Mode & Beauty alle pijlers

Welke dag- en nachtcrème?

21-10-2018 00:49 49 berichten
Welke dag- en nachtcrème adviseren jullie?

* droge/gemengde huid
* gerstekorrels
* met vlagen een onzuivere huid
* geen sterk parfum
* Weleda reageer ik allergisch op
* ik wil er best wat voor betalen, maar geen 100den euro’s
* goedkoop mag ook, het gaat om de kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-10-2018 08:30
Wat een waanzin. Vrouwen geloven de gekste dingen als ze maar de illusie hebben van eeuwige jeugd. En daar verdient men goudgeld aan. Een klinkende merknaam, een verpakking, exclusieve uitstraling, en dat moet toch helpen om er eeuwig mooi uit te zien (denken zelfs intelligente hoogopgeleide vrouwen grif).
Wat is er ‘waanzinnig’ aan het gebruik van SPF? Jij smeert je in de zomer niet in? Wat heeft ‘eeuwige jeugd’ te maken met het willen voorkomen van gerstekorrels en puisten? TO vraagt toch niet om een rimpelloos gezicht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een parfumallergie gebruik ik al jaren Hema nachtcreme voor sensitive skin, Hema dagcreme sensitive skin SPF 10, en Hema serum zonder parfum. Allemaal zonder parfum, allemaal zeer betaalbaar, en verpakt in prettige hygienische pompflesjes.
Ik gebruik Kiehls, daarvan heb ik diverse dagcrèmes, afhankelijk van het seizoen en de behoefte van mijn huid. Wel altijd minimaal met factor 30/50. Dermalogica, Clarins en Nuxe heb ik ook regelmatig dagcrèmes van gehad.

Zelf word ik momenteel door de marketing- en PR-machine van Paula’s Choice bewerkt en wil ik daar ik nu dus ook eens iets van proberen. Slaat natuurlijk nergens op, maar ik ben nou eenmaal een product junkie.
Clarins vind ik ook super, vooral die voor een strakkere huid in je nek, ben even de naam kwijt en geen zin om naar boven te lopen. Clinique vind ik minder, de scrub is echt agressief en voelt en ruikt als vicks. Paula's choice en Roc redelijk. Goedkope cremes zoals lidl en aldi vind ik echt niks, zoals iemand al zei; laat een soort filmpje na op de huid die je eraf kunt wrijven en de creme in het potje droogt erg snel in. Nitflex, van PC kun je een proefsetje bestellen om te proberen. Verder is het natuurlijk heel persoonlijk en afhankelijk van je huid wat je prettig vind. De een zweert bij dit, de ander bij dat, kwestie van uitproberen. Ik gebruik merken door elkaar, de scrub van het een, exfoillant van het ander en creme weer van de ander.


Goedkoper en wat duurder door elkaar. Ik vind vaak niet alles super van dezelfde lijn. Goed reinigen, scrubben en hydrateren met een masker maakt ook veel verschil in hoe een creme uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Dagcreme van Biodermal, soms de PCLE.
Kruidvat sensitive werkt bij mij nog het beste tot nu toe. En als ik het nodig is voeg ik een serum of iets dergelijks toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer op cremes met dimethicone, dat zit bijna overal in. Ik gebruik snachts van the ordinairy granactive retinoid, dat heeft mijn huid heel veel goed gedaan. Overdag een olie van aurora dionis. Die olie gebruik ik ook om mijn makeup mee te verwijderen. Van thuispeeling.nl heb ik een peelingcreme van sponq, pas 1 keer gebruikt, maar voelt erg fijn. Het geeft mijn huid een mooie glow.
Verder over de olie voor spf de uberzink van synergie skin, een rib uit mijn lijf maar geen pukkels en vlekken van zon meer.
Alle reacties Link kopieren
Clarins en hydrazen van Lancome.
Ik heb een beetje een huid als TO en kreeg rode vlekken en mijn huid trok van Clinique. Ook heb ik goedkopere cremes geprobeerd maar tot dusver ook niet echt een succes. Geen creme is geen optie want dan krijg ik witte droge kringen in mijn gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van het stappenplan van clinique overgestapt op Louis Widmer. Goedkoper en diervriendelijker. Was redelijk tevreden over Clinique, heb een lastige huid. Veel vlekjes, droge stukjes, puistjes en grove poriën... en kan tegen heel veel crèmes niet (ik krijg al jeuk als ik naar nivea kijk zeg maar). Louis Widmer werd mijn huid echt minder van. Toen overgestapt op Jetske Ultee, stuk duurder maar nu een mooie huid. Veel minder vlekjes en plekjes. Nauwelijks puistjes en poriën zijn stuk minder zichtbaar! En belangrijkste, is dat ik nauwelijks nog jeuk heb! Ik heb het er voor over..
La Roche Posay.
Alle reacties Link kopieren
Nog maar twee merken die nog niet genoemd zijn, om het eenvoudiger te maken ;-)
Ik vond de rozencrème van Hauschka erg goed, maar die is nu te duur voor me.
Weleda iriscrème reageerde mijn huid uiteindelijk niet goed op, de amandelcrème vind ik echt niet prettig ruiken.
Ik gebruik nu meestal de vitamine E crème van Jacob Hooy (wel met een watje eruit scheppen, het is een brede pot), voor zowel dag als nacht.
Soms, op heel warme dagen, gebruikte ik de 'daily organic' dagcreme van AH. Die is heel matig, vind ik.
nounou
Lotus90 schreef:
21-10-2018 19:17
La Roche Posay.
Deze is ook heel goed La Roche posay lipikar baume :) Voor droge eczeemhuid heel fijn.
Wat belachelijk veel opties :'(
Zo kan ik echt nooit een keuze maken...
Ik geloof in die dingen niet!

Ben 60 voorbij. Gebruik al jaaaaaren niks meer. Niemand hoeft me te geloven als ik zeg dat ik dikwijls complimenten krijg dat ik er mijn leeftijd niet uitzie.

Je weet nooit hoe het zou zijn zonder (net zoals ik nooit zal weten hoe het zou zijn met). Het is volgens mij allemaal illusie.

Is net als striemen tijdens een zwangerschap: wie een huid heeft die striemen krijgt, die mag smeren wat ie wil, de striemen zullen komen, wie gezegend is met een goede huid, zal weinig of geen striemen krijgen. Zo is het volgens mij ook met dag- en nachtcrème.

Enkel de schoonheidsindustrie wordt er beter (lees: mooier) van.


PS: natuurlijk kan ik voor mezelf enkel tot op de dag van vandaag spreken, misschien begint morgen het verval en zie ik er op mijn 70 al 95 uit. Laat ons hopen van niet! ;)
Alle reacties Link kopieren
De enige oogcrème die zorgt dat ik geen droge huid onder mijn ogen heb is Clinique All About Eyes Rich. En ik heb er heel wat geprobeerd, ook hele dure.

De enige producten die ervoor zorgen dat ik geen onrustige huid meer heb, zijn de producten van Paula's Choice. Sinds ik dit gebruik, geen puistjes meer gehad. O, The Ordinary is ook goed trouwens. Deze peeling is fantastisch: AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution. Verder het serum met Retinol, een stuk goedkoper dan die van Paula's Choice.

Als mijn huid heel droog aanvoelt smeer ik 's avonds nachtcrème van de Lidl. Werkt perfect.
Life is short. Eat dessert first.
mammezel schreef:
23-10-2018 16:23
Ik geloof in die dingen niet!

Ben 60 voorbij. Gebruik al jaaaaaren niks meer. Niemand hoeft me te geloven als ik zeg dat ik dikwijls complimenten krijg dat ik er mijn leeftijd niet uitzie.

Je weet nooit hoe het zou zijn zonder (net zoals ik nooit zal weten hoe het zou zijn met). Het is volgens mij allemaal illusie.

Is net als striemen tijdens een zwangerschap: wie een huid heeft die striemen krijgt, die mag smeren wat ie wil, de striemen zullen komen, wie gezegend is met een goede huid, zal weinig of geen striemen krijgen. Zo is het volgens mij ook met dag- en nachtcrème.

Enkel de schoonheidsindustrie wordt er beter (lees: mooier) van.


PS: natuurlijk kan ik voor mezelf enkel tot op de dag van vandaag spreken, misschien begint morgen het verval en zie ik er op mijn 70 al 95 uit. Laat ons hopen van niet! ;)
Waarom denk je dat ik er mooier en jonger uit wil zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik niks.

Nouja, dat is niet helemaal waar. Ik gebruik een waslotion en reinig na met puur rozenwater. Verder niks nodig.

Voorheen waste ik mijn gezicht gewoon met mijn douchespul, totdat ik erachter kwam dat het tweede ingredient op de fles bijna altijd Sodium Laureth Sulfate is. Sinds ik douchespul gebruik waar dat niet in zit, en een aparte make-up reiniger voor mijn gezicht waar dat ook niet in zit, heb ik geen droge huid meer die trekkerig aanvoelt na het douchen. Qua shampoo ben ik ook overgestapt. Geen jeukende hoofdhuid meer.

In de zomer overigens wel een beschermende factor.

Mijn huid is nog nooit zo zacht geweest. En minder (droogte)rimpeltjes ook nog. En nu ik er zo over nadenk; sterkere nagels.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Als niks had gekund had ik niet om tips gevraagd denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 19:24
Als niks had gekund had ik niet om tips gevraagd denk ik.

Ligt eraan waar je je gezicht mee schoonmaakt. Als dat redelijk agressief spul is, dan kan dat een hoop verschil maken. Is ook mijn eigen ervaring, ik had voorheen echt wel creme nodig, had altijd het gevoel dat mijn vel anders zou scheuren.
Plus; Hoe duur een potje ook is, zodra je het opendraait en er zuurstof bij komt, gaat een groot deel van de werkzame stoffen fietsen. Met andere woorden; je smeert water en wat vet op je huid.

Kun je net zo goed kokosolie gebruiken.

Maar als je toch graag iets gebruikt, neem dan iets dat niet in een potje zit, maar in een pompflacon. Dan heb je in elk geval het langste waar voor je geld.
En kijk even naar wat erin zit. Iets persoonlijks, maar ik krijg bijvoorbeeld puisten van parfum. Dus een lekker ruikende creme bezorgt me juist acne.
ceylon wijzigde dit bericht op 23-10-2018 20:08
17.28% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Het is denk ik belangrijk om te kijken welk probleem je op wil lossen. Voor een gecombineerde huid met echte droge stukken huid zijn Widmer, Paula’s Choice, Hydrazen van Lancôme, laRochePosay en Biodermal even goed. Kan alleen flink in prijs schelen.

Mijn cystische (hormonale) acne en gerstekorrels kan ik alleen voorkomen door BHA en AHA. Ik heb nog geen crème gevonden die alles in 1 keer kan aanpakken. Helaas.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer nu al jaren bij Paula’s Choice. Zit geen rommel in en niet op dieren getest.
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 18:06
Waarom denk je dat ik er mooier en jonger uit wil zien?
Heb ik dat ergens geschreven?
Oudewijzeuil schreef:
21-10-2018 09:41
Ik heb een zeer droge huid met neiging tot eczeem. Peperdure cremes geprobeerd, nu gewoon cetomacrogolcreme met 20% vaseline vd huisarts. Ook voor €3 te bestellen bij dio oid... Werkt heel goed, geen vlekkerige huid meer en hydrateert ook super.
Geeft dat niet een hele vette huid dan?
mammezel schreef:
23-10-2018 21:00
Heb ik dat ergens geschreven?
Je hele post gaat daar over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven