Mode & Beauty alle pijlers

Wat smeren jullie?

17-06-2011 16:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet even niet er mijn mijn OP gebeurde. Dit stond er:

Nu ben ik helemaal niet ijdel en maak ik me ook niet druk om een wondje, schaafje of pukkel meer of minder.

Maar gister ben ik door mijn lieftallige kat zodanig te grazen genomen (per ongeluk) dat mijn armen er zo gehavend uitzien dat men vandaag vroeg of ik aan automutilatie doe. Niet dus.

Wat smeren jullie om wondjes zo snel mogelijk te laten helen en littekens zo veel mogelijk te voorkomen?
Fucidin, werkt als een tiet. Maar dat is op recept.

Vooral niet aan pulken en dan is smeren met wat dan ook goed.
Calendulan
Begin maar eens met Sterilon of betadine? En als de boel dicht is, littekencrème van Kruidvat
Ik zou niet zomaar antibioticazalf(want dat is fucidine) smeren op een wondje wat helemaal niet ontstoken is, er wordt al genoeg misbruik gemaakt van antibiotica. Hooguit bethadinezalf als er een ontsteking zou kunnen dreigen. Bephanten is lekker voor kleine wondjes, arnicacreme kan ook. Maar meestal smeer ik er gewoon helemaal niets op. Gaat vanzelf over.
ik heb heel erg veel littekens op me armen en benen. Helaas niet van de kat. En ik heb er zeker een half jaar elke dag Biodermal littekencreme opgesmeerd.

Je ziet nu bijna niks meer.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
@lughnasadh: Dat het overgaat, geloof ik gelijk. Maar deze striemen zijn zo diep dat de kans groot is dat ik er een litteken aan overhou. Wat ik in mijn OP al zei, maakt een wondje meer of minder me niet uit. Twee lange littekens van bijna 20 cm op mijn armen wel. Vandaar mijn vraag wat te smeren om littekens zoveel mogelijk te voorkomen.
zie mijn tekst
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Resceuzalf/-creme.
quote:Roze_uiltje schreef op 17 juni 2011 @ 16:38:

CalendulanDit.
Bethadine er op, maar dat is nu te laat, ik neem aan dat de krassen nu dicht zijn. Littekencreme er op, je hebt veel verschillende merken. Die van het Kruidvat hielp bij mijn dochter erg goed.
Nestosyl!! Wondercreme!
quote:lughnasadh schreef op 17 juni 2011 @ 16:50:

Bethadine er op, maar dat is nu te laat, ik neem aan dat de krassen nu dicht zijn. Littekencreme er op, je hebt veel verschillende merken. Die van het Kruidvat hielp bij mijn dochter erg goed.Nee nog niet. De striemen zijn vuurrood en wijken een beetje. Het voelt overigens niet ontstoken aan.
Bedankt voor de tips. Ga morgenochtend gelijk naar de drogist!
Rescue cream of Calendulan.

Als het ontstoken is, wel nog even schoonmaken he, met Sterilon...
Vuurrood en wijkende kattenkrabben?

Ga toch maar even langs de huisarts, vooral als ze ook nog eens diep zijn. Kan toch nog gaan ontsteken, dan ben je verder van huis.

Heb het laatst zelf ook gehad, met een zwerfkat, moest er zelfs nog een prik voor halen en een kuur van een week. Helaas zijn de krabben toch nog littekens geworden.
Even een vraagje tussendoor: tijdens mijn asielwerk zat ik altijd onder de krassen en daar zijn ook wat littekens van gekomen, ondanks dat ik ze wel schoonmaakte met Betadine. Nu lees ik hier over littekencreme, maar werkt dat echt?
Goed uitspoelen, onder de douche. Droogdeppen en 2 x dgs Calendulan erop smeren. Die zalf heet hier "Tovercreme"
preventie: nagels knippen van de kat? werkt hier als een tierelier :-)
Lichtelijk, hoe knip je de nagels van je kat? Ik heb hier echt een klein monstertje rondlopen, denk dat ik die eerst in coma moet krijgen voordat me dat gaat lukken...
quote:k zou niet zomaar antibioticazalf(want dat is fucidine) smeren op een wondje wat helemaal niet ontstoken is, er wordt al genoeg misbruik gemaakt van antibiotica.Ja duh, waarom denk je dat het op recept is?
quote:Bloesem schreef op 17 juni 2011 @ 17:18:

Goed uitspoelen, onder de douche. Droogdeppen en 2 x dgs Calendulan erop smeren. Die zalf heet hier "Tovercreme" Is dat die groene creme? Vroeger hadden ze op de PSZ ook iets met tover of wondercreme omdat het een groene creme was..
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:_maris_ schreef op 17 juni 2011 @ 17:36:

Lichtelijk, hoe knip je de nagels van je kat? Ik heb hier echt een klein monstertje rondlopen, denk dat ik die eerst in coma moet krijgen voordat me dat gaat lukken...Je kunt ze tussen je benen klemmen en er half op gaan zitten of ze in een handdoek wikkelen, maar eigenlijk doen ze dit meestal gewoon zelf door te krabben aan een krabpaal of je meubels of door de puntjes er af te bijten.
@ Iris

Mijn moeder heefr de littekencrème van Kruidvat gebruikt bij borst-amputatie-litteken en het is heel er mooi genezen. Dus voor kattenkrabbels moet het zeker werken!

KIein potje, kost een habbekrats, groot resultaat!
Aloe, en dan gewoon een stukje van het blad afsnijden en erop smeren. Had een grote brandwond op mijn dijbeen en het is echt bijna niet meer te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven