Mode & Beauty alle pijlers

Verkoop ervaringen Vinted

12-02-2020 19:25 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Op TV struikel je over de Vinted reclames, een app waarin je je kleding kunt verkopen. Zou eenvoudig moeten zijn en veel gebruikers kennen!

Vinted klinkt wel goed, en kennelijk zit er behoorlijk wat geld in als ze zoveel kunnen adverteren. Op de app review zie ik daarentegen meldingen dat het als verkoper eenvoudig is om opgelicht te worden, omdat de koper pas hoeft te betalen als hij aangeeft zijn koop te hebben ontvangen.
Ik gebruik nu alleen marktplaats en Facebookgroepen om te verkopen, maar merkkleding loopt daar geen storm tenzij (bijna) gratis.

Zijn hier mensen die wel eens wat verkocht hebben via Vinted? Wat zijn jullie ervaringen? Of is United Wardrobe bijvoorbeeld een beter platform?
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
13-02-2020 07:41
Hier overwegend positieve ervaring als verkoper. Ik heb verkocht aan mensen in Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland. Tot nog toe altijd keurig mijn geld gekregen.

Een aantal dingen die opvallen:
- Het betalen lijkt voor koper veiliger. Je geeft de betaling pas vrij als alles oké is.
- Het duurt vrij lang voor dat je het geld op je rekening krijgt als verkoper.
- Bij het maken van de advertentie wordt door Vinted aangestuurd op een extreem lage verkoopprijs. Ik begrijp waarom maar niet helemaal eerlijk naar de verkoper.

Ik verkoop er niet mijn dure designerkleding. Daarvoor vind ik het te risicovol. Heb gelezen dat als de koper aangeeft dat het een nepproduct is ( ook al is dat het niet ) de kans groot is dat je je product en je geld kwijt bent.

Zara'tjes en dergelijke doen het goed of items die erg 'on trend' zijn.
Prijzen houd ik over het algemeen tussen de pakweg 7 en 25 euro.
Dank je, heel helder!
Alle reacties Link kopieren
Hier een tevreden verkoper. Ik heb soortgelijke ervaringen als Raresnijboon hierboven beschrijft.
Ja, maar hoe zet je die eerste stap dan? Hoe stap je er overheen dat je door dat bedrijf via die achterlijke reclame voor mongool wordt versleten? Daar moet toch een haast onvoorstelbare wilskracht aan te pas komen. Ik vind het dus ook een soort van knap, maar waarom?!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven