Mode & Beauty alle pijlers

Wanneer naar dermatoloog? (acne)

12-08-2010 17:29 34 berichten
Ik vraag me af wanneer je naar de dermatoloog mag?

Ik was vanmorgen bij de huisarts en volgens haar moest ik eerst nog het stappenplan volgen en als daar niks van hielp mag ik pas naar de dermatoloog.

Heb nou de combinatie Inderm voor 's ochtends en Tretinoïne voor 's avonds. Ik gebruikte al langere tijd een andere variant van Inderm, maakt mn acne wel minder erg, maar nieuwe ontstekingen bleven komen. Heeft iemand ervaring met Tretinoïne crème?
Hmm, hilversum is wel erg ver weg helaas!

Mijn huid is nu pijnlijk door de tretinoïne en op sommige plekjes aan het vervellen, ziet er niet bepaald charming uit maargoed.
Oke het ziet er nu uit alsof ik een brandwond heb, het is een soort chemische zuur peeling die een laag van je huid eraf haalt, het is pijnlijk en ziet eruit alsof ik een huidziekte heb..

geen aanrader
Alle reacties Link kopieren
Hoort er een beetje bij, je huid went er ook wel aan.

(het is geen chemische zuur peeling)
Wat is het dan? Allemaal droge plekken en rode vlekken, ziet er niet uit.
Jrine,

bij mij werd het door vit A zuur creme alleen maar erger, ik gebruikte 3x/week 0,02% dat hielp niets, teon een hele week elke avond gedaan, deed ook niks, ging ook niet vervellen oid. Maar ik ga niet wachten tot de dermatoloog heel langzaamaan gaat opbouwen en ondertussen mijn huid naar de knoppen gaat (want ik kreeg alleen maar mee eters en uiteindelijk puistjes ervan). Ik ben gewoon weer over naar de glycolzuur en salicylzuur. Salicylzuur stond trouwens als nr 2 op hun lijstje.
Wat is glycolzuur en salicylzuur precies? Ik heb paar dagen gelden 2 keer die vitamine a zuur creme erop gedaan en heb er nu nog last van, het leek net of ik brandwonden op mn gezicht had bleh! ben nu velletjes aan het weg scrubben hele tijd.

Ik gebruik nu alleen nog maar inderm, kijken hoe dat werkt.
glycolzuur en salicylzuur houdt net als vitamine a zuur de opperhuid dun.

Zie hier meer info: http://jetskeultee.nl/201 ... lycolzuur-of-salicylzuur/

Het is een hele informatie non-profit site, ik ben nu een stuk kritischer.

Op de andere topic kon ik mijn berichtje al niet vinden, blijkt dat ie in dit topic staat
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 29-08-2010 23:53
Reden: reclame
% gewijzigd
Even een update..Gebruik nou dus al 18 dagen inderm en de acne lijkt niet minder te worden, lijkt juist erger, ik las wel dat het eerst erger kan worden maar het is nu dus al 2,5 week erger dan normaal.. Is mijn huid hopeloos?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven