Mode & Beauty alle pijlers

Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

01-04-2019 15:34 1962 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen “Toen” en nu...

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”

Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging

MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray

Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm

Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick

Maybelline: Kohl liner, Snapscara

Clarins paris: wonder perfect mascara 4d

L’Oréal: lippenstift

Max factor: eyes oogschaduw kit

mijn lijstje nu:

SkinCare Routine:

- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30

Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme
Afbeelding

MakeUp:

Gezicht:

- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)

Ogen:

- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)

Lippen:

- MAC: lipprimer Prep+Prime

Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend

Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)

Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)
Afbeelding
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57
94.28% gewijzigd
Vandaag twee nieuwe producten op mijn gezicht: een blauw oogschaduw palet van Colourpop, erg mooi, ik hou van blauw op zijn tijd, en Colourpop heeft echt prachtige kwaliteit voor een klein prijsje. Dus niet subtiel, wel blij mee.
Verder kon ik het niet laten om de favoriete foundation van Angie van Hot and Flashy te kopen, de Chanel perfection lumiere velvet. Zij is er zo lyrisch over dat ik uiteindelijk toch gezwicht ben, al gebruik ik eigenlijk nooit geparfumeerde producten. Ik moet dan ook wennen aan de geur. Het ruikt wel lekker, maar gewoon dat het überhaupt een geur heeft is wennen. Ik denk wel dat ik hem erg mooi vind. Net pas voor het eerst op gedaan, dus meer kan ik er nog niet over zeggen.
Ik zie steeds vaker op YouTube dat foundation niet afgepoederd wordt. Angie doet dat bij deze ook niet. Daar kan ik toch niet aan wennen, dus ik heb wel een licht waasje poeder gebruikt. Foto's staan op Facebook.
Ik poeder ook niet altijd af hoor. Meestal alleen mijn neus. Poederdoos wél altijd bij me om eventuele glim later op de dag weg te werken.
vivapimpelmees schreef:
21-08-2019 09:50
Ik poeder ook niet altijd af hoor. Meestal alleen mijn neus. Poederdoos wél altijd bij me om eventuele glim later op de dag weg te werken.
Ik zal het misschien toch eens een kans geven. Het is toch een laagje minder op je gezicht. Ik denk dat het een kwestie van gewoonte is. Vroeger had ik een wat vettere huid, nu veel minder. Af en toe verschijnt er wat glans hier en daar, maar verder valt het mee. Bovendien denk ik dat een te poederig aanzien rimpeltjes niet ten goede komt. Ik zal vanaf morgen eens kritisch kijken waar het echt nodig is.
Zoon vindt de blauwe oogmake up lelijk trouwens. Jammer dan, I love it!
Jufjoke schreef:
21-08-2019 10:32
Zoon vindt de blauwe oogmake up lelijk trouwens. Jammer dan, I love it!
Als ik lekker aan het spelen ben met mijn make up zegt mijn oudste ook vaak dat ik dat helemaal niet nodig heb, de lieverd. En als mijn lippen knalrood zijn vindt ze dat overdreven....🙄 Boeit me ook niks! 😋
Supersas09 schreef:
23-08-2019 23:26
Als ik lekker aan het spelen ben met mijn make up zegt mijn oudste ook vaak dat ik dat helemaal niet nodig heb, de lieverd. En als mijn lippen knalrood zijn vindt ze dat overdreven....🙄 Boeit me ook niks! 😋
Lief! Maar nee, zou mij ook niet boeien.
Ik heb laatst twee nieuwe lippenstiften gekocht, allebei vloeibaar en mat.
Eentje van Catrice, mooi prijsje, mooie kleur, droogt niet helemaal op, dus geen trekkerig gevoel. Maar daardoor ook niet helemaal vrij van afgeven. Hij geeft iets af, maar slijt wel mooi gelijkmatig van de lippen. Bijwerken is in de loop van de dag wel nodig. Blij mee.
En eentje van Mua. Ook mooi prijsje, mooie kleur. Maar deze droogt wel helemaal op, en hoe. Alsof je een laagje nagellak op je lippen hebt, echt niet fijn en dan ben ik best wat gewend. Het spul barst als je lacht. Doe je er een gloss overheen, of gewoon labello, dan wordt het een papperige zooi. Ik heb hem weggegooid. Zonde, maar echt niet fijn en ook niet mooi.
Op die filmpjes op youtube zie je het uiteindelijke resultaat, maar niet hoe het er na 8 uur op een warme zonnige dag uit ziet. Dat zou ik juist willen weten.
Vloeibare foundation zwom altijd na een tijdje van mijn gezicht af en ik ging glimmen.
Nu, met minerale make up, zit het na een dag nog net zo mooi als ‘s ochtends.
En ik kan ook over mijn gezicht vegen zonder vlekken.
Emma95 schreef:
24-08-2019 10:34
Op die filmpjes op youtube zie je het uiteindelijke resultaat, maar niet hoe het er na 8 uur op een warme zonnige dag uit ziet. Dat zou ik juist willen weten.
Vloeibare foundation zwom altijd na een tijdje van mijn gezicht af en ik ging glimmen.
Ja, ik heb ook vaak het idee dat veel reviews geschreven worden als iemand het product nét heeft opgebracht. Belangrijker is hoe het zich houdt inderdaad. Wat heb je aan een foundation bijvoorbeeld, die maar drie uur mooi blijft?
En zo is dat met alles. Ik hou van Black Opium van ysl. Koop ik niet, want is na een goed uur al niet meer te ruiken bij mij.
Of de Benefit roller lash, die prachtig omhoog krult na opbrengen, maar na twee uur afgezakt is.
Ik vind het fijn als een YouTuber een 'weartest' doet, dan weet je in ieder geval iets meer.

Welke foundation gebruik jij, Emma? Bareminerals? Vloeibaar of poeder?
Ja, BareMinerals originals poeder. Kijk maar eens een filmpje. Het is even wennen, maar dan ben je er echt zo mee klaar.
Zo, ik stof hem even af!

Wou even delen:
- thayers toner is een aanrader!
- drunken elephant gezichtscreme was ok, maar zal ik niet snel kopen
- wat ik echt de afknapper van de week vond: de nieuwe parfumlijn van Zara. Ruikt helemaal niet zoals beschreven (gewoon hun normale luchtjes) en vervliegt heel snel
- wat ik wel regelmatig gebruik is een luchtje van de Primark, iets met grapefruit en neroli.

Verder ben ik heel blij met mijn nieuwe L'Oréal lipstick van Karl lagerfeld, Kontemporary heet hij.
Emma95 schreef:
24-08-2019 10:34
Bij mij hangt veel af van wat ik eronder draag en hoe warm het is. 's zomers vind ik het een drama, maar ik had ook heel enthousiast een andere creme en toner gebruikt. Nu het kouder is zit alles anders en ik heb ook gewoon weer een soortgelijk product op.
Die toner is meer voor s nachts.
Deze lippenstift, van Delilah. Ik heb er ook een fijne eyelinerpen van en een paar kwasten, mooi merk. De verpakking is zo mooi... voelt echt zwaar in de hand. En prachtige kleur en fijne textuur. Snap niet dat dit merk niet bekender is.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven