Mode & Beauty alle pijlers

Zalf voor eczeem

15-11-2020 21:29 16 berichten
Hi, ik heb al een lange tijd last van eczeem. Op internet heb ik al vaak gezocht naar zalfjes oid dat kan helpen tegen eczeem maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik vroeg mij dus af of jullie misschien aanraders hebben voor een eczeem/droge/gevoelige huid?

Ps. Ik heb al een hormoonzalfje en cetomacrogol van de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een smeerschema voor de hormoonzalf? Een valkuil is namelijk dat je te snel ophoudt met smeren. Verder ben ik erg tevreden over koelzalf, niet met menthol, maar die van de apotheek. Die is lekker vet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
sudocreme
vaseline lanette, die smeert niet makkelijk, maar houdt de huid wel goed vet. Of bepanthen exceemzalf. En heel vaak smeren, al is het elk uur.
Belle73 schreef:
15-11-2020 21:30
Heb je ook een smeerschema voor de hormoonzalf? Een valkuil is namelijk dat je te snel ophoudt met smeren. Verder ben ik erg tevreden over koelzalf, niet met menthol, maar die van de apotheek. Die is lekker vet.
Ik smeer heel af en toe 5 dagen achter elkaar, 2x per dag het hormoonzalfje maar dat smeer ik dan op mijn gezicht. Verder kijk ik nog wel even naar die koelzalf.
Ceto en hormoon zijn hier de enige dingen die echt helpen. Wel voldoende hormoon smeren volgens het schema tot het vuur er echt uit is. Mijn ervaring is ook dat je soms beter een korte intensieve kuur kan doen ipv heel lang een beetje smeren.

Ik weet niet of je op je lichaam veel last hebt maar onze dochter is wel gebaad bij die verbandkleding die je via de dermatoloog kan bestellen.

De overige dingen zoals niet wassen met parfum, niet te vaak douchen etc ken je ongetwijfeld al.
Envelop schreef:
15-11-2020 21:51
Ceto en hormoon zijn hier de enige dingen die echt helpen. Wel voldoende hormoon smeren volgens het schema tot het vuur er echt uit is. Mijn ervaring is ook dat je soms beter een korte intensieve kuur kan doen ipv heel lang een beetje smeren.

Ik weet niet of je op je lichaam veel last hebt maar onze dochter is wel gebaad bij die verbandkleding die je via de dermatoloog kan bestellen.

De overige dingen zoals niet wassen met parfum, niet te vaak douchen etc ken je ongetwijfeld al.
Ik heb er ook wel last van op m’n lichaam maar dan haast alleen in m’n arm en knieholtes. Verder doe ik de andere dingen die je zei inderdaad al wel.
Bij kleine/opkomende plekjes smeer ik Bepanthen eczeemcreme.
Vaak (maar niet altijd) kan ik daarmee een grotere uitbraak en daarbijhorende hormoonzalf voorkomen. Het proberen waard.
Hier grote fan van la roche posay lipikar baume. Het haalt het niet weg, maar de jeuk is minder en de huid soepeler. Samen met de cetomacrogol en af en toe hormoonzalf goed uit te houden, en ik heb het echt overal.
defyinggravity schreef:
15-11-2020 22:21
Hier grote fan van la roche posay lipikar baume. Het haalt het niet weg, maar de jeuk is minder en de huid soepeler. Samen met de cetomacrogol en af en toe hormoonzalf goed uit te houden, en ik heb het echt overal.
Ja idd die Lipikar baume gebruiken we hier als 'bodylotion' voor de regelmatige verzorging zeg maar, preventief. Fijn spul, maar haalt het inderdaad niet weg. Kan wel helpen het aantal uitbraken onder controle te houden.
Dream cream van Lush. Google maar eens op Dream Cream en eczeem. Vraag een proefpotje in een van de winkels, dat is gratis. Gebruik dat voor 1 plekje zoals 1 knieholte, dan kan je het vergelijken.
Ik hou mijn huid soepel met cetomacrogol en gebruik allepozeep ipv doucheschuim.
Bij een uitbraak gebruik ik protopic zalf. Dat is de enige zalf die werkt bij mij.
Bij mij hielp hormoonzalf niet en ik moest aan de antibioticazalf. Nu al een jaar geen last...
Ik heb geen extreme eczeem, maar de hormoonzalf hielp niet echt geweldig helaas. Kreeg het wel weg ermee, maar het kwam direct weer terug als ik stopte met smeren.

Toen begonnen met honingzalf (had ik liggen voor de honden, maar op een gegeven moment ga je van alles proberen😂) , en dat werkt super voor mij. Jeuk is bijna gelijk weg, en dat scheelt al zoveel.
Maar de plekken blijven tussendoor ook veel langer weg.
Ik gebruik Uriage.
En van die lijn de Xemose creme en bodylotion. Helpt goed tegen de jeuk en gaat de droogheid tegen. Bovendien beschermt het de huid. Ik ben niet vd hormoomzalf.
Ik gebruik ook de douchegel op basis van olie en de shampoo.
Cum non tum age
Hydrocortisonzalf werkt hier als een malle maar maakt de huid wel erg dun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven