Mode & Beauty alle pijlers

Waar koop jij jouw basics?

18-02-2021 08:14 42 berichten
De titel onthult mijn vraag: waar koop jij jouw basics?

Voor de lente ben ik op zoek naar een paar basic t shirts met korte mouwen van goede kwaliteit. Er is zooo veel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie :) .. dus ik ben op zoek naar tips!
Alle reacties Link kopieren
& Other Stories, Arket, Uniqlo, Agnès b en een paar jaar geleden nog heel fijne dunne boothals-shirtjes gekocht bij Marks & Spencer.

Voor in de winter voor onder truien vind ik van die heel dunne t-shirtjes en longsleeves van Humanoid en American Vintage heel fijn. Die zijn normaal gesproken wel aardig aan de prijs maar kun je in de sale of bij Otrium vaak voor (minder dan) de helft kopen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-02-2021 08:31
ik heb een tijd geleden C&A herontdekt
Hele goeie basics, t'shirts van bio-katoen voor 5 euro

en volgens mij hebben ze een nieuwe ontwerper in dienst, ook gewoon leuke dingen
Die wilde ik ook noemen. Ik heb daar een paar jaar geleden spotgoedkope shirts gekocht en die zijn nog steeds draagbaar. Die van de Hema hebben lelijke kleuren en slobberen uit waar je bij/in staat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zeeman voor longsleeves en t-shirts. Kwaliteit vind ik echt goed en geen vervelende labels die kriebelen. Dat heeft/had primark en die van action ook, zo’n ding in de zijnaad.
Bij bonprix heb ik een mooi effen groen t-shirt gekocht wat heel mooi blijft in de was. Die draag ik onder een jasje. Ook goede kwaliteit, is van hun merk John Baner. In veel verschillende kleuren ook. Alleen de kleurnaam klopt niet, want het is echt geen mintgroen :mrgreen:

https://www.bonprix.nl/product/shirt-mi ... /?shop=752
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-02-2021 08:31
ik heb een tijd geleden C&A herontdekt
Hele goeie basics, t'shirts van bio-katoen voor 5 euro

en volgens mij hebben ze een nieuwe ontwerper in dienst, ook gewoon leuke dingen
Klopt. De laatste jaren hebben ze best weer leuke dingen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Uniqlo vind ik superfijn. Zacht, goede kwaliteit en niet duur
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment nergens :mad:
Ja en?
Ik koop alles, maar dan ook alles op Vinted!
Alle reacties Link kopieren
Uniqlo! Zoals anderen ook al zeiden, goede kwaliteit en niet duur. Vrijwel al mijn onderschirts en leggings komen van Uniqlo, was ik heel vaak maar blijft mooi en zacht.

Hun thermolijnen zijn ook echt lekker, die gebruik ik veel om wat leuks aan te kunnen ipv alleen maar dikke vesten, en toch de verwarming laag te kunnen zetten. Ze hebben daarvoor ook hele dunne shirtjes die je niet ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nog een extra vraag:

Iemand een tip waar ze mooie aansluitende basic tops verkopen met een diep en wijd uitgesneden halslijn?

Zodat je ze dus niet boven je halslijn van je bovenste kledingstuk uit ziet komen... ik gebruik ze echt als ondershirt, als extra warm laagje. Ik wil ze niet zien.

Voor mouwloos lukt het meestal wel, maar hoe langer de mouw, hoe minder diep de halslijn lijkt het vaak.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
18-02-2021 13:10
Nog een extra vraag:

Iemand een tip waar ze mooie aansluitende basic tops verkopen met een diep en wijd uitgesneden halslijn?

Zodat je ze dus niet boven je halslijn van je bovenste kledingstuk uit ziet komen... ik gebruik ze echt als ondershirt, als extra warm laagje. Ik wil ze niet zien.

Voor mouwloos lukt het meestal wel, maar hoe langer de mouw, hoe minder diep de halslijn lijkt het vaak.
Deze heb ik, is dat diep genoeg? De hals is ook erg breed, dat zorgt ervoor dat je ze ook niet ziet bij kleding met een bredere hals.
https://www.uniqlo.com/eu/en/product/wo ... -innerwear
Alle reacties Link kopieren
ClaireUnderwood schreef:
18-02-2021 12:40
Ik koop alles, maar dan ook alles op Vinted!
Is dat niet relatief duur? Je bent zo 5 euro kwijt aan Vinted en verzendkosten.

Ben overigens dol op Vinted. Heb er de laatste tijd echt goede dingen gescoord.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
18-02-2021 15:10
Deze heb ik, is dat diep genoeg? De hals is ook erg breed, dat zorgt ervoor dat je ze ook niet ziet bij kleding met een bredere hals.
https://www.uniqlo.com/eu/en/product/wo ... -innerwear
Oh ja, zo'n model! Alleen wil ik dan wel 95% katoen....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik knip t-shirts vaak gewoon bij als ik het ergens onder draag. Ik draag alleen eigenlijk vooral rechte t-shirts, niet van die aansluitende.

Van Drykorn, Filippa en Anecdote heb ik wel veel strakkere 100% katoenen shirts die overal onder kunnen. Maar die zou ik nooit los dragen, dat vind ik niet zo leuk staan.

En anders zijn ondergoedemerken daar goed voor, zoals Mey en Ten Cate.
Lady_Day schreef:
18-02-2021 16:57
Is dat niet relatief duur? Je bent zo 5 euro kwijt aan Vinted en verzendkosten.

Ben overigens dol op Vinted. Heb er de laatste tijd echt goede dingen gescoord.
Het ligt eraan wat je besteld. Dure sportleggings koop ik daar voor 20 euro, met soms het prijskaartje er nog aan. Wandelschoenen, telefoonhoesjes, noem het maar op.

Die verzendkosten wegen nooit op tegen de prijs in de winkel. En soms wil de verkoper ook zakken als de verzendkosten hoog zijn.

Ik kijk eerst wat het kost in het echie, en dan vergelijk ik het met de prijs en kosten op Vinted.
Alle reacties Link kopieren
Voornamelijk Street one. Uitstekende kwaliteit en veel keus in kleuren. Soms ook Esprit of WE.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht eerder hele mooie bij de steps. Helaas zijn die er niet meer.

King louie heb ik ook n paar mooie effe shirts met watervalhals.
Nogsteeds mooi na 3 jr
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
ClaireUnderwood schreef:
19-02-2021 13:11
Het ligt eraan wat je besteld. Dure sportleggings koop ik daar voor 20 euro, met soms het prijskaartje er nog aan. Wandelschoenen, telefoonhoesjes, noem het maar op.

Die verzendkosten wegen nooit op tegen de prijs in de winkel. En soms wil de verkoper ook zakken als de verzendkosten hoog zijn.

Ik kijk eerst wat het kost in het echie, en dan vergelijk ik het met de prijs en kosten op Vinted.
Ah ja, tuurlijk. Ik zat even met die ondershirtjes in mijn hoofd.

Ik ben ook fan van Vinted. Toen het nog United Wardrobe was ben ik helemaal afgeknapt. Ik verkocht toen ook. Dat doe ik niet meer. Scheelt een hoop frustratie.

Onlangs heb ik er een lange wollen jas gekocht voor 4 euro - was nog helemaal nieuw met prijskaartje (was iets van 4 of 500 euro) en vorige week nog een zomerjas waar ik al een tijdje naar op zoek was maar was van een oude collectie (had em in een andere kleur). Nog helemaal in nieuwstaat voor 20 euro (nieuw was iets van 300).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven