft. Ga voor advies naar de betere juweliers en in jou geval zou ik dan niet kiezen van Lucardi. Een goudsmid zoals eerder genoemd is ook een leuk idee dan kun je zel fiets laten ontwerpen en dan heb je iets heel unieks. O ja ik ben zelf heel gecharmeerd van de sieraden van diamonde en Eclat. Je zou een op de websites kunnen kijken of het je aanspreekt. Succes met kiezen. Laat je nog weten wat je hebt gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Ann Liv: ik zie dat je en reactie geeft op iemand anders dan TO. Excuses. Ben het met je eens dat je daar inderdaad niet om vraagt.
Alle reacties Link kopieren
@Linda77 Ik reageerde niet op TO, maar op sanmi :-) Ben het verder met je eens dat witgoud een prachtig alternatief is voor zilver, veel duurzamer en net een mooiere kleur
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het te laat
Wow, enorm bedankt voor alle reacties! Ik ga nu lekker alle links afspeuren Witgoud klinkt als een goede optie, dus dat hou ik in ieder geval in m'n achterhoofd.



Ter info; een groot gedeelte van de sieraden van mijn oma is helaas bij een inbraak gestolen vorig jaar. Hetgeen er nog over was paste mij niet en was niet geschikt voor omsmelting, dus is het naar mijn nichtje gegaan. Dat gun ik haar natuurlijk van harte, maar juist daarom deze zoektocht, want ik zou het ook erg leuk vinden iets blijvends te kunnen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hangertje (hartje) met daarin de vingerafdruk van mijn oma.

Verkrijgbaar in goud en zilver en behalve hartjes zijn er ook andere hangertjes verkrijgbaar zoals een klavertje of gewoon een rondje.



Maar ja, dan moet de begrafenisondernemer ook nog maar net die vingerafdruk gemaakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Echte mooie sieraden zijn er genoeg, maar wat volgens mij belangrijker is dat als je iets 'bijzonders' draagt wat bij je persoonlijkheid past. Parels vind ik het mooist!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 18-08-2010 23:29
Reden: reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sue2 schreef:
11-08-2010 13:03
Ik heb een hangertje (hartje) met daarin de vingerafdruk van mijn oma.

Verkrijgbaar in goud en zilver en behalve hartjes zijn er ook andere hangertjes verkrijgbaar zoals een klavertje of gewoon een rondje.



Maar ja, dan moet de begrafenisondernemer ook nog maar net die vingerafdruk gemaakt hebben.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:48
Reden: Spam
32.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend respectloze spam zeg! Ga je schamen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik haal mijn sieraden altijd via https://www.mybuddha.nl/

Zij voeren namelijk de grootste collectie van Buddha to Buddha.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2019 13:18
Reden: spam
95.56% gewijzigd
rammie schreef:
08-05-2019 12:55
[...]
Ja ben ook benieuwd ja..... 9 jaar later!!!! Spammert, ik heb je gestaft.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2019 13:19
Reden: spam verwijderd
22.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In Veenendaal zit deze goudsmid,

maken zelf mooie dingen en verkopen ook bepaalde merken die ook super tof zijn (vind ik dan ;-)

http://www.edelsmederijworkshop.nl/
Alle reacties Link kopieren
noahtb schreef:
06-08-2010 02:10
En anders kun je eens op Lucardi googlen. Of er langs gaan natuurlijk.
armoedige zooi daar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven