Mode & Beauty alle pijlers

Wollen jas

29-09-2015 18:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kun je een wollenjas aan in de regen zonder dat die kapot gaat en dat je ook zelf droog blijft?
Een schaap krimpt niet als het nat wordt.
verba volant, scripta manent.
Geen idee, een schaap loopt ook buiten in de regen ... Maar ik laat mijn wollen jas binnen met een stortbui. Is van Marc cain en was een rib uit mijn lijf, ik ga het niet proberen. Paraplu mee.?
Hij gaat er niet kapot van dus dat is het punt niet, maar wol absorbeerd wel heel veel water. Je blijft dus een hele tijd droog terwijl je jas zwaarder en zwaarder wordt en op een gegeven moment gaat ie doorlekken. En het duurt ook heel lang voordat ie weer droog is. Dan natuurlijk niet effe in de droger!
Jas blijft heel, maar gaat ruiken naar natte jas, en jij blijft bij een goede stortbui echt niet droog
Goede kwaliteit wol stoot water juist af. Ik heb een 100% wollen vest dat ik in lente/herfst graag draag als jas, ook als het regent. Blijft prachtig.

Acryl (nepwol) absorbeert veel water.
Match een wollen jas met en kekke paraplu.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik denk dat wanneer het water goed opneemt, het gaat stinken.
Is het wel 100% wol? Of een mis van wol/kunstvezel? In dat laatste geval: met regen wordt je nat, gaat de jas stinken en uiteindelijk pillen.
Wat stippensokken zegt. Van een beetje water krijg je niets maar op den duur wordt het er niet mooier op.
quote:slekire schreef op 29 september 2015 @ 18:58:

Hij gaat er niet kapot van dus dat is het punt niet, maar wol absorbeerd wel heel veel water. Je blijft dus een hele tijd droog terwijl je jas zwaarder en zwaarder wordt en op een gegeven moment gaat ie doorlekken. En het duurt ook heel lang voordat ie weer droog is. Dan natuurlijk niet effe in de droger! Dit. Mijn wollen jas is wel niet 100% wol, maar ongeveer 50% wol en 50% acryl. Misschien absorbeert 100% wol minder vocht. Ik ga in elk geval geen kilometers fietsen met deze jas als het pijpenstelen regent.
Ik heb laatst een dunne regenjas gekocht van Rains, model trenchcoat zwart getailleerd met een ceintuur ( dus niet zo'n vormloos ding), die past over mijn wolletjes heen.
Hmmn okay. Ik heb nog geen jas gekocht maar wilde dit graag in mijn achterhoofd hebben als ik er eentje ga uitzoeken.

Een paraplu is natuurlijk een oplossing maar ik ben wel zo'n type om die te vergeten hahah

Een regenjas is inderdaad ook altijd een optie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven