Mode & Beauty alle pijlers

Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

01-04-2019 15:34 1962 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen “Toen” en nu...

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”

Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging

MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray

Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm

Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick

Maybelline: Kohl liner, Snapscara

Clarins paris: wonder perfect mascara 4d

L’Oréal: lippenstift

Max factor: eyes oogschaduw kit

mijn lijstje nu:

SkinCare Routine:

- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30

Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme
Afbeelding

MakeUp:

Gezicht:

- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)

Ogen:

- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)

Lippen:

- MAC: lipprimer Prep+Prime

Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend

Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)

Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)
Afbeelding
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57
94.28% gewijzigd
Sjulia schreef:
13-07-2019 13:58
Is ook belachelijk. Zou ik ook geannuleerd hebben en ergens anders bestellen hoor. Maar snap je no buy. Van mijn benefit wenkbrauw potlood is de helft afgebroken Jane! Had hem te ver uitgedraaid denk ik. Ga maandag naar de douglas om hem te kopen.
Oh no! :mad:
Eviva_83 schreef:
14-07-2019 06:33
Mooi hè en beter dan de even better glow hè! :heart: :applause:

Ik ging deze dus een paar maanden geleden kopen bij Douglas, had die mevrouw me de even better glow aangesmeerd, want die zou nog mooier zijn .
Dat is echt niet zo!
Ik heb nu gelukkig 30 samples van superbalanced weten te scoren en daarna koop ik m weer.
Ik weet niet of het bij jouw huidskleur past maar kleur vanilla is zo mooi.

Ik had de kleur -Silk Canvas- en klein tikje donkerder zou denk ik nog beter matchen. Hij is inderdaad mooi en ik heb de -Even better glow- nog niet geprobeerd, ik had de -Even better- getest.
Wat jammer dat je Even better glow niet zo mooi vindt, misschien kan je hem mengen met een ander foundation?
Prrrr, mauw miawwwww.
Had gister mijn nieuwe foundation van colourpop binnen. Er was 30% korting dus hij was nu maar 9 euro.
Kleur lijkt heel mooi, wat roziger dan mijn ordinary.
Ik heb pigmentvlekken en zo bizar, als je het opsmeert lijken die eerst nog donkerder (bijna zwart) en als dat wegtrekt zijn ze bijna helemaal bedekt.
Heel gek maar uiteindelijk wel mooi.

Dat poederen ben ik nog niet helemaal over uit jufjoke. Ik vind het bij jou heel mooi staan en wat een vreemd verhaal van die glim en dan weer niet.
Bij mezelf vind ik het te make upperig staan.
Maar als ik jou zie denk ik: DAT wil ik ook :-D

Ik heb op een weggeefsite mijn miskopen van de afgelopen weken qua foundation gezet. Ik heb gewoon een goede (the ordinary) en nu ook die van colourpop.
Ik voel me te onzeker met de andere producten. Huid lijkt grover, of enorm veel glim, en de kleuren zijn ook niet ideaal.
Eentje van L'Oréal is precies de goede kleur maar doet verder niks alleen ziet het er heel make up achtige uit, dan is mijn eigen huid nog mooier.
Jane-Ice schreef:
14-07-2019 13:51
Ik had de kleur -Silk Canvas- en klein tikje donkerder zou denk ik nog beter matchen. Hij is inderdaad mooi en ik heb de -Even better glow- nog niet geprobeerd, ik had de -Even better- getest.
Wat jammer dat je Even better glow niet zo mooi vindt, misschien kan je hem mengen met een ander foundation?
Dus je vind deze veel beter dan die andere van Clinique?
Het-groepje schreef:
14-07-2019 17:44
Had gister mijn nieuwe foundation van colourpop binnen. Er was 30% korting dus hij was nu maar 9 euro.
Ik heb pigmentvlekken en zo bizar, als je het opsmeert lijken die eerst nog donkerder (bijna zwart) en als dat wegtrekt zijn ze bijna helemaal bedekt.

Dat poederen ben ik nog niet helemaal over uit jufjoke. Ik vind het bij jou heel mooi staan en wat een vreemd verhaal van die glim en dan weer niet.

Ik heb op een weggeefsite mijn miskopen van de afgelopen weken qua foundation gezet. Ik heb gewoon een goede (the ordinary) en nu ook die van colourpop.
Ik voel me te onzeker met de andere producten. Huid lijkt grover, of enorm veel glim, en de kleuren zijn ook niet ideaal.
Eentje van L'Oréal is precies de goede kleur maar doet verder niks alleen ziet het er heel make up achtige uit, dan is mijn eigen huid nog mooier.
Die van the ordinary lees ik erg wisselende reviews over. Had jij nou de serum of de cover? Of hoe heten ze ook weer precies?
Wat bizar zeg, van die foundation van Colour pop. Daar maar weer eens snuffelen. Foundation heb ik voorlopig niet nodig, maar wát een leuk merk!
Jufjoke schreef:
14-07-2019 18:05
Die van the ordinary lees ik erg wisselende reviews over. Had jij nou de serum of de cover? Of hoe heten ze ook weer precies?
Wat bizar zeg, van die foundation van Colour pop. Daar maar weer eens snuffelen. Foundation heb ik voorlopig niet nodig, maar wát een leuk merk!
Serum. Niet heel dekkend maar een beetje 'mijn huid maar beter'.
En dat is ook een afweging geweest: mijn huid blijft er heel mooi van en voelt heel prettig s avonds. Van de andere merken had ik een droger of juist te vet gevoel als het was verwijderd s avonds. Zelfs puisten en enorme poriën, naar mijn idee dan.

Lieve dames, ik ben blij dat veel mensen genieten van dit topic, gewoon, gezellig, kletsen over make up. Ik vind het alleen jammer dat het topic de laatste tijd wat ondergesneeuwd wordt door Jane en Eviva. Dames, ik waardeer jullie inbreng, maar ik heb het gevoel dat anderen hierdoor minder ruimte krijgen. Er wordt naar mijn idee ook minder op anderen gereageerd, waardoor er misschien op den duur minder mensen zullen gaan reageren. Is het misschien een optie om voor bijvoorbeeld uitgeprobeerde monsters een apart topic te openen?

Liefs, Tattoo
Nou ik vind de reacties van Jane en eviva juist super leuk. En de samples ook.
Het-groepje schreef:
14-07-2019 17:44

De meeste foundations vind ik ook gewoon niet zo bijzonder. Textuur wordt bijna altijd benadrukt door foundation. Idd poriën en lijntjes. Er zijn er maar een paar die echt de huid mooier maken. Poederen doe ik ook nooit, alleen voorhoofd. Anders vind ik het ook poederig en cakey staan. Als ik dan alle beautubers zie caken denk ik ook altijd; maar is dit in het echt dan ook mooi? Vooral dat ‘baking’ schokt me. :-D
Sjulia schreef:
14-07-2019 18:18
Nou ik vind de reacties van Jane en eviva juist super leuk. En de samples ook.
Zeker leuk. Maar de andere reacties worden ondergesneeuwd. Lees maar even 2 pagina’s terug. Dan zal je zien wat ik bedoel. En dat vind ik niet de bedoeling. Dit topic is voor iedereen. Ook als het niet over samples gaat.
Tattooaddict87 schreef:
14-07-2019 18:37
Zeker leuk. Maar de andere reacties worden ondergesneeuwd. Lees maar even 2 pagina’s terug. Dan zal je zien wat ik bedoel. En dat vind ik niet de bedoeling. Dit topic is voor iedereen. Ook als het niet over samples gaat.
Ik zie echt niks geks en ik las terug. Jane reageert zo’n beetje op iedereen. Meer als ik op andere reageer hoor. Je hebt wat vaste posters en minder vaste, dat gebeurt bij dit soort topics. Een apart sample topic vind ik maar een slecht plan. Veel makkelijker om alles in 1 topic te houden. Bovendien gaat het hier dan een dooie boel worden hoor.
Yo ik ben er vandoor :bye:
Het was me een genoegen!
Ik was totaal niet op de hoogte van ondersneeuwing!
Ik vond dit een uiterst gezellig topic en had het idee dat ik op iedereen reageerde (sorry als ik wellicht soms iemand heb overgeslagen).
Heb veel gelachen en ik dacht dat dat ook mocht, een beetje humor.

Bye lieverds :heart:
anoniem_386657 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 18:48
44.09% gewijzigd
Eviva_83 schreef:
14-07-2019 18:44
Het was me een genoegen!

Nee joh. Lekker blijven kwekken hier. Je sneeuwt niemand onder hoor.
Eviva_83 schreef:
14-07-2019 18:44
Het was me een genoegen!
Ik vond dit een uiterst gezellig topic en had het idee dat ik op iedereen reageerde (sorry als ik wellicht soms iemand heb overgeslagen).
Heb veel gelachen en ik dacht dat dat ook mocht, een beetje humor.

Dat vind ik eerlijk gezegd wat flauw. Je zou ook eens kunnen kijken wat Tattoo precies bedoelt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je hoeft ook niet meteen zo te reageren, dat is echt niet nodig en dan ga je voorbij aan wat er staat.
Overigens staat er ook nergens dat dat niet mag, een beetje humor. Dat maak je er zelf van.
Jammer als je vertrekt, zeker op deze manier.
Jufjoke schreef:
14-07-2019 18:55
Dat vind ik eerlijk gezegd wat flauw. Je zou ook eens kunnen kijken wat Tattoo precies bedoelt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je hoeft ook niet meteen zo te reageren, dat is echt niet nodig en dan ga je voorbij aan wat er staat.
Overigens staat er ook nergens dat dat niet mag, een beetje humor. Dat maak je er zelf van.
Een beetje micromanagement vind ik het anders wel, snap best dat dit niet lekker valt.
Beetje zeikerig.
Jufjoke schreef:
Jammer juf Joke dat je dit flauw vind.
Maar ik ben me van geen kwaad bewust.
Ik heb wat lol gehad met Jane en ook erg leuk geschreven met Sjulia en veel gehad aan jouw adviezen.
Verder wordt er bijna altijd over make up gepraat of gezichtsverzorging en worden er reviews gegeven over make up artikelen (samples) , lijkt me juist een erg waardevolle bijdrage aan een make up topic .
Ik hoef dan niet te vragen wat tattoo precies bedoeld, want het wordt erg duidelijk (zelfs vetgedrukt) beschreven.
Naar mijn idee straalt het hele bericht uit dat we niet welkom zijn want er wordt letterlijk gevraagd of we geen eigen topic kunnen openen.
Voel me dan ook niet echt gewenst/ geen behoefte meer om nog een aandeel te leveren aan dit topic.
Ik weet dat het niet iedereen z'n mening is (bedankt voor je woorden Sjulia :heart: ) maar door de vetgedrukte tekst van tattoo denk ik direct : "wegwezen"! .
En dan kun je dat flauw vinden Joke, maar vind je de beschuldiging van het ondersneeuwen ook niet een beetje flauw?
anoniem_386657 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 19:18
0.31% gewijzigd
Sjulia schreef:
14-07-2019 19:00
Een beetje micromanagement vind ik het anders wel, snap best dat dit niet lekker valt.
Beetje zeikerig.
Dat kan en mag dat je dat vindt. Maar om meteen zo te reageren vind ik erg jammer. Dat had ook anders gekund.
Eviva_83 schreef:
14-07-2019 19:17
Jammer juf Joke dat je dit flauw vind.
Maar ik ben me van geen kwaad bewust.
Ik heb wat lol gehad met Jane en ook erg leuk geschreven met Sjulia en veel gehad aan jouw adviezen.
Verder wordt er bijna altijd over make up gepraat of gezichtsverzorging en worden er reviews gegeven over make up artikelen (samples) , lijkt me juist een erg waardevolle bijdrage aan een make up topic .
Ik hoef dan niet te vragen wat tattoo precies bedoeld, want het wordt erg duidelijk (zelfs vetgedrukt) beschreven.
Naar mijn idee straalt het hele bericht uit dat we niet welkom zijn want er wordt letterlijk gevraagd of we geen eigen topic kunnen openen.
Voel me dan ook niet echt gewenst/ geen behoefte meer om nog een aandeel te leveren aan dit topic.
Ik weet dat het niet iedereen z'n mening is (bedankt voor je woorden Sjulia :heart: ) maar door de vetgedrukte tekst van tattoo denk ik direct : "wegwezen"! .
En dan kun je dat flauw vinden Joke, maar vind je de beschuldiging van het ondersneeuwen ook niet een beetje flauw?
Tattoo vergist zich een beetje daarin, zonder jullie bijdrage is er niet echt een topic meer. Vooral blijven dus. Anders heb ik hier ook nog weinig te zoeken :nope:
Of we open een algemeen makeup topic. Dan kan het hier alleen nog gaan over wat je in je makeup tas hebt.
Hè vrouwen, het was net zo gezellig. Allemaal wat geven en nemen en weer door met schrijven geen optie? Dus af en toe samples beschrijven en het soms even laten gaan?

Ik heb vandaag voor het eerst de bb cream van Guarlain op, wat een tóp product is dat zeg. Dekking is echt mooi, maar super natuurlijk.

Iemand toevallig de foto's van Meghan Markle op Wimbledon gezien? Vond haar make-op verschrikkelijk mooi. Zou ze dat zelf doen?

Oh en in beauty nieuws; Lady Gaga is haar eigen make-up merk begonnen!!
Jufjoke schreef:
Eens.
lola-lily schreef:
14-07-2019 19:32
Hè vrouwen, het was net zo gezellig. Allemaal wat geven en nemen en weer door met schrijven geen optie? Dus af en toe samples beschrijven en het soms even laten gaan?

Ik heb vandaag voor het eerst de bb cream van Guarlain op, wat een tóp product is dat zeg. Dekking is echt mooi, maar super natuurlijk.

Iemand toevallig de foto's van Meghan Markle op Wimbledon gezien? Vond haar make-op verschrikkelijk mooi. Zou ze dat zelf doen?

Meghan doet haar makeup vaak zelf, ze heeft ook een keer verteld wat ze zoal gebruikt. Hele dure producten, uiteraard.

Nog niet gelezen van Gaga. Ben benieuwd, want ik zie al wat hele bijzondere verpakkingen voor me :lol:

Wel gezien dat Charlotte Tilbury met een nieuwe foundation uitkomt, mat en lang houdend. Ben hier heel benieuwd naar, maar volgens mij gaat het een plakkerig goedje zijn. In die paar reviews die ik zag gebruikte iedereen direct poeder.
Jufjoke schreef:
14-07-2019 19:17
Dat kan en mag dat je dat vindt. Maar om meteen zo te reageren vind ik erg jammer. Dat had ook anders gekund.
Je zou je ook kunnen afvragen of zo'n bericht dan niet prive had gekund. :facepalm: Ik vind het een domme zet, maar dat was volgens mij wel duidelijk.
Wanneer Jane vertrekt ben ik weg. Dan beginnen wij ons eigen topic.

Afbeelding
Sjulia schreef:
14-07-2019 19:37
Je zou je ook kunnen afvragen of zo'n bericht dan niet prive had gekund. :facepalm: Ik vind het een domme zet, maar dat was volgens mij wel duidelijk.
Ik vind het juist prettig dat de to het openhoudt. Ook ik vind het uittesten van de samples leuk om te lezen maar snap het bericht van to erg goed.
Er waren wat berichten van mensen die heel dol zijn op elkaar zo te lezen en dat geeft sjeu maar ook wel het idee dat je stoort als je niet in dat straatje post.
Alleen al de reactie 'dat was ik me niet bewust' vind ik heel fijn, iedereen gewoon blijven verder en gezellig posten :cheers:
Het is net zo leuk hier.
lola-lily schreef:
14-07-2019 19:32

Eens, Lola-lily. Wow, dat moet ik zien, dat make up merk van Lady gaga. Al te koop? Ik ga me erin verdiepen.

Trouwens, vandaag weer mijn Elf poeder geprobeerd, wel met een andere foundation : mijn Deborah / Clinique mengsel. Ik vind het poeder zó mooi als het er net op zit. Houdbaarheid was vandaag redelijk. Wel een paar keer bijgewerkt.
Al met al erg jammer, ik had gehoopt dat de houdbaarheid iets beter was. Het is niet vreselijk, maar ook niet geweldig. Maar vers aangebracht is het zo mooi...nou ja, gewoon vaak aanbrengen dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven