Mode & Beauty alle pijlers

Welke spijkerbroek?

28-02-2021 08:36 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
De pakketjesbezorger is inmiddels horendol, het inleverpunt wil mij ook niet meer zien.... Steeds maar weer een stapel spijkerbroeken laten komen, elke keer alles weer retour.

Wie o wie kan mij helpen in de zoektocht naar de juist spijkerbroek? De eisen:
- comfortabel, liefst met wat stretch
- model passend bij de mid-veertiger zonder moeke te worden
- brede heupen, confectiemaat L/jeansmaat 30-31
- geen flared
- mooie donkerblauwe of zwarte wassing
- beetje hip voor de leeftijd😃

Ben erg benieuwd of ik EINDELIJK iets ga vinden, bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Misschien deze toevallig, mijn dochter heeft allerlei verschillende, ook met gebleekte toestanden, zelfs 1 met scheuren, maar die zie ik er nu niet bij staan. Nogmaals er zijn veel modellen van dit merk. Ik heb de skinny en ja die zit gewoon als een skinny, ook verschillende wassingen in. En voor 15.99 zeker het proberen waard, lekker stretch, kleuren blijven mooi. En ja ik ben fan 😂
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
03-03-2021 14:08
Nou... het ziet er wel enigszins gedateerd uit, met die bootcut en wassing.
Ik zie er niks raars aan. Maar goed, ik hou me sowieso niet bezig met welke wassing of model. Ik neem wat ik mooi vind en fijn vind zitten. Al die scheuren die hip zijn tegenwoordig, vind ik dan weer geen gezicht met die blote knieën er doorheen. En mode is ook gewoon heel persoonlijk. Ze hebben genoeg verschillende modellen en wassingen dat je naar mijn mening niet kan zeggen dat hun hele collectie broeken van dit merk degelijk en oud is. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
03-03-2021 15:14
Ik zie er niks raars aan. Maar goed, ik hou me sowieso niet bezig met welke wassing of model. Ik neem wat ik mooi vind en fijn vind zitten. Al die scheuren die hip zijn tegenwoordig, vind ik dan weer geen gezicht met die blote knieën er doorheen. En mode is ook gewoon heel persoonlijk. Ze hebben genoeg verschillende modellen en wassingen dat je naar mijn mening niet kan zeggen dat hun hele collectie broeken van dit merk degelijk en oud is. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Nee, ik heb behalve de specifieke broek uit jouw link niets bekeken, dus over de rest kan ik niets zeggen. Alleen deze specifieke broek lijkt wat gedateerd als je kijkt naar de modellen die nu in zijn.
Overigens, gewoon dragen waar jij je prettig in voelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is gedateerd, als het een model is dat je goed past? Daarnaast zal het nu misschien niet meer zo in zijn, maar op een dag komt het weer terug. Voor mij is het totaal onbelangrijk. Ik wil dat een broek een beetje afkleedt en fijn zit.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
03-03-2021 14:08
Nou... het ziet er wel enigszins gedateerd uit, met die bootcut en wassing.
Ik ga al 30 jaar voor dit model. Dat wil zeggen dat ik er soms gloeiend aan ben, als zo'n model niet meer te krijgen is, en alleen skinny jeans, of die lage k.t modellen die halverwege je heup zitten zoals een tijd terug. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
03-03-2021 19:12
Wat is gedateerd, als het een model is dat je goed past? Daarnaast zal het nu misschien niet meer zo in zijn, maar op een dag komt het weer terug. Voor mij is het totaal onbelangrijk. Ik wil dat een broek een beetje afkleedt en fijn zit.
Dat dus :mrgreen: sowieso komt telkens alles weer terug in de mode, dus als het nu niet “in de mode” is, loop je gewoon vet voor qua fashion :yes:
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag, is er een correctie jeans met rechte pijpen? En hoe noem je zo'n model?
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag, is er een correctie jeans met rechte pijpen? En hoe noem je zo'n model?
Een Push-in Jeans straight leg?
Push-Up is vaak een skinny model (ik draag ze altijd van Spanx)

Misschien vind je onderstaand model mooi:

https://www.salsajeans.com/en/women/jea ... 2973&pos=2
Alle reacties Link kopieren
Sssjakie schreef:
04-03-2021 13:22
Een Push-in Jeans straight leg?
Push-Up is vaak een skinny model (ik draag ze altijd van Spanx)

Misschien vind je onderstaand model mooi:

https://www.salsajeans.com/en/women/jea ... 2973&pos=2
Die is inderdaad niet verkeerd. Maar in welke maat zou 42 vallen?
hmprr schreef:
28-02-2021 12:37
Waarom kijk je niet wat er in je lievelingsspijkerbroek voor naam staat, en bestel je die eventueel in verschillende kleuren?
Zelf draag ik al jaren cars broeken, omdat die lengte maat 34 hebben, en dan in verschillende kleuren, zowel spijker als zomer lange broeken.
Dat is dus precies wat ik laatst heb gedaan, want ik moest écht een nieuwe spijkerbroek. Op de één of andere manier verslijt ik ze als een tierelier omdat ik altijd naar mijn werk fiets.......

Ik vind de spijkerbroeken van Il Dolce altijd wel fijn. De naam doet het niet vermoeden, maar het is een Hollands merk. De omschrijving op hun website summier, maar omdat ik al een spijkerbroek had van het merk wist ik de maat die ik moest hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hebben de broeken van Cambio altijd wel een goede pasvorm.
Alle reacties Link kopieren
Iones maat 42 staat gelijk aan maat 31 of 32 in inches, afhankelijk van je bouw. Heb je net 42 maat pas je soms ook in een 40 dan neem je 31 en als je echt een 42 nodig hebt dan neem je 32. Qua lengte is 32 standaard en 30 kort.
Alle reacties Link kopieren
Sssjakie schreef:
04-03-2021 13:22
Een Push-in Jeans straight leg?
Push-Up is vaak een skinny model (ik draag ze altijd van Spanx)

Misschien vind je onderstaand model mooi:

https://www.salsajeans.com/en/women/jea ... 2973&pos=2
wat een goede tip! Ik heb daar nooit van gehoord maar zien er allemaal goed uit, en nette prijzen! en ook nog lengte 30!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ze geen lengte 34 hebben :-(
Ik heb ooit eens een ontzettende fijne jeans gekocht in een tweedehands winkeltje, merk kon ik niet vinden online dus van een onbeduidend merk (?) Toen ik toe was aan een nieuwe heb ik gekeken naar de details die de spijkerbroek voor mij zo perfect maakte.

1- high waist
2- lange rits en geen lang eind stof tot kruis ( als dat wel het geval is krijg je of en cameltoe of het richt de aandacht daar waar je het niet wil )
3- zakken achter; niet te laag, niet te groot en niet te klein
4- achter zit bij de taille vanaf boord en stuk stof dat in een 'hoekje' is gestikt, deze moet breed zijn.
5- nooit je spijkerbroek in een droger doen want daarmee vergaat de elasticiteit sneller.
Alle reacties Link kopieren
And the winner is..... Kings of Indigo!😀
Zit heerlijk, kleur is mooi en lengtemaat 34 is perfect. Ben erg benieuwd of ik na een paar dagen dragen nog net zo enthousiast ben, dan bestel ik er meteen een zwarte bij. De Levi's 724 was the runner up, maar vond ik toch too high waste.

Bedankt allemaal (en fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dit "probleem")!
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
04-03-2021 20:32
Iones maat 42 staat gelijk aan maat 31 of 32 in inches, afhankelijk van je bouw. Heb je net 42 maat pas je soms ook in een 40 dan neem je 31 en als je echt een 42 nodig hebt dan neem je 32. Qua lengte is 32 standaard en 30 kort.
Oke, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
04-03-2021 20:32
Iones maat 42 staat gelijk aan maat 31 of 32 in inches, afhankelijk van je bouw. Heb je net 42 maat pas je soms ook in een 40 dan neem je 31 en als je echt een 42 nodig hebt dan neem je 32. Qua lengte is 32 standaard en 30 kort.
Ik heb maat 40 maar van spijkerbroek maat 29,dus voor mij zou dit niet opgaan..
Denk dat het heel verschillend is, ook per merk en model..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook maat 40 en 30 van spijkerbroek. Dat jij 29 hebt kan zeker wel kloppen, maat 40 is nl 29 of 30, afhankelijk van je bouw dus dat jij 29 hebt met maat 40 en ik 30 kan zeker wel kloppen. Ik heb mijninfo van een vriendin die bij jeanscentre werkt dus ik geloof haar wel ;-)
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
07-03-2021 09:22
Ik heb ook maat 40 en 30 van spijkerbroek. Dat jij 29 hebt kan zeker wel kloppen, maat 40 is nl 29 of 30, afhankelijk van je bouw dus dat jij 29 hebt met maat 40 en ik 30 kan zeker wel kloppen. Ik heb mijninfo van een vriendin die bij jeanscentre werkt dus ik geloof haar wel ;-)
Dus 1 confectie maat hoger kan zomaar 2 spijkerbroek maten schelen? Nooit geweten..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
07-03-2021 09:13
Ik heb maat 40 maar van spijkerbroek maat 29,dus voor mij zou dit niet opgaan..
Denk dat het heel verschillend is, ook per merk en model..
Dus voor mij geen aankoop op internet@!
Alle reacties Link kopieren
Pepe Jeans Gen straight en dan opletten dat er weinig stretch in zit. Ik heb er per ongeluk 2 die superflex heten en die zakken dus heel erg af.

Verder vind ik ze fantastisch, alleen slijten ze heel snel dus ik koop ze alleen in de opruiming.
Alle reacties Link kopieren
siep1234 schreef:
06-03-2021 15:50
And the winner is..... Kings of Indigo!😀
Zit heerlijk, kleur is mooi en lengtemaat 34 is perfect. Ben erg benieuwd of ik na een paar dagen dragen nog net zo enthousiast ben, dan bestel ik er meteen een zwarte bij. De Levi's 724 was the runner up, maar vond ik toch too high waste.

Bedankt allemaal (en fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dit "probleem")!
Fijn! Mocht je ooit weer zoeken, 711 is zit een stukje lager, maar geen bouwvakkers decolleté! Gewoon normaal.
Alle reacties Link kopieren
Only BLUSH variant!
Weet iemand hier wat er met de maat 30x30 wordt bedoeld in jeansmaten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven