Mode & Beauty alle pijlers

Zelf wenkbrauwen threaden

16-09-2021 12:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet zelf het bijwerken van wenkbrauwen d.m.v. threading en met wat soort draad precies?
Ik gebruik het met name voor de bovenlip, daarvoor vind ik zelf threaden ideaal. Wenkbrauwen vind ik veel moeilijker om zelf te doen, je zit al snel met je handen ervoor en dan is het moeilijk mikken. Dus het bovenrandje van mijn wenkbrauwen lukt wel, maar onder durf ik het niet. Als ik het laat doen, werken ze de onderkant ook meestal met een pincet af.

Voor wat de draad betreft.. Ik heb wel eens online speciaal threadingdraad gezien, maar ik gebruik gewoon garen. Je wilt dat het niet te snel knapt en dat het niet te veel pluist. Ik zie in een salon ook altijd dat ze met doodnormaal garen werken.
Ik heb het een paar keer gedaan, bij mijn wenkbrauwen. Ik vond het toch best lastig. Bovenkant gaat wel, maar onderkant vind ik moeilijk. Voor mijn bovenlip vind ik threaden te pijnlijk om zelf te doen. Dus die wax ik.

Gewoon met normaal garen trouwens. Het gaat meer om de techniek.
Ik heb nav dit topic een half uur YouTube gekeken en ga dit vanavond proberen bij mijn snor ;-D
apppie schreef:
16-09-2021 14:33
Ik heb nav dit topic een half uur YouTube gekeken en ga dit vanavond proberen bij mijn snor ;-D
Haha, ik ben benieuwd. Met welk soort garen?
Gewoon garen is echt prima. Zie je ook in elke tutorial.
Ik zal ook eens op youtube kijken. De onderkant vind ik ook een gedoe met waxen.
Flamingo schreef:
16-09-2021 14:51
Haha, ik ben benieuwd. Met welk soort garen?
Met die ik in de la heb liggen voor gaatjes in mijn kleding :proud: Ik zal morgen laten weten of het lukte!
Mijn snor heb ik nu een paar keer gedaan en het werkt super. Volgens mij kun je iedere draad gebruiken. Het is even stoeien met hoe lang het draadje moet zijn.

Mijn wenkbrauwen heb ik geprobeerd maar is lastiger. Heb eigenlijk ook best weinig geduld 😉
Ik heb geen snor maar wenkbrauwen des te meer. Ik ben te lui om te epileren (trek telkens met het pincet aan mijn vel en na vijf minuten kijk ik scheel) dus ik gebruik daar wax. Gaat lekker vlug.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik doe het bij me kin. Tussen mijn wenkbrauwen en erboven en onder(kleine haartjes) werk idd bij met pincet. Haal nooit te veel weg. Gelukkig zijn volle wenkbrauwen in. Mijn snor en wangen doe ik niks aan. Zou wel me gezicht willen laten laseren of zelf leren waxen. Vind het gaan naar een salon duur en tijdrovend. Heb het wel een tijdje gedaan maar draag nu minder make-up dus maakt het me met foundation en poeders e.d. Minder uit. Heb blonde haren in gezicht maar donkere wenkbrauwen. Eyebrow maping kan je helpen vb: https://youtu.be/WMGSE7GQNt8

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven