Mode & Beauty alle pijlers

Tomboy dilemma

30-07-2017 11:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen! Ik ben 22 jaar en ik ga binnenkort starten als wmo consulent bij een gemeente. Maar nu komt dus mijn probleem.. Ik heb echt geen idee hoe ik mij moet kleden. Ik draag meestal skinny jeans, vesten en simpele t-shirts. Ik vind oversizede vesten helemaal geweldig en de helft van mijn t-shirts zijn eigenlijk mannen shirts.. Ik gebruik geen make-up en (met uitzondering van 1 ring) draag ik verder ook geen sieraden. Kortom, een tomboy-look.

Ik ben bang dat ik niet professioneel overkom door mijn huidige kledingstijl en mijn jonge uiterlijk. Ik wil graag uitstralen dat ik weet waar ik mee bezig ben en dat mensen mij serieus kunnen nemen. Ik weet van mezelf dat ik bevoegd genoeg ben en ik straal het ook wel uit maar bij het eerste contact met een cliënt kijken zij toch naar je uiterlijk. Ik herinner namelijk van mijn vorige stage dat mensen constant naar mijn leeftijd vroegen en dat ik dat echt irritant vond. Je voelt je dan niet serieus genomen.

Dus nu mijn vraag; hoe kan ik mij zo kleden dat ik er professioneler en ouder uit zie? Ik ben geen liefhebber van rokken of jurkjes en ik wil ook niet aan make-up beginnen.. Is er dan nog hoop?
anoniem_351674 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 11:46
2.97% gewijzigd
Zet een serieuze bril op. Werkte bij mij als een trein.

Ik had ook echt een bril nodig op dat moment, maar als ik eerder had geweten wat voor effect het had, had ik het eerder gedaan. Plotseling een stuk meer 'u' en mevrouw. Verder heb ik 'werkschoenen', enkellaarsjes met een goeie hak die overal onder kunnen, voor gesprekken met cliënten en managers.
Volgens mij mag je er in jouw functie best casual uitzien dus dat is in ieder geval geen probleem. Je zou je vest nu en dan eens kunnen vervangen voor een leuk casual colbertje ( kan prima op een skinny jeans) en halfhoge hakken (bijv leuk stoer laarsje) ipv gympen oid. Ik zou zeggen, ga een beetje experimenteren met waar jij je prettig bij voelt!
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 11:40
1.14% gewijzigd
Lotte misschien even je naam weghalen want je wordt zo wel heel makkelijk te googelen.

Buiten dat: gefeliciteerd met je baan. Hoe je je beter kan kleden. Daar hebben de dames meer verstand van dan ik vermoed ik maar ik vind dit wel een idee voor jou:

http://www.esprit.nl/dames-blazers-kost ... O1B803_001
Als social worker hoef je toch niet jezelf te het extreme toe te restylen en daarnaast zijn mensen vaak gewoon slecht in het schatten van leeftijden. Als je nu stewardess zou zijn of op een zeer formeel advocatenkantoor werken dan was het een ander verhaal. En er zijn zat mensen die op de werkvloer niet of nauwelijks make-up dragen of juist een cake-gezicht hebben.

In de winter kan zoiets: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... ac1684.png echt wel
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Aan de ene kant, wees gewoon jezelf. Het gaat erom hoe jij je werk doet.
Niet om je look.

Maar ik snap je (onzekerheid) wel.
Probeer anders een leuk blousje op de skinny jeans. Kan ook gewoon zwart, leger groen, donker rood hoeft niet met bloemen en friebeltjes te zijn :p.
Lijkt wat netter en professioneler.
Of een leuk topje met een mooi getailleerd jasje op de skinny jeans.

En draag een mooi enkellaarsje, geen sneakers.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... outfit.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... ummer-.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... innies.jpg

Dit zijn alemaal gewoon outfits die prima kunnen. Zolang je niet in vale kleding gaat lopen, of spullen met gaten of alleen maar oversized dingen draagt.

Je hoeft jezelf echt niet in een mantelpakje te heisen en een dikke laag make-up te dragen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Je bent toch ook aangenomen zoals je er nu uit ziet?
Zolang het inderdaad niet stuk of vaal is, en ik zou ook geen bandshirts of shirts met rare prints/teksten dragen is er weinig aan de hand hoor.
De meeste wmo-consulenten op mijn werk dragen gewoon spijkerbroeken met een top of shirtje, soms een jasje erover. De meesten dragen sneakers.
Je bent toch ook aangenomen met deze kleding? Of had je je heel erg opgedoft ?
Skinny jeans en oversized vest kunnen in die functie best. Zou die dan combineren met (stoere) enkellaarsjes met een lage hak en een blouse of tshirt dat een beetje aansluit en een paar oorbellen. Dunne sjaal kan ook leuk zijn erbij. Dan zie je weet met wat anders uit, maar blijf je toch dicht bij jezelf. Om belangrijk voor je zelfvertrouwen!
Mijn kledingstijl is ook niet zo vrouwelijk. Ik draag bijna altijd een jeans met shirt met ronde hals (wil absoluut geen inkijk) en een vest. Wel houd ik kleur en soms glitters op mijn shirt. Geen make-up en sierraden. Geen bh, maar een hemd. Ik vind het niet lekker zitten anders. Voor mij is comfort het belangrijk. Natuurlijk kijk ik eerst naar wat ik mooi vind, maar als het voor geen meter zit koop ik het niet. Op hakken kan ik niet normaal lopen, ik zwik snel. Bij mijn functie mogen make-up en sierraden niet meer dus dat komt goed uit. Ik heb wel oorbellen liggen, maar doe ze zelden in. Bovendien ben ik er al vaak kwijtgeraakt. Jurken en rokken heb ik al jaren niet meer.
Mij wordt ook nog vaak naar mijn leeftijd gevraagd. Ik ben 32 en moet me nog legitimeren bij de drankenzaak. Mijn geringe lengte helpt er niet aan mee. Maar volgens veel mensen heb ik ook een jong gezicht.
Als ik eens in het netjes ga is het, afhankelijk van het weer, een nette jeans of linnen broek met een shirt en colbertje. Volgens mij staat een colbertje best volwassen.
Een jasje ipv oversized vesten, vrouwen-shirts en enkellaarsjes met een hakje van een paar centimeter. Zo blijf je dicht bij jezelf maar is het iets professioneler.
badmeester schreef:
30-07-2017 11:39
misschien even je naam weghalen want je wordt zo wel heel makkelijk te googelen.
Haha oeps.. heb het veranderd, dankje!
CarrieM schreef:
30-07-2017 11:56
Je bent toch ook aangenomen zoals je er nu uit ziet?
Zolang het inderdaad niet stuk of vaal is, en ik zou ook geen bandshirts of shirts met rare prints/teksten dragen is er weinig aan de hand hoor.
De meeste wmo-consulenten op mijn werk dragen gewoon spijkerbroeken met een top of shirtje, soms een jasje erover. De meesten dragen sneakers.
Ik had toen mijn netste blouse aan. Dankjewel voor het advies! Ik denk idd dat ik er te veel over nadenk.
hondenmens schreef:
30-07-2017 12:05
Mijn kledingstijl is ook niet zo vrouwelijk. Ik draag bijna altijd een jeans met shirt met ronde hals (wil absoluut geen inkijk) en een vest. afhankelijk van het weer, een nette jeans of linnen broek met een shirt en colbertje. Volgens mij staat een colbertje best volwassen.
IPrecies, je voelt me haha. Bedankt voor je advies, ik zal eraan denken! Ook enkellaarsjes vind ik een goeie, ben er wel fan van.
Ik neem wmo-consulenten sowieso niet serieus, maar das een ander onderwerp.

Wees gewoon jezelf. Verwissel de mannen t-shirts hooguit voor wat beter passende basic vrouwen t-shirts en klaar.

Hoe opgedofter in die functie, hoe minder serieus je ze nemen.
Wat je aan kunt doen kun je het gemakkelijkst afleiden aan de kleding van je nieuwe collega's. Heb je een voorstelrondje op de afdeling gemaakt of gaat dat nog gebeuren voordat je echt begint? Dan heb je een idee wat 'kan'.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
je hebt colbertjes die van sweatstof zijn gemaakt, voelt net zo lekker als een vest maar voegt toch wat serieuzers toe
donkere kleuren zouden kunnen helpen, grijs of blauw in zo'n beetje elke schakering is typisch zakelijk

verder zou ik piepkleine parel-oorbelletjes kopen als je gaatjes hebt, past echt overal bij en is netjes en vrouwelijk en een heeeel klein beetje ouwelijk haha
Lorem Ipsum
Wees gewoon verzorgd, dat kan best met een simpel shirt. Als het maar niet met gaten, vies is of extreem verwassen. Voor een WMO consulent is dat prima en, eerlijk is eerlijk, met 22 jaar BEN je ook gewoon heel erg jong. Ja, je bent gediplomeerd en je bent bevoegd om je werk te doen, dus geen probleem. Maar je bent wel jong, dat is ook gewoon een feit. Het ene sluit het andere niet uit.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 12:39
0.39% gewijzigd
Leuke outfits, Enn!
Ik moet altijd erg lachen om mensen die denken dat hun kleding hun uitstraling zo veel beinvloed.
Hoe mensen jou waarnemen komt door je gedrag, houding, stem, manier van praten, wat je zegt, hoe je het zegt, wanneer je juist even niets zegt, hoe je kijkt, of je kijkt etc etc etc.

Ik zie dagelijks van die "pakken" m/v die helemaal niets uitstralen..dat zijn degenen die ik niet serieus neem en die met 3-0 achter staan voor ze iets zeggen.
Wees jezelf en vertrouw op wie je bent, die je niet anders voor dan je bent.
Kleding kan iemand wel goed doen voelen bij zichzelf en dan is het een uiting van zelfvertrouwen. Dat beïnvloedt deels ook hoe mensen zich gedragen, hun houding, stem, hun manier van praten, wat zij zeggen, hoe zij het zeggen, etc.
'you never get a second chance to make a first impression'

En die indruk bestaat uit een totaalplaatje, waarvan gedrag, uiterlijke verzorging (waaronder kleding valt) en het uitstralen van zelfvertrouwen een deel zijn.
Als je goed bent in je vak word je sowieso wel serieus genomen.
KeaAlpine schreef:
30-07-2017 12:38
Wees gewoon verzorgd, dat kan best met een simpel shirt. Als het maar niet met gaten, vies is of extreem verwassen. Voor een WMO consulent is dat prima en, eerlijk is eerlijk, met 22 jaar BEN je ook gewoon heel erg jong. Ja, je bent gediplomeerd en je bent bevoegd om je werk te doen, dus geen probleem. Maar je bent wel jong, dat is ook gewoon een feit. Het ene sluit het andere niet uit.
Ik kwam in die periode weg met een skinny, strak shirt en sneakers.
Ik vind nu deze look zo leuk voor jonge meiden en ziet er erg comfortabel uit:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven