Wanneer naar dermatoloog? (acne)

donderdag 12 augustus 2010 om 17:29
Ik vraag me af wanneer je naar de dermatoloog mag?
Ik was vanmorgen bij de huisarts en volgens haar moest ik eerst nog het stappenplan volgen en als daar niks van hielp mag ik pas naar de dermatoloog.
Heb nou de combinatie Inderm voor 's ochtends en Tretinoïne voor 's avonds. Ik gebruikte al langere tijd een andere variant van Inderm, maakt mn acne wel minder erg, maar nieuwe ontstekingen bleven komen. Heeft iemand ervaring met Tretinoïne crème?
Ik was vanmorgen bij de huisarts en volgens haar moest ik eerst nog het stappenplan volgen en als daar niks van hielp mag ik pas naar de dermatoloog.
Heb nou de combinatie Inderm voor 's ochtends en Tretinoïne voor 's avonds. Ik gebruikte al langere tijd een andere variant van Inderm, maakt mn acne wel minder erg, maar nieuwe ontstekingen bleven komen. Heeft iemand ervaring met Tretinoïne crème?

zondag 15 augustus 2010 om 16:43
Jrine,
bij mij werd het door vit A zuur creme alleen maar erger, ik gebruikte 3x/week 0,02% dat hielp niets, teon een hele week elke avond gedaan, deed ook niks, ging ook niet vervellen oid. Maar ik ga niet wachten tot de dermatoloog heel langzaamaan gaat opbouwen en ondertussen mijn huid naar de knoppen gaat (want ik kreeg alleen maar mee eters en uiteindelijk puistjes ervan). Ik ben gewoon weer over naar de glycolzuur en salicylzuur. Salicylzuur stond trouwens als nr 2 op hun lijstje.
bij mij werd het door vit A zuur creme alleen maar erger, ik gebruikte 3x/week 0,02% dat hielp niets, teon een hele week elke avond gedaan, deed ook niks, ging ook niet vervellen oid. Maar ik ga niet wachten tot de dermatoloog heel langzaamaan gaat opbouwen en ondertussen mijn huid naar de knoppen gaat (want ik kreeg alleen maar mee eters en uiteindelijk puistjes ervan). Ik ben gewoon weer over naar de glycolzuur en salicylzuur. Salicylzuur stond trouwens als nr 2 op hun lijstje.

zondag 15 augustus 2010 om 17:02
Wat is glycolzuur en salicylzuur precies? Ik heb paar dagen gelden 2 keer die vitamine a zuur creme erop gedaan en heb er nu nog last van, het leek net of ik brandwonden op mn gezicht had bleh! ben nu velletjes aan het weg scrubben hele tijd.
Ik gebruik nu alleen nog maar inderm, kijken hoe dat werkt.
Ik gebruik nu alleen nog maar inderm, kijken hoe dat werkt.

zondag 15 augustus 2010 om 17:08
glycolzuur en salicylzuur houdt net als vitamine a zuur de opperhuid dun.
Zie hier meer info: http://jetskeultee.nl/201 ... lycolzuur-of-salicylzuur/
Het is een hele informatie non-profit site, ik ben nu een stuk kritischer.
Op de andere topic kon ik mijn berichtje al niet vinden, blijkt dat ie in dit topic staat
Zie hier meer info: http://jetskeultee.nl/201 ... lycolzuur-of-salicylzuur/
Het is een hele informatie non-profit site, ik ben nu een stuk kritischer.
Op de andere topic kon ik mijn berichtje al niet vinden, blijkt dat ie in dit topic staat