Welke (tweedehands) designertas
zaterdag 10 mei 2025 om 23:17
Als ik mijn studie heb behaald, dan mag ik van mezelf een designertas uitzoeken en de eindstreep komt nu echt eindelijk in zicht!
Ik ben er alleen helemaal niet in thuis. Voor de beeldvorming: normaal gesproken koop ik mijn kleding op Vinted en heel af en toe wat nieuws in de sale.
Nu overweeg ik op Vestiaire iets te kopen, want dan blijf ik nog een beetje dichtbij mezelf. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken...
Ik wil iets elegants, tijdloos, klassieks. Een handtas die je crossbody kan dragen.
Welke merken kan ik het beste op zoeken?
Louis Vuitton heb ik zelf bijvoorbeeld een bepaalde connotatie bij, maar ik heb geen idee wat de algemene associaties bij andere merken zijn.
Een logo mag best in beeld zijn, maar het moet niet te schreeuwerig zijn.
Concrete voorbeelden zijn zeker welkom! Budget is nog niet definitief vastgesteld, maar ik denk nu aan zo'n max €2000.
Ik ben er alleen helemaal niet in thuis. Voor de beeldvorming: normaal gesproken koop ik mijn kleding op Vinted en heel af en toe wat nieuws in de sale.
Nu overweeg ik op Vestiaire iets te kopen, want dan blijf ik nog een beetje dichtbij mezelf. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken...
Ik wil iets elegants, tijdloos, klassieks. Een handtas die je crossbody kan dragen.
Welke merken kan ik het beste op zoeken?
Louis Vuitton heb ik zelf bijvoorbeeld een bepaalde connotatie bij, maar ik heb geen idee wat de algemene associaties bij andere merken zijn.
Een logo mag best in beeld zijn, maar het moet niet te schreeuwerig zijn.
Concrete voorbeelden zijn zeker welkom! Budget is nog niet definitief vastgesteld, maar ik denk nu aan zo'n max €2000.
zondag 11 mei 2025 om 16:57
De enige zinnige aankoop is Hermes, die worden alleen maar meer waard, maar met 2000 euro kom je er bij lange na niet.
Als je het merk op zich niet belangrijk vindt, koop dan een kwalitatief goede tas van bv Longchamps, Zadig&Voltaire, Wandler, Chloe. Dan kom je, voor een nieuwe, een heel eind met je budget.
Zelf heb ik een limited edition Gucci crossbody, die vond ik gewoon mooi. Weet niet eens welk model. Kostte 10 jaar geleden 2500 euro. Ik gebruik m gewoon en dat zie je, heb m niet gekocht als investering.
Als je het merk op zich niet belangrijk vindt, koop dan een kwalitatief goede tas van bv Longchamps, Zadig&Voltaire, Wandler, Chloe. Dan kom je, voor een nieuwe, een heel eind met je budget.
Zelf heb ik een limited edition Gucci crossbody, die vond ik gewoon mooi. Weet niet eens welk model. Kostte 10 jaar geleden 2500 euro. Ik gebruik m gewoon en dat zie je, heb m niet gekocht als investering.
zondag 11 mei 2025 om 16:57
De enige zinnige aankoop is Hermes, die worden alleen maar meer waard, maar met 2000 euro kom je er bij lange na niet.
zondag 11 mei 2025 om 17:12
Mijn tas zou in al die jaren ook meer waard geworden zijn als ik hem niet had gebruikt. Daarvoor hoef je echt geen Hermes te hebben.oneenietweer schreef: ↑11-05-2025 16:57De enige zinnige aankoop is Hermes, die worden alleen maar meer waard, maar met 2000 euro kom je er bij lange na niet.
In de winkel betaal je er nu bijna €1100,- meer voor.
zondag 11 mei 2025 om 17:43
Gezien de problemen waar de designermerken momenteel mee te maken hebben vraag ik me af of gebruikte producten van die merken nog steeds in waarde stijgen. De trend lijkt toch te zijn dat die merken minder gewild worden. Ik heb ooit wat aandelen gekocht van LVMH, Hermes en nog een paar omdat ik dacht dat die merken ongeacht de economie altijd gewild bleven. Helaas zijn ze fors gedaald.
Dus: gewoon kopen omdat je het mooi vindt, niet als belegging. Mocht het meer waard worden, dan is het een meevaller.
Dus: gewoon kopen omdat je het mooi vindt, niet als belegging. Mocht het meer waard worden, dan is het een meevaller.
zondag 11 mei 2025 om 17:48
Het wordt alleen meer waard als je het niet gebruikt natuurlijk. Met gebruikssporen er op, daalt de waarde snel. Dus of je koopt het als investering, maar dan moet je hem inderdaad opbergen in de doos en stofzak en niet gebruiken. Of je koopt hem om te gebruiken. En dat zou ik doen
er zijn betere manier van beleggen dan een handtas. Lego bijvoorbeeld

zondag 11 mei 2025 om 17:50
Hier wel als soort investeringIrregular_Choice schreef: ↑11-05-2025 17:48Het wordt alleen meer waard als je het niet gebruikt natuurlijk. Met gebruikssporen er op, daalt de waarde snel. Dus of je koopt het als investering, maar dan moet je hem inderdaad opbergen in de doos en stofzak en niet gebruiken. Of je koopt hem om te gebruiken. En dat zou ik doener zijn betere manier van beleggen dan een handtas. Lego bijvoorbeeld
![]()

Voor iedereen een groene tuin
zondag 11 mei 2025 om 18:03
Ik begrijp echt niet dat mensen € 2000 neerleggen voor een tasje. Een Investering voor het leven zeggen ze dan, alsof je 20 jaar met dezelfde tas gaat lopen. En dat ze alleen maar meer waard worden is een sprookje. Ontzettend onderhevig aan de mode en de grillen van de markt.
Voor € 2000 kan je op vakantie, man!
zondag 11 mei 2025 om 18:26
zondag 11 mei 2025 om 18:41
En dan is het in een week voorbij man! Met een mooie tas doe je veel langer. Ik loop al zeker 10 jaar met dezelfde tas, ik blijf m ook gebruiken. Maar ik heb meerdere tassen, dus kan wel afwisselen.Bontebok schreef: ↑11-05-2025 18:03Ik begrijp echt niet dat mensen € 2000 neerleggen voor een tasje. Een Investering voor het leven zeggen ze dan, alsof je 20 jaar met dezelfde tas gaat lopen. En dat ze alleen maar meer waard worden is een sprookje. Ontzettend onderhevig aan de mode en de grillen van de markt.
zondag 11 mei 2025 om 18:59
Ik loop inderdaad al bijna 18 jaar met dezelfde tas. Hij is tijdloos, niet aan de mode onderhevig en ik vind hem erg fijn. Meer waard is hij niet geworden denk ik nee, maar daarvoor kocht ik hem ook niet.Bontebok schreef: ↑11-05-2025 18:03Ik begrijp echt niet dat mensen € 2000 neerleggen voor een tasje. Een Investering voor het leven zeggen ze dan, alsof je 20 jaar met dezelfde tas gaat lopen. En dat ze alleen maar meer waard worden is een sprookje. Ontzettend onderhevig aan de mode en de grillen van de markt.
zondag 11 mei 2025 om 20:21
Ik vind (en ik ben daar misschien uniek in) de Hermès tassen (met name de birkin) echt niet mooi. Ik begrijp die hysterie daaromheen nooit zo.oneenietweer schreef: ↑11-05-2025 16:57De enige zinnige aankoop is Hermes, die worden alleen maar meer waard, maar met 2000 euro kom je er bij lange na niet.
Ik zou wel een bottega veneta willen.. die vind ik erg mooi.
https://www.bottegaveneta.com/en-nl/ho ... color=2190
Of een van loewe
https://www.loewe.com/eur/en/men/bags/ ... d=m_puzzle
Maar je moet ook wat te wensen hebben
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 11 mei 2025 om 20:23
Ja ik geef liever veel geld uit aan een mooi tijdloos product dan een vakantieoneenietweer schreef: ↑11-05-2025 18:41En dan is het in een week voorbij man! Met een mooie tas doe je veel langer. Ik loop al zeker 10 jaar met dezelfde tas, ik blijf m ook gebruiken. Maar ik heb meerdere tassen, dus kan wel afwisselen.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 11 mei 2025 om 20:29
Mooi dat je zoveel waardering voor zoiets kan hebben hè?GroenTuintje schreef: ↑11-05-2025 20:23Ja ik geef liever veel geld uit aan een mooi tijdloos product dan een vakantie
Ik zag vroeger altijd Oprah Winfrey en die droeg iedere dag een nieuw paar Louboutins. Ik vond het waanzinnig mooi en zei dus ook altijd: als je die kan kopen dan heb je t goed gedaan.
Toen ik 30 werd kreeg ik een paar voor mijn verjaardag van mijn man… het was voor mij bijna een psychologisch iets (opgegroeid in echte armoede en dan zoiets hebben).
Inmiddels heb ik 5 paar, en ik waardeer ze nog steeds enorm, al is het onwijs veel geld voor een paar.. het zijn echt mijn paradepaardjes
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 11 mei 2025 om 20:47
Wat een mooi verhaal, en lief van je man! Schoenen durf ik nooit aan te beginnen, omdat ik zo klunzig ben dat ik alles vroeg of laat beschadig.biol schreef: ↑11-05-2025 20:29Mooi dat je zoveel waardering voor zoiets kan hebben hè?
Ik zag vroeger altijd Oprah Winfrey en die droeg iedere dag een nieuw paar Louboutins. Ik vond het waanzinnig mooi en zei dus ook altijd: als je die kan kopen dan heb je t goed gedaan.
Toen ik 30 werd kreeg ik een paar voor mijn verjaardag van mijn man… het was voor mij bijna een psychologisch iets (opgegroeid in echte armoede en dan zoiets hebben).
Inmiddels heb ik 5 paar, en ik waardeer ze nog steeds enorm, al is het onwijs veel geld voor een paar.. het zijn echt mijn paradepaardjes

maandag 12 mei 2025 om 09:05
Oef, die van mij was al x 3 ongeveer en ze blijven maar stijgen. Helaas net gekocht voor de nieuwe er was.Irregular_Choice schreef: ↑11-05-2025 16:24Herkenbaar, met een dag shoppen vind ik het ook prettiger om hem om te kunnen hangen. De nieuwe heeft dus wel een lang hengsel
Maar ja, €2400,-die van mij was destijds €455,- dus dit is echt even slikken. En sparen vooral ook.
maandag 12 mei 2025 om 12:32
Ik heb deze toevallig 2 weken geleden gekocht:
https://www.vestiairecollective.com/wom ... 0819.shtml
Ik wilde eigenlijk hem nieuw kopen, maar in de winkel bleken ze deze kleur niet meer te hebben. Heb gelijk wel even alle verschillende maten bekeken en zo wist ik precies waar ik naar op zoek moest op 2e hands sites.
Ik wilde eigenlijk hem nieuw kopen, maar in de winkel bleken ze deze kleur niet meer te hebben. Heb gelijk wel even alle verschillende maten bekeken en zo wist ik precies waar ik naar op zoek moest op 2e hands sites.
maandag 12 mei 2025 om 13:14
Wel echt mooie kleur.Reisverslaafde schreef: ↑12-05-2025 12:32Ik heb deze toevallig 2 weken geleden gekocht:

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in