Mode & Beauty alle pijlers

Welke deo?

05-09-2025 11:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben begonnen met loveli door het viva forum. Was heel erg enthousiast en rook nooit meer naar zweet. Na 1,5 jaar leek het uitgewerkt en begon ik weer te ruiken. Nu overgestapt naar Wild maar ruik mezelf toch nog en krijg grijzige plekken onder m’n oksels en een droge huid.

Heeft iemand dit ook gehad? En tips voor wat ik nu kan proberen?
Is het normaal of hornomaal zweet?
:)
Ik gebruik al jaren in volle tevredenheid nuud.
De zalf, niet de stick die is ruk.
Deo raakt toch niet na een paar jaar uitgewerkt?

Net als LL vraag ik me af of je in de overgang bent of iets wat daarop lijkt? Op vakantie rook het vaak naar natte hond en toen ik thuiskwam is die geur nog heel lang blijven hangen bij me. En dat heb ik met andere geurtje ook.

Krijg je van je omgeving terug dat je naar zweet ruikt?
.
Felidaez schreef:
05-09-2025 11:45
Ik gebruik al jaren in volle tevredenheid nuud.
De zalf, niet de stick die is ruk.
Ja deze! Werkt bij mij ook goed tegen hormonaal zweer. En ook de zalf. Tegen het verkleuren scrub ik mijn oksels 1-2x per week.
Ik gebruik ook Nuud, al 7 jaar.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Ik gebruik de deo van Ben Anna, heel tevreden over, geef het wel even de tijd als je overgaat op een andere deo, je huid moet weer wennen.
Rooss4.0 schreef:
05-09-2025 12:19
Ik heb ook dat als ik een (voor mij) nieuwe deodorant gebruik het een tijdje goed werkt, maar na verloop van tijd niet meer. Dan moet ik weer een andere gaan gebruiken. Het lijkt of mijn lichaam zich aanpast op de gebruikte deo.
Rooss4.0 schreef:
05-09-2025 12:19

Net als LL vraag ik me af of je in de overgang bent of iets wat daarop lijkt? Op vakantie rook het vaak naar natte hond en toen ik thuiskwam is die geur nog heel lang blijven hangen bij me. En dat heb ik met andere geurtje ook.

Krijg je van je omgeving terug dat je naar zweet ruikt?
Nee niet in de overgang, althans neem ik aan want ben begin 30.

Krijg het niet van mn omgeving terug maar ruik het zelf als ik ‘s avonds mezelf klaar ga maken voor bed of in de ochtend van de dag ervoor. Een stuk meer dan anders.
Ha, herkenning hier. Eerst echt een hele lange tijd loveli, sinds daar zink aan toegevoegd werd begon ik weer te stinken. Overgestapt naar NUUD. Daar kon ik eerst echt 2-3 dagen mee, toen nog maar 1 dag. Ik weet niet wat het is. Dus ik ben inderdaad ook weer op zoek.
Ik heb Ben & Anna gebruikt (was prima) en ben sindsdien overgestapt op Happy Earth, omdat die net wat fijner uitsmeert.

Beide deo’s zijn op basis van bicarbonaat, daar moet je wel tegen kunnen. Ze werken bij mij heel goed tegen hormonaal zweet.

https://www.kruidvat.nl/happy-earth-100 ... /p/5430916
Nuud. De zalf.
Ik heb deze, dit is aluinsteen en ben er erg tevreden over. Met andere merken ruik ik veel eerder. Soms denk ik: dit doet niets, maar zodra ik 'm niet gebruik ruik ik mezelf. Deze heeft geen geur. Het enige wat je niet moet doen is ze laten vallen. Kunnen ze slecht tegen. ;-)
https://www.trekpleister.nl/happy-earth ... gIqO_D_BwE
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Er zijn ook mensen die geen deo gebruiken maar zich alleen met water wassen. En niet stinken. Hebben zij minder last van zweten of ruikt hun zweet minder sterk?
Ik gebruik 2x per week Odorex extra dry depper voor het slapen. Let op, kan lelijke vlekken geven dus daarna een oud shirt aan.

Dat is eigenlijk afdoende, maar voor het gevoel gebruik ik dan dagelijks (als ik eraan denk, want eigenlijk niet zo nodig) rexona maximum protection stick.

Deze combi is bij mij gegarandeerd geen zweet en geur, terwijl ik vroeger zo extreem zweette dat de arts een behandeling (zenuw doorknippen) overwoog. Ik had zweetplekken van elleboog tot middel zo ongeveer.
Vivamensje schreef:
05-09-2025 22:15
Er zijn ook mensen die geen deo gebruiken maar zich alleen met water wassen. En niet stinken. Hebben zij minder last van zweten of ruikt hun zweet minder sterk?
In mijn geval beide, ik zweet zelden en als ik toch zweet ruikt het nauwelijks. Geen idee waarom ik weinig zweet, tijdens een hittegolf wordt ik vooral zo rood als een tomaat.
Ik moet ook af en toe wisselen van deo, omdat die dat z’n werk niet meer doet.
Ik gebruik nu happy soaps.
En de deo van de HEMA deed bij mij ook goed.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Sierlijk schreef:
05-09-2025 21:45
Ik heb deze, dit is aluinsteen en ben er erg tevreden over. Met andere merken ruik ik veel eerder. Soms denk ik: dit doet niets, maar zodra ik 'm niet gebruik ruik ik mezelf. Deze heeft geen geur. Het enige wat je niet moet doen is ze laten vallen. Kunnen ze slecht tegen. ;-)
https://www.trekpleister.nl/happy-earth ... gIqO_D_BwE
Deze ging bij mij enorm zuur stinken na een tijdje, terwijl ik hem wel afspoelde en afdroogde (waardoor ‘ie ook steeds losser in het houdertje kwam te zitten)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven