Mode & Beauty alle pijlers

Winterjas, nog te redden?

02-09-2015 15:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas met dons vulling en helemaal geen zin om voor aankomende winter een nieuwe te halen. (Gedoe!)

Nu de vraag, het dons in de mouwen is naar beneden gezakt, ik lees op internet van alles over tennisballen in de droger om dit soort dingen te voorkomen. Maar werkt dat ook als het al verzakt is?
Ehm, dan probeer je het toch?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Probeer het even ja.

Hij is nu toch scheef. Of het lukt, of niet dan kun je alsnog voor een andere winterjas. Of de scheve jas houden.
Ja, heb alleen geen goede ervaring met tennisballen in de droger (stinken en geven kleur af). Er zijn speciale drogerballen te koop, die je standaard bij de was in de droger kunt stoppen.
Heb zelf geen droger, voor dat ik dus iemand hiervoor ga lastig vallen leek het me handig om het zeker te weten. (Liever lui dan moe!)
Bedankt Honeymoon!
Hier alles dik voor elkaar met de tennisballen. Wel een hele goede droger. Ik zou het schot wagen TO.

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Je kunt het ook bij de wasserette proberen.Staan ook professionele machines.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik was al met de balen en als ze droog zijn flof ik ze op.
Keep Calm and Love Your Sjoe
En gewoon schudden aan de mouwen?
Ik zou gewoon een nieuwe jas kopen.

Maar ja, ik vind dat leuk.
Sorry, lekker nuttige bijdrage zeg...
quote:Eindeloos schreef op 02 september 2015 @ 15:51:

Je kunt het ook bij de wasserette proberen.Staan ook professionele machines.Dan moeten ze wel verstand hebben van zaken. De jas laten wassen door een donswasservice (via een goede buitensportwinkel bijvoorbeeld) heeft bijna zeker goed resultaat. Moet je wel op een paar tientjes kosten rekenen.
Ik denk dat je de jas ook bij de stomerij kan brengen. Kunnen ze hem weer een beetje oppeppen.
Eigenlijk is die jas niet goed gevuld of slecht afgestikt. Kun je er niet mee terug naar de winkel? Ik heb twee donsjacks, al lang niet nieuw meer maar in prima staat en een met dons gevulde bodywarmer (die is minstens vijftien jaar oud) en het dons heeft zich nog steeds niet verplaatst.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 03 september 2015 @ 16:23:

Eigenlijk is die jas niet goed gevuld of slecht afgestikt. Kun je er niet mee terug naar de winkel? Ik heb twee donsjacks, al lang niet nieuw meer maar in prima staat en een met dons gevulde bodywarmer (die is minstens vijftien jaar oud) en het dons heeft zich nog steeds niet verplaatst.

Wat Marianne zegt, je ziet het ook wel bij dekbedden, de stiksels laten los, en alle dons verdwijnt in de hoek.

Moeilijk om het onder de naaimachine te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven