Zalf voor eczeem
zondag 15 november 2020 om 21:29
Hi, ik heb al een lange tijd last van eczeem. Op internet heb ik al vaak gezocht naar zalfjes oid dat kan helpen tegen eczeem maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik vroeg mij dus af of jullie misschien aanraders hebben voor een eczeem/droge/gevoelige huid?
Ps. Ik heb al een hormoonzalfje en cetomacrogol van de huisarts.
Ik vroeg mij dus af of jullie misschien aanraders hebben voor een eczeem/droge/gevoelige huid?
Ps. Ik heb al een hormoonzalfje en cetomacrogol van de huisarts.
zondag 15 november 2020 om 21:30
zondag 15 november 2020 om 21:45
Ik smeer heel af en toe 5 dagen achter elkaar, 2x per dag het hormoonzalfje maar dat smeer ik dan op mijn gezicht. Verder kijk ik nog wel even naar die koelzalf.
zondag 15 november 2020 om 21:51
Ceto en hormoon zijn hier de enige dingen die echt helpen. Wel voldoende hormoon smeren volgens het schema tot het vuur er echt uit is. Mijn ervaring is ook dat je soms beter een korte intensieve kuur kan doen ipv heel lang een beetje smeren.
Ik weet niet of je op je lichaam veel last hebt maar onze dochter is wel gebaad bij die verbandkleding die je via de dermatoloog kan bestellen.
De overige dingen zoals niet wassen met parfum, niet te vaak douchen etc ken je ongetwijfeld al.
Ik weet niet of je op je lichaam veel last hebt maar onze dochter is wel gebaad bij die verbandkleding die je via de dermatoloog kan bestellen.
De overige dingen zoals niet wassen met parfum, niet te vaak douchen etc ken je ongetwijfeld al.
zondag 15 november 2020 om 21:58
Ik heb er ook wel last van op m’n lichaam maar dan haast alleen in m’n arm en knieholtes. Verder doe ik de andere dingen die je zei inderdaad al wel.Envelop schreef: ↑15-11-2020 21:51Ceto en hormoon zijn hier de enige dingen die echt helpen. Wel voldoende hormoon smeren volgens het schema tot het vuur er echt uit is. Mijn ervaring is ook dat je soms beter een korte intensieve kuur kan doen ipv heel lang een beetje smeren.
zondag 15 november 2020 om 22:33
Ja idd die Lipikar baume gebruiken we hier als 'bodylotion' voor de regelmatige verzorging zeg maar, preventief. Fijn spul, maar haalt het inderdaad niet weg. Kan wel helpen het aantal uitbraken onder controle te houden.defyinggravity schreef: ↑15-11-2020 22:21Hier grote fan van la roche posay lipikar baume. Het haalt het niet weg, maar de jeuk is minder en de huid soepeler. Samen met de cetomacrogol en af en toe hormoonzalf goed uit te houden, en ik heb het echt overal.
maandag 16 november 2020 om 06:28
Ik heb geen extreme eczeem, maar de hormoonzalf hielp niet echt geweldig helaas. Kreeg het wel weg ermee, maar het kwam direct weer terug als ik stopte met smeren.
Toen begonnen met honingzalf (had ik liggen voor de honden, maar op een gegeven moment ga je van alles proberen
) , en dat werkt super voor mij. Jeuk is bijna gelijk weg, en dat scheelt al zoveel.
Maar de plekken blijven tussendoor ook veel langer weg.
Toen begonnen met honingzalf (had ik liggen voor de honden, maar op een gegeven moment ga je van alles proberen
Maar de plekken blijven tussendoor ook veel langer weg.
maandag 16 november 2020 om 08:15