Victor en Rolf
donderdag 29 januari 2015 om 10:05
Goedemorgen!
Vandaag breeduit in het AD beelden van de modeshow van Victor en Rolf.
Ik begrijp echt niets van dit soort shows.
De kleding is zo extravagant dat ik me afvraag wat de bedoeling er van is.
Je kunt er niet mee zitten, door een deur, in een auto, een jas overheen dragen of naar de WC.
Voor carnaval of een bloemencorso is het wel te gebruiken.
Het thema van dit jaar schijnt zonnebloemen te zijn, maar eerlijk gezegd, die zie ik er niet in...
Wie koopt en draagt dit soort kleding? (Behalve mensen als Lady Gaga dan).
Of is het alleen maar onbetaalbare kunst om 'te bezitten'?
Vandaag breeduit in het AD beelden van de modeshow van Victor en Rolf.
Ik begrijp echt niets van dit soort shows.
De kleding is zo extravagant dat ik me afvraag wat de bedoeling er van is.
Je kunt er niet mee zitten, door een deur, in een auto, een jas overheen dragen of naar de WC.
Voor carnaval of een bloemencorso is het wel te gebruiken.
Het thema van dit jaar schijnt zonnebloemen te zijn, maar eerlijk gezegd, die zie ik er niet in...
Wie koopt en draagt dit soort kleding? (Behalve mensen als Lady Gaga dan).
Of is het alleen maar onbetaalbare kunst om 'te bezitten'?
donderdag 29 januari 2015 om 10:21
quote:patchouli_ schreef op 29 januari 2015 @ 10:11:
De collectie voor de catwalk is geen kleding om te dragen, maar een presentatie van de ideeën van een ontwerper. Kunst dus. De collectie in de winkel is draagbaarder, en geinspireerd door wat ze op de catwalk hebben laten zien.Amen. En dat vertaalt zich weer verder door in het modebeeld door prints, model, etc.
De collectie voor de catwalk is geen kleding om te dragen, maar een presentatie van de ideeën van een ontwerper. Kunst dus. De collectie in de winkel is draagbaarder, en geinspireerd door wat ze op de catwalk hebben laten zien.Amen. En dat vertaalt zich weer verder door in het modebeeld door prints, model, etc.
donderdag 29 januari 2015 om 10:24
De doelgroep die zich haute couture kan veroorloven is betrekkelijk klein. Daarbij komt het gegeven dat de meeste van bovenstaande huizen ook een prêt-à-portercollectie hebben die voor een breder publiek toegankelijk is. Hierdoor is het aantal haute couturiers de laatste jaren aanzienlijk gedaald. Enerzijds behoudt de haute couture hierdoor zijn exclusief karakter, anderzijds maakt dit de toekomst ervan wat onzeker. Nochtans blijft haute couture een kunstvorm waarmee de ontwerper kan experimenteren, waardoor het nooit volledig zal verdwijnen. De haute couture heeft daarbovenop namelijk ook een reclamefunctie voor het huis.
Bron; Wiki
Bron; Wiki