Welke werktas heb jij en wat zit erin?
zaterdag 13 september 2025 om 17:44
Vanwege een nieuwe baan ben ik op zoek naar een mooie tas. Vandaag ben ik bij twee winkels geweest en het werd al snel duidelijk dat wat ik zoek niet bestaat voor het budget wat ik ervoor over heb.
Wat ik wil; een mooie tas (geen rugzak) met een vak voor mijn laptop, plek voor wat boeken en bovendien plek voor mijn tupperware doosje waar mijn lunch in zit. Liefst ook nog vakje voor borstel/deo/zonnebrand.
Ik had mijn spullen meegenomen naar de winkel want het leek me handig om te passen. De meneer van de winkel zei dat ik beter boterhamzakjes kan gaan gebruiken omdat dat lunchdoosje nooit in een tas zal passen. Nu is het zo dat ik niet graag met boterhammen lunch en ook als ik dat wel zou doen zou ik ze liever in een boterhamdoos stoppen dan in een zakje. Dus dat zou dan toch nog steeds in een tas moeten passen. En ik wil helemaal niet persé leer maar de eerste tas die ik pakte was toevallig van leer en 399 euro. Ik had zo'n 100-150 euro in gedachte en zei dat ook tegen de verkoper maar ik werd nog net niet uitgelachen.
Je begrijpt, al zouden ze daar een tas gehad hebben, de zin om deze man klandizie te gunnen was gauw over.
Maar zo vreemd is wat ik zoek toch niet lijkt me?
Vandaar even de vraag; wat voor soort werktas heb jij en wat zit er allemaal in?
Wat ik wil; een mooie tas (geen rugzak) met een vak voor mijn laptop, plek voor wat boeken en bovendien plek voor mijn tupperware doosje waar mijn lunch in zit. Liefst ook nog vakje voor borstel/deo/zonnebrand.
Ik had mijn spullen meegenomen naar de winkel want het leek me handig om te passen. De meneer van de winkel zei dat ik beter boterhamzakjes kan gaan gebruiken omdat dat lunchdoosje nooit in een tas zal passen. Nu is het zo dat ik niet graag met boterhammen lunch en ook als ik dat wel zou doen zou ik ze liever in een boterhamdoos stoppen dan in een zakje. Dus dat zou dan toch nog steeds in een tas moeten passen. En ik wil helemaal niet persé leer maar de eerste tas die ik pakte was toevallig van leer en 399 euro. Ik had zo'n 100-150 euro in gedachte en zei dat ook tegen de verkoper maar ik werd nog net niet uitgelachen.
Je begrijpt, al zouden ze daar een tas gehad hebben, de zin om deze man klandizie te gunnen was gauw over.
Maar zo vreemd is wat ik zoek toch niet lijkt me?
Vandaar even de vraag; wat voor soort werktas heb jij en wat zit er allemaal in?
zaterdag 13 september 2025 om 17:57
zaterdag 13 september 2025 om 17:58
Ik heb wel een rugtas. Een anti diefstal rugzak van
design. Daarin zit mijn laptop met oplader en accessoires, portemonnee en telefoon. Een schrijfboekje met pen. Wat kleinere dingen zoals een borstel, brillendoekjes, maandverband. Ik lunch op het werk dus met een lunchtrommel hoef ik geen rekening te houden. Is het een idee om te kijken of je je spullen kan vervangen door kleinere spullen? Dus een kleine borstel zonder handvat. Een platte lunchtrommel, qua grootte heb je sowieso de ruimte nodig voor je laptop maar een platte lunchtrommel scheelt wel wat. Zoiets bijvoorbeeld.

zaterdag 13 september 2025 om 18:01
Ik heb onlangs weer een soortgelijk model aangeschaft zoals toen ik naar de brugklas ging, via Amazon.
Deze:
https://www.amazon.nl/Vintage-Leather-L ... sccl_1_5_i
Tot nu toe heel fijne werktas.
Deze:
https://www.amazon.nl/Vintage-Leather-L ... sccl_1_5_i
Tot nu toe heel fijne werktas.
wij slapen nooit.
zaterdag 13 september 2025 om 18:06
https://www.travelbags.nl/daniel-ray-li ... 19-00.html
Ik heb zoiets. Mijn laptop zit er in, een schrijfboeken, pen, geurtje, handcrème, lenzenvloeistof en een elastiekje.
Lunchen doe ik op het werk, ik heb brood en beleg daar in de kast staan zodat ik in de ochtend niks hoef te smeren.
Ik heb zoiets. Mijn laptop zit er in, een schrijfboeken, pen, geurtje, handcrème, lenzenvloeistof en een elastiekje.
Lunchen doe ik op het werk, ik heb brood en beleg daar in de kast staan zodat ik in de ochtend niks hoef te smeren.
zaterdag 13 september 2025 om 18:07
Dit. Vinted of marktplaats. Zeker als je zoekt op een merk. Ik heb een Mulberry tas voor werk (al werk ik nu vanuit huis) en deze was nieuw met kaartje (en originele bon) via zo’n platform aangeschaft voor een fractie van de prijs.Theeleutje schreef: ↑13-09-2025 18:00Waarom kijk je niet op Vinted. Staan honderden tassen nieuw met prijskaartje.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 13 september 2025 om 18:07
hmm, ik heb dat eigenijk niet gevraagd of daar regels voor zijn. Ik heb de laptop gekregen met een wat stevige hoes eromheen.
en dank voor het meedenken, ja de borstel die ik heb is puur de stekeltjes, geen handvast ofzo. de deo is wel gewone maat maar de zonnebrand is ook een mini.
Zo'n platte broodtrommel is een goed en ruimtebesparend idee maar ik eet dus meestal kliekjes van het avondeten of ik maak een quinoa/pasta/couscous salade om te lunchen. Zou dat er ook in kunnen?
en dank voor het meedenken, ja de borstel die ik heb is puur de stekeltjes, geen handvast ofzo. de deo is wel gewone maat maar de zonnebrand is ook een mini.
Zo'n platte broodtrommel is een goed en ruimtebesparend idee maar ik eet dus meestal kliekjes van het avondeten of ik maak een quinoa/pasta/couscous salade om te lunchen. Zou dat er ook in kunnen?
zaterdag 13 september 2025 om 18:47
zaterdag 13 september 2025 om 18:49
Dat is geen goedkoop merk. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen welk model en wat je ervoor gegeven hebt?
zaterdag 13 september 2025 om 18:51
Hier een belroy Tokyo tas. Op papier voor een 15.6” laptop, maar de 17” past er ook in (blijkbaar worden laptops niet groter maar de rand minder dik).
Past laptop, gigantische broodtrommel en de waterfles in. Plus borstel en de rest. Apart laptopvak en sluit met een rits wat in het ov een voorwaarde was.
Gekocht via Vinted, dan was hij net wat beter te betalen.
Past laptop, gigantische broodtrommel en de waterfles in. Plus borstel en de rest. Apart laptopvak en sluit met een rits wat in het ov een voorwaarde was.
Gekocht via Vinted, dan was hij net wat beter te betalen.
zaterdag 13 september 2025 om 19:10
Mulberry is prachtig maar echt nog niet binnen het budget van 150 nieuw te koop hoor, ook niet op vinted.
En ik heb zelf een Bayswater waar mijn laptop, lader, telefoon en lunchdoos (kliekjes net als jij) wel inpassen, maar dan geen boeken meer hooguit misschien eentje.
Burkely heeft wel leren werktassen binnen je budget, ook goed in de sale te krijgen.
Of een grotere leren tote van coach of Michael Kors oid? Normale prijs boven je budget maar ook wel in de sale te koop, en hier inderdaad ook binnen jouw budget op vinted.
En ik heb zelf een Bayswater waar mijn laptop, lader, telefoon en lunchdoos (kliekjes net als jij) wel inpassen, maar dan geen boeken meer hooguit misschien eentje.
Burkely heeft wel leren werktassen binnen je budget, ook goed in de sale te krijgen.
Of een grotere leren tote van coach of Michael Kors oid? Normale prijs boven je budget maar ook wel in de sale te koop, en hier inderdaad ook binnen jouw budget op vinted.
zaterdag 13 september 2025 om 19:12
Voor werk heb ik toch een leren (laptop) rugzak. Omdat ik vanuit mijn vorige werk constant van locatie naar locatie ging, vond ik dat het fijnst. En nu ik fietsend naar mijn werk ga, vind ik het fijn dat mijn laptop op mijn rug zit, zodat het niet zo hard alle hobbels en bobbels qua schokken opvangt.
Ik draag er een losse schoudertas bij waar ik de losse prullen in heb zitten. Dan laat ik bijv. tijdens de pauze mijn laptoprugzak staan en ga met mijn gewone schoudertasje naar de catering waar ik mijn 2 telefoons in doe. Ik hou er niet van om steeds met mijn werktas te slepen als het niet nodig is. Maar goed, geen tip dus waar je wat aan hebt.
Wel dat ik vind dat een camelkleurige leren tas goed bij veel dingen past. Het is niet een tas dat snel uit de toon valt, zeker niet als je wat klassieker erbij loopt.
Ik draag er een losse schoudertas bij waar ik de losse prullen in heb zitten. Dan laat ik bijv. tijdens de pauze mijn laptoprugzak staan en ga met mijn gewone schoudertasje naar de catering waar ik mijn 2 telefoons in doe. Ik hou er niet van om steeds met mijn werktas te slepen als het niet nodig is. Maar goed, geen tip dus waar je wat aan hebt.
Wel dat ik vind dat een camelkleurige leren tas goed bij veel dingen past. Het is niet een tas dat snel uit de toon valt, zeker niet als je wat klassieker erbij loopt.
zaterdag 13 september 2025 om 19:19
Ik heb een cognackleurige leren laptoptas van Spikes en Sparrow. Laptopvak en dan nog twee vakken en voor en achter een ritsvak.
Erin een laptop, toilettasje met diverse opladers en muis. Dan nog twee telefoons, toilettasje met maandverband en nog een ander tasje met een washandje, plastic zakje en deo. Verder sleutels en een zonnebril in een hoesje.
En omdat ie daarmee propvol is heb ik er een apart koellunchtasje met broodtrommel en fruit enzo bij.
Erin een laptop, toilettasje met diverse opladers en muis. Dan nog twee telefoons, toilettasje met maandverband en nog een ander tasje met een washandje, plastic zakje en deo. Verder sleutels en een zonnebril in een hoesje.
En omdat ie daarmee propvol is heb ik er een apart koellunchtasje met broodtrommel en fruit enzo bij.
zaterdag 13 september 2025 om 19:22
Ik neem al heel mijn werkleven 2 tassen mee.
1 rugzak en 1 handtas.
Sinds ik een laptop heb hang ik aan de verplichte rugzak van het werk.
Die heeft 2 vakken en 1 mini-vak.
Achterste vak zit de laptop en een tijdschrift*.
Voorste vak de lader, een flesje water, een haarborstel en mijn brood.
Met wat gewring gaat er - zonder brood - een niet te groot tupperware-potje in.
En op de bodem zwerft nog altijd een handdoek van die keer dat mijn flesje water uitliep.
Een deo-roller zit in mijn handtas.
Een gewone tas vinden ze hier niet stevig en veilig genoeg. Zeker als je met OV of de fiets komt "krijg" je verplicht een rugzak.
*Met wat gewring zou 1 boek - niet één van 700 pagina's dan wel - ook wel lukken.
1 rugzak en 1 handtas.
Sinds ik een laptop heb hang ik aan de verplichte rugzak van het werk.
Die heeft 2 vakken en 1 mini-vak.
Achterste vak zit de laptop en een tijdschrift*.
Voorste vak de lader, een flesje water, een haarborstel en mijn brood.
Met wat gewring gaat er - zonder brood - een niet te groot tupperware-potje in.
En op de bodem zwerft nog altijd een handdoek van die keer dat mijn flesje water uitliep.
Een deo-roller zit in mijn handtas.
Een gewone tas vinden ze hier niet stevig en veilig genoeg. Zeker als je met OV of de fiets komt "krijg" je verplicht een rugzak.
*Met wat gewring zou 1 boek - niet één van 700 pagina's dan wel - ook wel lukken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 13 september 2025 om 19:27
Bij ons is het geloof ik de bedoeling dat je je laptop eerst een oerlelijke hoes en dan in rugzak met bedrijfslogo stopt.
Die hoes is een soort matras en zo dik dat ie in geen enkele fatsoenlijke tas past, behalve in die rugzak dus. En bovendien werkte ik er al voordat iemand die rare rugzakken een goed idee vond, dus ik heb die rugzak nooit gekregen, thank god.
zaterdag 13 september 2025 om 19:30
Heb hier ook mee geworsteld. Elke keer tassen gehad die ik net niet vond en laatst lunch gelekt in tas. Nu een mooie tas gekocht voor laptop en remarkable en daarnaast klein jumbo/koeltasje voor mn lunch.
https://www.keecie.nl/products/blauwe-l ... -tas-dames
https://www.keecie.nl/products/blauwe-l ... -tas-dames
zaterdag 13 september 2025 om 19:35
Ik heb een leren schoudertas van Aunts and Uncles die inderdaad richting de prijs gaat die jij niet wilt betalen. Ik vet het leer om de paar maanden in, hierdoor blijft het leer soepel en goed. Ik verwacht met gemak 10-20 jaar met de tas te kunnen doen, ook door wind en regen. Het fijne aan de tas vind ik het dikke leer, daar komt geen mes doorheen, dus even snel mijn spullen jatten op de roltrap is er niet bij.
In mijn tas zit laptop, oplader, schrijfboek je A5, salade lunchtrommel (groot dus), regenbroek, toilettas met deo, borstel, haarspeld enz.
In mijn tas zit laptop, oplader, schrijfboek je A5, salade lunchtrommel (groot dus), regenbroek, toilettas met deo, borstel, haarspeld enz.
zaterdag 13 september 2025 om 19:36
Die lelijke dikke hoes krijg je hier dan weer als je bij hoog en bij laag blijft beweren dat je elke dag vlak voor de deur parkeert.Loren schreef: ↑13-09-2025 19:27Bij ons is het geloof ik de bedoeling dat je je laptop eerst een oerlelijke hoes en dan in rugzak met bedrijfslogo stopt.
Die hoes is een soort matras en zo dik dat ie in geen enkele fatsoenlijke tas past, behalve in die rugzak dus. En bovendien werkte ik er al voordat iemand die rare rugzakken een goed idee vond, dus ik heb die rugzak nooit gekregen, thank god.
En je de laptop dus alleen maar 15 meter heen en 15 meter terug vervoert én thuis hetzelfde.
En ze je ook altijd met de wagen zien toekomen.
Dan willen ze nog wel eens besparen op een rugzak.
Ze zijn hier "operatie rugzak" ook pas 2 jaar geleden gestart.
Maar aangezien de gemiddelde laptop 4 jaar mee lijkt te gaan is de helft van de laptops dus intussen vervangen.
En heb ik er uberhaupt eindelijk één gekregen nadat ik thuis al jaren op mijn privé-laptop bezig was en in elke vergadering op kantoor zonder computer zat want die desktop-compu meeslepen ging natuurlijk niet.
Dat ik er die verplichte rugzak moet bijnemen ... so be it.
Is dit nu later?
zaterdag 13 september 2025 om 19:39
Ik heb een leren cognac rugtas van Chesterfield. Daar zit alles in; ontbijtbakje, koffiebeker, deo, makeup tasje, kledingborstel. En natuurlijk de laptop plus oplader + notitieblok
1x in de week ga ik met de trein naar een andere locatie en dan heb ik nog een klein tasje mee voor telefoons en portemonnee. Fijner om binnen handbereik te hebben
1x in de week ga ik met de trein naar een andere locatie en dan heb ik nog een klein tasje mee voor telefoons en portemonnee. Fijner om binnen handbereik te hebben

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in