Mode & Beauty alle pijlers

Welk parfum?

19-05-2022 01:51 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van luchtjes, maar ik heb er eigenlijk niet zoveel verstand van. Ik heb er een paar, soms vind ik er eentje echt superlekker maar dat blijkt dan weer zo'n tijdelijke. Moet ik daarna weer op zoek naar iets nieuws.

Ik vind het zo leuk als mensen echt hun vaste geurtje hebben, al jaren, dat iedereen meteen aan hen denkt als ze het ergens ruiken. Maar met mijn keuzes lukt me dat dus niet, op een na.

Af en toe duik ik een parfumerie in en laat me adviseren maar ik kom er steevast - ben ik inmiddels achter - uit met een geurtje dat een jaar later niet meer verkrijgbaar is. Zo waren mijn favorieten ooit Ocean Dream van Giorgio Beverly Hills, Very Valentino, heel lang geleden de originele Salvador Dali (maar die vind ik nu niet meer lekker), een Gucci in een grof vierkante glazen flacon zonder extra naam...

Op dit moment heb ik The Only One van Dolce & Gabbana die ik lekker vind, en Sun van Jil Sander (da's op zich wel een blijver) en Modern Muse van Estee Lauder.

Wie helpt mij verder? Wat vind ik blijkbaar lekker en wat zou ik dan eens moeten proberen dat ik zeer waarschijnlijk wél over 15 jaar ook nog steeds kan kopen?
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Kijk eend naar de geuren van Dior...
Ik heb al jaren een parfum van J'adore Dior
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren burberry britt. Maar sinds vorig jaar staan ook jimmy choo i love choo en scandall en scandall by night in mijn kast.
Alle reacties Link kopieren
Versace, Gucci, Chanel: altijd lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al vele jaren Fendi Extreme.. Voor mij de aller lekkerste.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al jaren wisselend twee luchtjes van Chanel (Coco mademoiselle en Allure) en ik vind de roze en zwarte fles van Narciso Rodriquez heerlijk.

Soms snuffel ik wat rond in een parfumerie en als ik iets lekker vind vraag ik altijd eerst een proeflesje om het zo een paar dagen uit te proberen.
Vriendinnen of collega’s dragen ook wel eens iets nieuws en interessants, dat probeer ik dan ook, maar ik merk dat ik altijd terugkeer bij mijn vertrouwde luchtjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh…en Juliette has a gun heeft ook een paar heerlijke luchtjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens van een vriendin een geuradvies gekregen, van eau so you.
Dan geef je aan wat voor geuren je lekker vindt en dan krijg je vier samples gestuurd om te proberen.

Ik heb nu Hugo Boss Ma Vie staan daardoor, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Alle Chance van Chanel zijn lekker. Persoonlijk vind ik l'eau tendre (de roze variant van chance) de alle lekkerste.
J'adore is ook een van mijn lieveling parfums.
Alle reacties Link kopieren
Flowerbomb van Victor en Rolf
"Dolce Vita" van Dior is mijn favoriet, maar ik draag hem niet elke dag. Gewoon een deo volstaat.

Sowieso draag ik geen parfum op het werk, daar is maar één persoon (op de 200) die parfum gebruikt en daarmee een heel geurspoor van Chanel 5 uitzet.
:sick:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vast luchtje, dan weer daar zin in en dan weer daar.
In mijn kast:
Aqua die Giorgio de jasmijn versie
A Girl in Capri van lanvin, nu heel goedkoop bij Kruidvat zag ik.
Miss Dior

En monstertjes van skins:
Portrait of a lady, Frederic malle
Juliette has a gun, Lilly nog wat
Iets met een ingewikkelde IJslandse naam, super lekker

Monstertje my way,
en iets met daisy's van Marc Jacobs.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel Yellow Diamond van Versace, L'interdit van Givenchy en Lady Million van Paco Rabanne. Heb een proefje staan van Alive intense van Boss, die vind ik ook super lekker en ga ik een fles van kopen.
Ik hou van wat 'zwaardere' geuren, maar ik gebruik er dan maar wel heel weinig van zodat je niet zo walmt als je ergens komt :mrgreen:
L'interdit is mijn echte vaste luchtje, maar de anderen heb ik ook altijd wel staan om mee af te wisselen.
anjer30 wijzigde dit bericht op 19-05-2022 08:14
Reden: Toevoeging
13.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik zou de eerste Douglas of Ici Paris inlopen en ruiiiken tot je een ons weegt (of je neus niet meer kan)!!

Ook advies vragen helpt vaak, zeker bij de Bijenkorf hebben medewerkers in mijn ervaring veel kennis over de geuren, en komen met verrassende suggesties!

Veel snuffelplezier :D
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Misschien zou je eens zo’n abonnement op Parfumado moeten proberen. Dan kun je er veel voor weinig geld uitproberen. https://parfumado.com/nl-nl
TO vraagt ‘Wie helpt mij verder? Wat vind ik blijkbaar lekker en wat zou ik dan eens moeten proberen dat ik zeer waarschijnlijk wél over 15 jaar ook nog steeds kan kopen?’

Niet: wat dragen jullie ;-D

TO, je hebt sites waarop je kunt zien welke geuren vergelijkbaar zijn met wat jij lekker vindt. Iets met fragantica.com ofzo?

En er zijn hier ook genoeg geurkenners die weten wat de gemene deler is van jouw voorkeuren en wat je dus zou kunnen proberen.
Ben ik er geen van, dus aan mij heb je niets.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
19-05-2022 08:21
TO vraagt ‘Wie helpt mij verder? Wat vind ik blijkbaar lekker en wat zou ik dan eens moeten proberen dat ik zeer waarschijnlijk wél over 15 jaar ook nog steeds kan kopen?’

Niet: wat dragen jullie ;-D

TO, je hebt sites waarop je kunt zien welke geuren vergelijkbaar zijn met wat jij lekker vindt. Iets met fragantica.com ofzo?

En er zijn hier ook genoeg geurkenners die weten wat de gemene deler is van jouw voorkeuren en wat je dus zou kunnen proberen.
Ben ik er geen van, dus aan mij heb je niets.
met geuren helpt een topic niks, zou gewoon naar een parfumerie gaan, dan kan je zelf ruiken.
Het is gewoon ondoenlijk geuren te kiezen voor een ander via een gemene deler. Die eigen neus is bepalend.
Dus heb het idee dat dit niet verder gaat helpen uiteindelijk (hoewel leuk om te brainstormen)
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook, "mijn" geurtjes worden altijd uit de handel gehaald en ik kan ze gewoon ruiken als ik er aan denk :P Fragile van JP Gaultier (dat was ook een prachtige fles, een schudbol :flirting:), Valentino Gold, eentje van Dolce & Gabana met een grote zilveren dop en nu ben ik de laatste fles Flash van Jimmy Choo aan het opmaken :cry:

Ik heb nog 3 vaste geurtjes die nog wel te krijgen zijn: Alien en Womanity van Thierry Mugler en Dolce Gabana The One.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete luchtje is yvresse van Yves saint Laurent. Duur, maar zo lekker.
Ik gebruik hem alleen bij speciale gelegenheden.

Chanel 05 vind ik ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd tijdelijke favorieten. Op dit moment is mijn favoriet Zadig & Voltaire. Ik heb niet alles, maar wel bijna hun hele lijn. Lekker friszoet-zoet, heerlijk! Maar ik heb een lichtelijke ‘parfumverslaving’, dus ik heb zoveel geurtjes staan.

Overigens is mijn smaak ook veranderd. Waar ik voorheen echt voor de frisse geurtjes ging, ga ik nu voor zoet of friszoet.

Ik las hierboven al over Parfumado. Er is iets dat me tegenhoudt, heeft iemand ervaring?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Als je Sun hebt, zou je de Eden eens kunnen proberen, die bestaat ook al jaren en is vergelijkbaar qua prijs.

Iets duurder maar ook wat aparter is de Jean Paul Gaultier, maar dan moet je wel de allereerste versie hebben, alles wat daarna komt zijn slappe aftreksels. Idem voor de Tresor van l'ancome, de eerste is super (en die bestaat inmiddels een jaar of 30) en die daarna zijn mwah. Goed, is persoonlijke mening ;-D . En Alien (van Mugler). Die flesjes kun je laten navullen, ben je goedkoper uit.

Nog een apartere, maar prijzig: Flower Bomb (ja, ook de originele). Maar die moet je echt testen. Ik rook hem ooit bij iemand, was ie heel licht en bloemig. Bij mijn dochter ruikt hij ook superlekker maar wel totaal anders.

Zelf vind ik de nieuwere geuren allemaal op elkaar lijken. Dat niet alleen, ik baal er altijd van dat de proefflesjes altijd prima zijn maar eenmaal gekocht lijkt het alsof er iets anders in de flessen zit.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
19-05-2022 08:23
met geuren helpt een topic niks, zou gewoon naar een parfumerie gaan, dan kan je zelf ruiken.
Het is gewoon ondoenlijk geuren te kiezen voor een ander via een gemene deler. Die eigen neus is bepalend.
Dus heb het idee dat dit niet verder gaat helpen uiteindelijk (hoewel leuk om te brainstormen)
Ik ben het maar voor een deel met je eens. Ik sta regelmatig in de parfumerie want ik ben dol op geurtjes (man en dochter trouwens ook). En dan komt zo'n meisje helpen. En dan benoem ik de geuren die ik heb en dan gaan ze daarmee verder, maar daar heb ik nou werkelijk nog nooit iets aan gehad. En je moet ergens beginnen tenslotte. Ze komen dan altijd aan met heel lichte, bloemige geuren. Ik wil niks lichts, ik wil iets dat afwijkt van de massa. En dat zijn er niet zoveel.

Ik heb een aantal vaste geuren, waaronder de Sun (die TO zelf ook benoemde) en de Tresor. Af en toe maak ik een uitstapje, maar ik heb hier wel 40 proefjes liggen die het allemaal niet zijn. Waaronder tien verschillende van Chanel die allemaal hetzelfde ruiken en bij mij uitpakken alsof ik de spuitbus van de wc heb gebruikt als parfum. Yuk.
ceylon wijzigde dit bericht op 19-05-2022 09:28
6.83% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Al heel veel jaren dezelfde:
Chanel no 5
Samsara van Guerlain

Blijven heerlijke luchtjes, beetje zepig, klassiek👌
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Chanel nemen, altijd goed. Probeer de 19 eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ook van parfum. Vind het leuk om zo nu en dan even in de winkel te gaan snuffelen aan een geur die op papier goed lijkt. Valt helaas wel vaak tegen :-). Het lijkt mij ook leuk om een geur te hebben die je jaren draagt en echt bij je past. Het is mij helaas nog niet gelukt. Wel een "grappig" voorval gehad met parfum. Ik had een fles Calvin Klein Obsession voor heren besteld voor mijn man. Het was een enorme gok en de prijs was laag, dus ach, indien een tegenvaller, dan was het te overzien. Maar wow, wat een fijne geur. Dus ik op zoek naar de vrouwelijke variant. En wederom wow, wat een heerlijke geur. En als je kijkt naar mijn andere parfums, echt zeer goed betaalbaar (meestal in de aanbieding voor circa Euro 25,00 voor 100 ml edp). Ik hoop eigenlijk dat dit mijn signature parfum blijkt te zijn :lol:
You know I'm a lady, I buy lady stuff and do lady things - Little Britain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven