Mode & Beauty alle pijlers

Welke haarkleuring?

27-03-2023 12:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn haarkleur in bruin en ik heb bruine ogen.
Nu ik langzaam wat grijzer begin te worden heb ik mijn haren een aantal x zelf gekleurd maar het valt vaak te donker (bijna zwart) uit.

Wie kan mij helpen met een mooie haarkleuring?
Alle reacties Link kopieren Quote
Even los van de kleur; je gebruikt haarverf en geen kleurspoeling? Qua kleur: kastanje misschien?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de kapper laten doen, met wat highlights in verschillende tinten er doorheen.
(Niet te blond, meer karamel-achtig)
Dat oogt natuurlijker en 'zachter' in plaats van alles in één donkere kleur zonder nuances.
originalheleen wijzigde dit bericht op 27-03-2023 12:29
3.15% gewijzigd
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
Begin met een paar tinten lichter dan de vorige keren. En niet gelijk permanente verf maar de semi-permanente als deze:

Afbeelding


https://www.kruidvat.nl/loreal-paris-ca ... g/p/983109


Als het dan toch te donker uitvalt weer hoef je er minder lang mee te lopen (en permanente verf gaat ook 'stapelen' op je haar)
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
OriginalHeleen schreef:
27-03-2023 12:17
Bij de kapper laten doen, met wat highlights in verschillende tinten er doorheen.
(Niet te blond, meer karamel-achtig)
Dat oogt natuurlijker in plaats van alles in één donkere kleur zonder nuances.
Dit dus, niet zelf gaan klooien maar bij een ervaren kapper laten doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
27-03-2023 12:20
Begin met een paar tinten lichter dan de vorige keren. En niet gelijk permanente verf maar de semi-permanente als deze:

Afbeelding


https://www.kruidvat.nl/loreal-paris-ca ... g/p/983109


Als het dan toch te donker uitvalt weer hoef je er minder lang mee te lopen (en permanente verf gaat ook 'stapelen' op je haar)
Deze gebruik ik ook. Werkt goed maar het is vervelend dat in bijna alle bruine kleuren rood zit. De kapster raadde asbruin aan, maar die hebben ze alleen in donkerbruin. Mijn haar is best donker, maar volgens l’Oreal toch lichtbruin.
Mijn ervaring is dat een kleurspoeling geen goede grijsdekking heeft maar dat kan in de loop der jaren veranderd zijn. Ik zou ook naar de kapper gaan, die kan qua kleur zo dicht mogelijk bij je eigen haarkleur verven zodat de uitgroei wat minder opvalt.

Verf je steeds je hele haar trouwens als je zelf je haar verft? Zo ja dan wordt het reeds geverfde haar ook steeds donkerder van omdat er meerdere lagen verf op zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
27-03-2023 12:40
Mijn ervaring is dat een kleurspoeling geen goede grijsdekking heeft maar dat kan in de loop der jaren veranderd zijn. Ik zou ook naar de kapper gaan, die kan qua kleur zo dicht mogelijk bij je eigen haarkleur verven zodat de uitgroei wat minder opvalt.

Verf je steeds je hele haar trouwens als je zelf je haar verft? Zo ja dan wordt het reeds geverfde haar ook steeds donkerder van omdat er meerdere lagen verf op zitten.

Daarom ook semi-permanent. Dat is wat anders dan een kleurspoeling.

En bij permanente verf is het hele haar verven bij uitgroei niet handig. Dan krijg je die stapeling. Eerst de uitgroei inzetten en de laatste 10 minuten de rest van de verf met een beetje extra water erdoor over de rest van de lengtes.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
27-03-2023 12:51
Daarom ook semi-permanent. Dat is wat anders dan een kleurspoeling.

En bij permanente verf is het hele haar verven bij uitgroei niet handig. Dan krijg je die stapeling. Eerst de uitgroei inzetten en de laatste 10 minuten de rest van de verf met een beetje extra water erdoor over de rest van de lengtes.
Klopt, zo zou het in principe moeten. Helaas kun je dan nog steeds stapeling krijgen als je een donkere kleur gebruikt. Als je dat eenmaal hebt, is het zelfs voor de kapper lastiger om mooie egale highlights te maken. Dat zou ik dus proberen voor te blijven door inderdaad, zoals iemand al adviseerde, voor highlights te gaan bij de kapper. In een mooie caramel kleur inderdaad. Dan krijg je geen harde lijn waar de uitgroei zit, daardoor oogt het natuurlijk en hoef je het niet zo vaak te laten doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verf al 30 jaar zelf met permanente verf.

Iedere 4 weken inmiddels :roll: Geen stapeling gzd.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een balayage bij de kapper laten doen een idee? Ik heb ook bruin haar van mij zelf en nu laten verven bruin/goudblond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik pak kleurhoogte 7/8 bij middenbruin haar (die nummers zouden officieel middenblond aangeven); veel lichter dus dan je zou verwachten. Ik zou het eerst bij kapper laten doen en wat tips vragen via kapperswinkel eventueel de kleuring kopen (drogisterij schijnt niet goed te zijn en pakt vaak nóg donkerder uit).

Kapperswinkel kan je ook adviseren over toevoegingen die rood tegengaan (eeuwig gevecht voor mij).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven