Welke maat?
donderdag 8 november 2012 om 21:25
Ik heb op internet schoenen besteld, die niet in een fysieke winkel te koop zijn. Nou zijn de schoenen iets te groot, ik denk een halve maat, maar misschien een hele maat. Mijn eerste ingeving was 'terugsturen en een maatje kleiner bestellen', maar nu twijfel ik. Het zijn enkellaarsjes zonder rits of iets, dus de schacht moet wij geboeg zijn om mijn voeten er in te krijgen, en dat is nu al krap (hoge wreef of iets). Ik ben bang dat ik bij een kleinere maat mijn voeten er niet in krijg, omdat de schacht dan te smal is. En deze schoenen waren bedoeld als winterschoenen, en in winterschoenen draag ik ook vaak lekkere dikke sokken, en dan heb ik toch wel een maat groter nodig, me die dikke sokken zitten de schoenen prima. Maar ja, ik draag ze dus ook wel eens met normale sokken, en dan zijn ze dus toch wel een beetje groot. Maar bij een kleinere maat past het misschien weer niet met mijn dikke sokken...
Ik zou de schoenen terug kunnen sturen en een kleinere maat bestellen, maar als die weer te klein zijn kan ik ze weer ruilen voor die ik nu heb... En dan zijn we sowieso weer 2 weken verder, 1 week om deze terug te sturen, en dan weer een week voor de nieuwe er zijn, terwijl ik toch wel snel nieuwe winterschoenen nodig heb. Deze houden en een kleine maat bestellen zodat ik kan vergelijken is geen optie, want ze zijn vrij prijzig, en je moet vooraf betalen via ideal, en voor ik het tweede paar kan bestellen moet ik dus eerst het gekd terug krijgen van het paar wat ik nu hier heb.
Wat een dilemma he, haha. Maar goed, wat zal ik dus doen? Deze houden, of toch kijken of een maat kleiner beter is, en in de tussentijd met kapotte, koude schoenen rondlopen?
Ik zou de schoenen terug kunnen sturen en een kleinere maat bestellen, maar als die weer te klein zijn kan ik ze weer ruilen voor die ik nu heb... En dan zijn we sowieso weer 2 weken verder, 1 week om deze terug te sturen, en dan weer een week voor de nieuwe er zijn, terwijl ik toch wel snel nieuwe winterschoenen nodig heb. Deze houden en een kleine maat bestellen zodat ik kan vergelijken is geen optie, want ze zijn vrij prijzig, en je moet vooraf betalen via ideal, en voor ik het tweede paar kan bestellen moet ik dus eerst het gekd terug krijgen van het paar wat ik nu hier heb.
Wat een dilemma he, haha. Maar goed, wat zal ik dus doen? Deze houden, of toch kijken of een maat kleiner beter is, en in de tussentijd met kapotte, koude schoenen rondlopen?