Mode & Beauty alle pijlers

Wat gaan jullie dragen met kerst?

09-12-2018 10:23 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een leuk topic op zondag. Ik heb veel kleding en schoenen. Heel.Veel.
Sommige dingen draag ik alleen met speciale gelegenheden of met kerst bijvoorbeeld.

Omdat wij dit jaar maar liefst 4 kerstdiners hebben, 4 verschillende outfits.

Helaas kan ik nog gen plaatjes plakken, maar ben een fashionaddict en geïnteresseerd in kleding, schoenen, tassen enzovoort.

Wat gaan jullie dragen?
Ik heb een donkerblauw jurkje gekocht met dezelfde kleur leren jasje. Een zwart jurkje en daar doe ik een leren zwart jasje bij aan die ik nog had. En een camel kleurige leren rok met een dun zwart truitje.
Iets wat al in mijn kledingkast hangt, ik ga geen nieuw kledingstuk speciaal voor kerst aanschaffen wat ik maar 1x per jaar draag en gemaakt is voor een hongerloontje door een kind in Bangladesh.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
09-12-2018 13:19
Ik weet nog niet zeker welke het word..
Of deze met mooie zwarte hakken.
https://www.na-kd.com/en/dresses/midi-d ... ss-black-1

Of deze:
https://www.na-kd.com/en/dresses/maxi-d ... ress-black

Ik vind zwart altijd heel mooi😊 Het zijn best simpele jurken maar vind dat wel mooi met je haar mooi gedaan en makeup mooi!
Allebei heeeeeeeeel mooi!
Thuis: Joggingbroek, fleecetrui en oversokken

Buitenshuis: Zwarte effen broek en een truitje dat nog ergens in de kast ligt.
Met een stel zwarte schoenen onder.
Welk truitje? Dat beslis ik 5 minuten vooraf als ik voor mijn kast sta.


Geen uber-chique gedoe of nieuwe kleding hier.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
09-12-2018 13:19
Ik weet nog niet zeker welke het word..
Of deze met mooie zwarte hakken.
https://www.na-kd.com/en/dresses/midi-d ... ss-black-1

Of deze:
https://www.na-kd.com/en/dresses/maxi-d ... ress-black

Ik vind zwart altijd heel mooi😊 Het zijn best simpele jurken maar vind dat wel mooi met je haar mooi gedaan en makeup mooi!
Ik vind die onderste jurk echt fantastisch! Ik zou het wel weten ;)
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
09-12-2018 13:59
Iets wat al in mijn kledingkast hangt, ik ga geen nieuw kledingstuk speciaal voor kerst aanschaffen wat ik maar 1x per jaar draag en gemaakt is voor een hongerloontje door een kind in Bangladesh.
Ik vind het ook echt zonde om iets speciaal voor kerst aan te schaffen en dan een heel jaar te lagen hangen (zeker als het een duurder item is!) Meestal schaf ik iets voor de feestdagen aan en dan doe ik het de rest van het jaar aan naar m’n werk, naar diverse feestelijke gelegenheden, als ik sjiek uit eten ga met manlief, et cetera.
Jaloers dames, zie prachtige dingen voorbij komen. Hier tegen die tijd héél hoogzwanger dus óf zwangerschapsjurk die ik dan op leuk met mooie accessoires of joggingbroek met dik vet kraamverband :proud:
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
09-12-2018 12:29
\




Snap ik, maar ik draag het toch wel. Alleen niet zo vaak omdat ik er heel zuinig op ben.
Ik heb dat juist andersom. Ik vind het altijd zonde om iets duurs te kopen en het dan weinig te dragen. Dan heb je iets heel moois, wat behoorlijk wat gekost heeft en dan hangt het alleen maar mooi te zijn in je kast.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
09-12-2018 16:53
Allebei heeeeeeeeel mooi!
🤗
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
09-12-2018 17:18
Ik vind die onderste jurk echt fantastisch! Ik zou het wel weten ;)
Ik denk ook dat ik voor de onderste ga😁
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar niets bijzonders dus geen cocktail of gala kleding. Heb een palazzobroek van mooie stof en heb daar een shirtje op met zilver geglitter.
Alle reacties Link kopieren
Dat "zonde" vind ik eigenlijk een beetje onzin. Er is toch altijd wel iets waar je wat chiquers bij aan kan. Feestje ,bruiloft, oud en nieuw, kerst, uitreiking van de master van je nichtje, noem maar op.
Ik heb een aantal stukken die ik idd maar weinig draag en de oudste is nog van vóór mijn zoon van 17 Maar mooi dat ik die laatst nog naar een bruiloft aan kon hoor. Het bederft niet hé en de wat chiquere feestkleding is gewoon tijdloos.
En als je 'm zelf niet draagt kan je dochter hem voor haar eindejaarsbal :D
-Nienke- schreef:
09-12-2018 17:21
Ik vind het ook echt zonde om iets speciaal voor kerst aan te schaffen en dan een heel jaar te lagen hangen (zeker als het een duurder item is!) Meestal schaf ik iets voor de feestdagen aan en dan doe ik het de rest van het jaar aan naar m’n werk, naar diverse feestelijke gelegenheden, als ik sjiek uit eten ga met manlief, et cetera.
Hier heb ik dus werkelijk nooit dure feestjes of etentjes tijdens 't jaar.

1 bruiloft om de 3 à 4 jaar waar ik dan op dat moment iets voor koop dat ik kan afdragen.


Voor Kerst en eindejaar koop ik dus echt niets.
Heel de familie komt overigens in jeans / zwarte broek en trui, dus ik zou maar afsteken en uit de toon vallen in gala- of glitterjurk.
En ze zouden zich afvragen of ik niet op 't verkeerde feestje ben beland :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg deze te kopen:

Afbeelding
Ik ben wel zo iemand die (dure) kleding koopt voor kerst en dat misschien niet zo vaak draagt als andere kleding. Dat maakt het juist zo feestelijk. Bovendien rouleer ik dingen van vorige jaren en kan ik eea ook wel eens naar bruiloften aan.

En ook al draag je een spijkerbroek weinig, het blijft een spijkerbroek. Een ander denkt niet: wat een bijzondere spijkerbroek. Helemaal prima dat je jeans draagt als je dat fijn vindt, maar heb niet de illusie dat de omgeving door heeft dat je je speciale spijkerbroek uit de kast hebt getrokken.

Ik heb dit jaar twee kerstfeesten via/van werk. Beide is cocktail of lang voor de dames. Dus naar één heb ik een emerald groene satijnen jurk met spaghettibandjes aan en hoge zwart suède schoenen. https://goo.gl/images/Sgm2uL.

Het andere feestje heb ik een blauw/paarsig jurkje aan met zilveren schoenen. https://goo.gl/images/eXKGCR

Beide jurken van eerder seizoenen, dus niet nieuw.

Kerst met mijn familie is gewoon thuis, maar wij kleden ons wel netjes aan. Ik heb een wit kanten blouse en een kokerrok en dieprode schoenen.

De andere kerstdag is meer casual en heb ik waarschijnlijk een groot gebreid vest aan, maar in ieder geval geen spijkerbroek.

Dan heb ik nog een borrel waar ik een mat gouden blazer draag met een leren broek en suède laarsjes. https://goo.gl/images/cjfrHH

Oh ja; oud & nieuw wordt waarschijnlijk een zwarte pailletten kokerrok en een transparante zware top. Of mijn fluwelen jurkje met kleine glitters er door geweven. Maar die is misschien te tuttig. Ik heb ook een feestelijke jumpsuit. Nog even over nadenken.

Iedereen zal het wel weer belachelijk vinden hier, maar ik houd er van me feestelijk te kleden en ik doe járen met de dingen die ik heb. Lekker mijn haar mooi föhnen en make-up en nagels lakken enzo. Bovendien heb ik door het jaar heen ook wel gelegenheden en feestjes. Maar ik heb zeker dingen die maar een paar keer heb gedragen in de kast. Ik kan er al van genieten als ik er naar kijk! Ik leen ook veel uit aan vriendinnen die iets hebben. Feestkleding is er om gedragen te worden!

Maar iedere omgeving is anders. Natuurlijk draag ik wat anders als ik ga gourmetten, geen probleem. Ik pas me aan aan de situatie. Ik heb geen galajurken in huis. Maar zou ik ergens uitgenodigd zijn, dan regel ik dat zeker.

Ik vind het gewoon leuk. Maar je moet je er wel prettig in voelen natuurlijk. En ja, een ugly Christmas sweater heb ik natuurlijk ook.

Oh ja, ik koop feestkleding meestal ná de feestdagen. In de sale. Voor volgend jaar.
SjaanRoeispaan schreef:
10-12-2018 18:33
Ik overweeg deze te kopen:

Afbeelding
Jaaaaa doen!! Te leuk!!!!
Die jurken die ik voorbij zie komen lijken me vooral koud o_o
Ik heb deze jurk besteld:

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... y-and-mint

Even afwachten hoe de kleur in het echt is voor de mooiste combinatie.
Alle reacties Link kopieren
Dag 1:
tweede van links, boven: Afbeelding

Dag 2:
deze rok: Afbeelding
met een panty met grote blauwe glitter sterren, waarbij ik hopelijk nog een bijpassende top kan scoren.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik gaan dit jaar in een foute kersttrui.
Was nog op zoek naar een foute panty voor er bij maar dat hoeft nu niet meer.

Doe een simpel rokje aan en heb van sinterklaas een paar lange foute kerststokken gehad dat mijn outfit helemaal compleet maakt.
Nog geen idee. Ik heb ook heeeeeel veeeel kleren. Heb laatst eens berekend dat ik gedurende 5 weken elke werkdag van de week een andere jurk of rokcombi aan kan. En dan de broeken nog niet meegeteld. IK koop dus niets speciaals voor de Kerstdagen. We gaan 1 dag bij familie eten, dus gewoon netjes maar niet over de top. De andere dag net geen pyamadag, maar zal niet veel schelen.

Overigens houd ik er van om mij (bijna) altijd wel mooi aan te kleden. Mooie jurken en rokken, i love it.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het nog niet, misschien wel weer mijn kanten jasje met zwarte pailletten.
Kerstavond: groene A-lijn jurk met kraagje en lange mouwen, zwarte panty's en zwarte glitterpumps. Oorbellen in de vorm van kerstkransjes ;-)

Kerstdag: zwarte kokerrok met enkellaarsjes, een kersttrui en wederom kerstkransjes in mijn oren.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie allemaal zo je best doen.

In mijn familie dragen mensen vaak gewoon hun normale alledaagse kleding dus ik maak er ook nooit zoveel werk van..
Het liefst zou ik gewoon over de top in een pailletten jurk met lange split gaan.
Ze zien me aankomen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-12-2018 23:27
Wat leuk dat jullie allemaal zo je best doen.

In mijn familie dragen mensen vaak gewoon hun normale alledaagse kleding dus ik maak er ook nooit zoveel werk van..
Het liefst zou ik gewoon over de top in een pailletten jurk met lange split gaan.
Ze zien me aankomen. :-D
Als jij dat leuk vindt doe je dat toch! Dat doe ik ook :) De rest van mijn familie draagt gewoon een spijkerbroek met een trui. Niet eens een kersttrui.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven