Verf en spoeling tegelijkertijd in haar?

zaterdag 29 mei 2021 om 12:32
Omdat ik supergrijs ben, moet ik elke drie weken mijn uitgroei bijwerken. Het afgelopen jaar werd de staat van mijn haar steeds slechter, na twee weken verkleurde de lengte van mijn haar (werd lichter en roodachtig). Telkens meer verf erop smeren, hielp niet.
De oplossing van mijn kapper was: uitgroei met verf, de lengtes met spoeling. Spoeling blijft beter zitten en mijn haar ziet er beter uit.
Na de lockdown verf en kleur ik het telkens zelf. Tussen de uitgroei (verf) en de lengtes (spoeling) laat ik altijd een paar dagen zitten. Maar is er eigenlijk een bezwaar tegen als ik het er tegelijkertijd op smeer? En probeer te voorkomen dat het in elkaar doorloopt. Kan ik dan chemische reacties verwachten?
Het zou me heel veel tijd schelen.
De oplossing van mijn kapper was: uitgroei met verf, de lengtes met spoeling. Spoeling blijft beter zitten en mijn haar ziet er beter uit.
Na de lockdown verf en kleur ik het telkens zelf. Tussen de uitgroei (verf) en de lengtes (spoeling) laat ik altijd een paar dagen zitten. Maar is er eigenlijk een bezwaar tegen als ik het er tegelijkertijd op smeer? En probeer te voorkomen dat het in elkaar doorloopt. Kan ik dan chemische reacties verwachten?
Het zou me heel veel tijd schelen.

zaterdag 29 mei 2021 om 12:45

zaterdag 29 mei 2021 om 12:55
De verf slijt heel snel op de lengtes en is daardoor veel lichter van kleur dan de meest ‘vers’ geverfde haren van de grijze uitgroei. Zoals ik het lees. TO gebruikt de spoeling voornamelijk voor de lengtes om zo de kleur meer uniform/dekkend genoeg te houden.gizzmo-returns schreef: ↑29-05-2021 12:43Ik zou de spoeling achterwege laten
Ik snap de combo niet zo goed
OT: ik zou eens kijken naar natuurlijke verf zoals henna TO. Dat is wellicht minder belastend voor het haar.

zaterdag 29 mei 2021 om 12:57
Dan loopt ze met een oranje hoofd.lemoos2 schreef: ↑29-05-2021 12:55De verf slijt heel snel op de lengtes en is daardoor veel lichter van kleur dan de meest ‘vers’ geverfde haren van de grijze uitgroei. Zoals ik het lees. TO gebruikt de spoeling voornamelijk voor de lengtes om zo de kleur meer uniform/dekkend genoeg te houden.
OT: ik zou eens kijken naar natuurlijke verf zoals henna TO. Dat is wellicht minder belastend voor het haar.

zaterdag 29 mei 2021 om 13:25
Dit is het precies.
Ik weet al dat de haarverf en spoeling qua kleur overeenkomen. Ik vraag me af of er iets chemisch gebeurt als je het tegelijkertijd in je haar doet. (Niet door elkaar natuurlijk). Ipv eerst de uitgroei te kleuren, dan uitspoelen en daarna de lengtes.

zaterdag 29 mei 2021 om 14:15
Nee, er zit een paar dagen tussen het aanbrengen van de spoeling en de verf, niet alles in 1x.

zaterdag 29 mei 2021 om 21:06
Update: Ik heb het vanavond uitgeprobeerd. Beide producten zijn van L'oreal en dezelfde kleurcode.
Er heeft GEEN chemische reactie op mijn hoofd plaatsgevonden en ik ben nog in bezit van al mijn haar.
Hoe egaal mijn haar is, zal ik morgen bij goed daglicht kunnen zien als mijn haar droog is. Maar goed: het was al niet egaal vandaar dat ik het hele experiment uitgevoerd heb.
Er heeft GEEN chemische reactie op mijn hoofd plaatsgevonden en ik ben nog in bezit van al mijn haar.
Hoe egaal mijn haar is, zal ik morgen bij goed daglicht kunnen zien als mijn haar droog is. Maar goed: het was al niet egaal vandaar dat ik het hele experiment uitgevoerd heb.

vrijdag 4 juni 2021 om 20:58
Klopt, zo deed ik het ook. Maar mijn lengtes werden heel slecht door al het verven (iets met openstaande haarschubben) zodat mijn haar binnen twee weken weer verkleurde.Attraverso schreef: ↑30-05-2021 12:34Zie ik het nu veel te simpel of waarom verf je de uitgroei niet en verdeel de laatste 5 minuten nog wat verf op je lengtes om een egaal effect te krijgen?
Zo leerde ik het alleszins heel lang geleden in de kappersschool.