Mode & Beauty alle pijlers

winterjas.. altijd maat groter?

03-11-2013 07:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik 2 winterjassen binnen gekregen die ik besteld heb. Een maat m en een L. Van shirtjes heb ik meestal een s, soms een m.

Nu heb ik allebeide winterjassen gepast, oom met een trui er onder. M zat goed, niet te wijs, mooie pasvorm.

Maat L zat voor mijn gevoel te wijd, en zat niet lekker, merkte wel dat die wat te groot was en daardoor niet echt aansloot op mijn lichaam! Dan zul je zeggen dan is de keuze toch snel gemaakt? Maar nog steeds twijfel ik welke maat ik zal houden.

Als jullie een winterjas kopen, doen jullie dan altijd een maatje groter ivm dikke trui oid, of hou je het lekker bij je eigen maat? Mijn moeder zei altijd dat je het beste een maatje groter kan nemen!

In maat l, lijkt het net alsof ik dikker ben, doordat hij wijd zit
Ik heb altijd een dikke trui aan als ik een nieuwe winterjas ga kopen. De maat die dan het beste zit met die trui eronder neem ik.
Ik neem altijd een maatje meer omdat ik graag dikke truien draag in de winter, een winterjas via internet aanschaffen doe ik om die reden niet, ik wil liever in de winkel passen.
verba volant, scripta manent.
Ligt aan het model jas en doel.

Mijn winterjas voor naar het werk (kort, getailleerd) voor in de auto heb ik in mijn eigen maat. De 'praktische' winterjas voor op de fiets en hond uit te laten is een maat groter.
Winterjas wordt gemaakt voor de winter, er wordt dus rekening mee gehouden dat er wat dikkere kleding onder wordt gedragen! Ik ga wel altijd passen en koop dan toch meestal mijn eigen maat.
Hij moet idd nog comfortabel zitten met 'n dikke trui er onder en je moet je armen goed kunnen bewegen. Dus stap 'ns achter 't stuur van je auto en kijk hoeveel bewegingsvrijheid je nog met je jas hebt.
Ik heb gewoon een hele dikke warme jas zodat ik er niet per se een dikke trui onder moet.
Ik koop altijd mijn eigen maat. Kijk welke jas mooi zit en kies die dan. Ik heb zelfs een maat kleiner gekocht omdat die prima zat en goed aan sloot. Ik heb dan ook wel weer de luxe dat ik nu uit verschillende jassen kan kiezen voor verschillende weersomstandigheden.
"Dan zul je zeggen dan is de keuze toch snel gemaakt?"

Ja idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gewoon de maat kopen die goed zit? Of daar nu s, m, l of xl in staat? Ieder merk heeft toch weer zijn eigen maten.

Ik heb meestal shirtjes maat m, maar nu een winterjas maat 44. Maakt me geen reet uit. Al had er 50 ingestaan, als hij maar goed zit.
Ik koop mijn eigen maat.
Cum non tum age
Van maten kun je nooit helemaal op aan. Sommige merken vallen groter dan andere. Een winterjas zit voor mij goed als ik er met een dikke trui nog genoeg bewegingsruimte in heb. In een te wijde jas kun je het juist weer koud krijgen omdat de wind eronder kan komen.
Als je maat M past met een dikke trui eronder is het toch goed?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik heb een heel warme gewatteerde jas. Ik draag nooit warme truien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee, zelfde maat; de maten zijn heel ruim in NL.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Niet naar maten kijken, gewoon een wintertrui aandoen en kijken of de jas dan goed past.
Ik ben eruit! Het wordt een m! Heb de jas gepast met een bodywarmer, vest en trui en zat daarbij niet te strak en ook niet ruim! Bij de l, was het nog te wijd vooral aan de onderkant! En daardoor valt hij niet soepel,
quote:ikdus2010 schreef op 03 november 2013 @ 08:38:

Gewoon de maat kopen die goed zit? Of daar nu s, m, l of xl in staat? Ieder merk heeft toch weer zijn eigen maten.

Ik heb meestal shirtjes maat m, maar nu een winterjas maat 44. Maakt me geen reet uit. Al had er 50 ingestaan, als hij maar goed zit.Zo mee eens! Maat is niet belangrijk, hoe hij zit wel! Beetje beweegruimte is prettig, je moet niet het gevoel hebben dat je zit ingesnoerd als je een trui aan hebt. Als de L je er te groot uit ziet dan is ie ook gewoon te groot! Wel verstandig dat je 2 maten hebt besteld, zo kan je goed vergelijken!
Ik koop ook mijn eigen maat. Hier staat 's winters overal de kachel extreem hoog. Oftewel, ik doe meestal een dunne trui aan, daar moet nog een vest overheen kunnen, en dan een goede winterjas. En die koop ik dus meestal alsnog in mijn eigen maat. Als ik hem te groot neem, dan komt er lucht onder en dat is niet lekker met -20
Een winterjas die veel te wijd is, daar kan net de kou en wind doorheen dus daar schiet je niks mee op. Ik zou dus kiezen voor de best passende.

En voor extreem koude dagen van -20 graden en wel moeten fietsen, kun je beter kiezen voor een ski jack. Die kun je ook bij de wibra of C&A kopen voor een paar tientjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven