Mode & Beauty alle pijlers

Wie van jullie koopt er designertassen?

15-12-2019 22:18 211 berichten
Ik sta op he punt om een Saint Laurent tas te kopen. Hoe lang denken jullie erover na om zo een dure aanschaf te doen?
#durftevragen
handigmetgeld schreef:
18-12-2019 21:16
Ik heb het helemaal niet over zelf ontwerpen! Waar halen jullie dat toch vandaan? Laten ontwerpen, zeg ik.

Zoals ik liever een zelfgebouwd huis heb dat door een architect voor mij ontworpen is, dan een catalogus woning die ontworpen is door een of andere toparchitect, maar waar duizenden mensen in dezelfde woning wonen.
Sorry,sorry,sorry, ik heb het terug gelezen en je bent er duidelijk genoeg in geweest, ik heb gewoon heel slecht gelezen :worship: Ik zal hem weg halen want ik kom heel dom over.
Alle reacties Link kopieren
Het is je vergeven. :hug:
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-12-2019 21:02
Ik zou er in ieder geval niet over gaan bloggen: https://www.viva.nl/stijl-en-update/inb ... -inbraken/

(Ze doet wel een beetje dramatisch. Er is niemand dood of zo. Snap dat het balen is, maar toch...)
Een inbraak is natuurlijk altijd kut. Het idee dat onbekenden door jouw privé struinen, respectloos de boel bij je vernielen en jouw spullen waar je hard voor hebt gewerkt gewoon meenemen. Ik hecht helemaal niet zo aan spullen, maar ik was toch een flinke tijd ondersteboven van de inbraak hier in huis. En nog altijd - inmiddels zo’n 10 jaar later - zit de schrik er in. Niet dat ik er nu dagelijks nog van wakker lig, maar ik ben wel altijd alert, bijvoorbeeld door extra te controleren als ik
de deur uit ga e.d.
Nummer*Zoveel schreef:
18-12-2019 22:02
Een inbraak is natuurlijk altijd kut. Het idee dat onbekenden door jouw privé struinen, respectloos de boel bij je vernielen en jouw spullen waar je hard voor hebt gewerkt gewoon meenemen. Ik hecht helemaal niet zo aan spullen, maar ik was toch een flinke tijd ondersteboven van de inbraak hier in huis. En nog altijd - inmiddels zo’n 10 jaar later - zit de schrik er in. Niet dat ik er nu dagelijks nog van wakker lig, maar ik ben wel altijd alert, bijvoorbeeld door extra te controleren als ik
de deur uit ga e.d.
Ik weet het, zelf ook meerdere malen meegemaakt.
handigmetgeld schreef:
18-12-2019 18:15
Nee, natuurlijk moet jij het niet ontwerpen. Dat doe je toch nooit? Of je nou een huis, een meubel, een sierraad of een tas (ik heb ervaring met eerste 3, niet met laatste) laat ontwerpen, het proces is redelijk hetzelfde: je zoekt iemand wiens stijl je aanstaat, je gaat erheen met een wensenlijstje, en je krijgt een ontwerp terug. Na wat schaven en heen-en-weer heb je dan een ontwerp dat je bevalt. (Of niet, en dan begin je opnieuw bij andere ontwerper) En dat kun je dan laten uitvoeren, ofwel door de ontwerper zelf, of door iemand wiens vak uitvoeren ipv ontwerpen is (aannemer, naaiatelier). Meubelmakers en edelsmeden doen vaak allebei, architecten nooit, bij kleding en tassen bestaat allebei, volgens mij.

En handwerk is echt gewoon te koop hoor, op elk niveau. Je denkt toch niet dat het opnaaien van steentjes een uniek procede is dat ze alleen bij chanel onder de knie hebben? Wel kost 't gewoon geld. Goed handwerk kost eenvoudig 50 euro per uur. Als je dan 20 uur steentjes laat opnaaien, ben je 1000 euro verder. Maar dan heb je er ook heel wat opzitten, ik ben niet zo van de opsmuk.
Ja, dat snap ik. Natuurlijk ontwerpt die professional het. Zo gaat dat ook met kleding. Maar waar vind je zo iemand dan, dat bedoel ik.

De strass was maar een voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-12-2019 22:12
Ja, dat snap ik. Natuurlijk ontwerpt die professional het. Zo gaat dat ook met kleding. Maar waar vind je zo iemand dan, dat bedoel ik.

De strass was maar een voorbeeld.
Een tassenontwerper is toch vrij eenvoudig te vinden? Zoek met Google op 'tassenmaker' of 'tassenontwerper' en ik vind er genoeg.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
18-12-2019 22:29
Een tassenontwerper is toch vrij eenvoudig te vinden? Zoek met Google op 'tassenmaker' of 'tassenontwerper' en ik vind er genoeg.
Nou, die ik vond zijn wel degelijk van een ander kaliber aan hun websites te zien, vandaar mijn vraag.

Maar misschien moet je voor zoiets in Italië zijn. Ik sprak eens iemand wiens enige taak is om hengsel te maken. Niets anders. Voor elke stap is er weer iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-12-2019 22:32
Nou, die ik vond zijn wel degelijk van een ander kaliber aan hun websites te zien, vandaar mijn vraag.

Maar misschien moet je voor zoiets in Italië zijn. Ik sprak eens iemand wiens enige taak is om hengsel te maken. Niets anders. Voor elke stap is er weer iemand anders.
Ik zou 'm inderdaad in Italie laten maken. Nederlands ontwerp is leuk, maar maakwerk kunnen ze daar echt stukken beter, is ook veel grotere traditie in lederwaren. Maar dat weet een goede ontwerper ook, en die heeft ook wel contacten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
18-12-2019 22:40
Ik zou 'm inderdaad in Italie laten maken. Nederlands ontwerp is leuk, maar maakwerk kunnen ze daar echt stukken beter, is ook veel grotere traditie in lederwaren. Maar dat weet een goede ontwerper ook, en die heeft ook wel contacten.
Misschien doe ik dat nog weleens!
Alle reacties Link kopieren
YSL tassen en koffers in de geboortestad van Karl Lagerfeld gekocht (in een luxe winkelkwartier waar KL ook zijn eigen atelier had), jaren geleden.
Blijven mooi.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
(Hand)tassen zijn hier zo geen ding (schoenen al wat meer, jassen nog veel meer), dus veel verder dan een MK voor day to day, en een kleine Burberry voor specifieke uitstapjes gaat het niet. Uitgezonderd een kleine Jimmy Choo in konijnenbont die too fluffy en cute was om te laten liggen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven