Spanningen Rusland en Amerika

23-12-2021 18:27 3155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een beangstigende ontwikkeling.

https://www.nu.nl/buitenland/6174753/po ... cties.html

Ik hoop dat Biden tot inzicht komt, en een stapje terug wilt doen, want ze staan in de achtertuin van Poetin, en dat zou escalatie kunnen opleveren.

Zo vlak voor kerst hoop ik dat de vrede blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ow, ik lees even mee want ik weet hier niks van en vind dit wel boeiend.
Alle reacties Link kopieren
Alweer?
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Gaat toch niks gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Dit is al weken aan de gang.
Hoe kan je daar nou niet van op de hoogte zijn?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-12-2021 18:48
Dit is al weken aan de gang.
Hoe kan je daar nou niet van op de hoogte zijn?
Ik lees geen nieuws. :)
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-12-2021 18:49
Ik lees geen nieuws. :)

Ow ja, dat kan.
Waarom vind je het nu dan wel interessant? Oprechte vraag hoor, want dat snap ik niet.

Tip, op twitter bij Hans de Vreij is het van nabij te volgen.
Retired Dutch journalist. Covered EU, NATO, UN and the odd wars. Was correspondent in Berlin, Brussels, Geneva, Prague. Tweets about defense issues & the virus.
https://twitter.com/hdevreij?ref_src=tw ... r%5Eauthor
nounou
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
23-12-2021 18:37
Gaat toch niks gebeuren
Dit
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
23-12-2021 18:37
Alweer?
Alle reacties Link kopieren
Putin levert gewoon geen gas meer als hij het zat is. Dat is dan de genadeklap voor de Europese economie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-12-2021 18:55
Ow ja, dat kan.
Waarom vind je het nu dan wel interessant? Oprechte vraag hoor, want dat snap ik niet.

Tip, op twitter bij Hans de Vreij is het van nabij te volgen.
Retired Dutch journalist. Covered EU, NATO, UN and the odd wars. Was correspondent in Berlin, Brussels, Geneva, Prague. Tweets about defense issues & the virus.
https://twitter.com/hdevreij?ref_src=tw ... r%5Eauthor
Ik vind nieuws interessant. Echt nieuws. Wat ik op nieuwssites en het NOS lees noem ik geen nieuws. “Huizenprijs zijn duur”, “Verstappen liet een scheet”, “Corona bestaat nog steeds”, thanks but no thanks.

Maar dit klinkt wel interessant. Thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Zo vlak voor kerst hoop ik dat de vrede blijft

Kerst hier of kerst in Rusland want in Rusland wordt kerst later gevierd. Dan hebben we nog wel eventjes :D
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
23-12-2021 19:08
Putin levert gewoon geen gas meer als hij het zat is. Dat is dan de genadeklap voor de Europese economie.
Dat op zich, zou al een forse klap zijn. Ik heb liever een wat normaler contact met Rusland, en dus ook makkelijk warmte.
Alle reacties Link kopieren
Rusland levert aan ons toch iets van 2% aan gas?
Alle reacties Link kopieren
tinydancer schreef:
23-12-2021 19:34
Dat op zich, zou al een forse klap zijn. Ik heb liever een wat normaler contact met Rusland, en dus ook makkelijk warmte.
Ik vind dat de Russen onvoorstelbaar veel geduld hebben met het westen, wat al jaren zijn afspraken niet nakomt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
En de grootste verliezer zal Europa zijn uiteindelijk. Rusland heeft met de Zircon een raket die niet door de westerse systemen onderschept kan worden. En met de S-300 en S-400 een nagenoeg ondoordringbaar schild. Het ziet er somber uit mocht het onverhoopt uit de hand lopen.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
23-12-2021 19:59
En de grootste verliezer zal Europa zijn uiteindelijk. Rusland heeft met de Zircon een raket die niet door de westerse systemen onderschept kan worden. En met de S-300 en S-400 een nagenoeg ondoordringbaar schild. Het ziet er somber uit mocht het onverhoopt uit de hand lopen.
Ach wel nee, welk land gaat nou een oorlog aan met Rusland. Rusland heeft in de geschiedenis vrijwel altijd gewonnen , het land is groot, het leger is sterk daarbij zijn de bossen in Rusland dodelijk groot ( letterlijk ) mocht de vijand verder komen dan Moskou.
Alle reacties Link kopieren
Henk-and-Roelie schreef:
23-12-2021 20:02
Ach wel nee, welk land gaat nou een oorlog aan met Rusland. Rusland heeft in de geschiedenis vrijwel altijd gewonnen , het land is groot, het leger is sterk daarbij zijn de bossen in Rusland dodelijk groot ( letterlijk ) mocht de vijand verder komen dan Moskou.
Met die demente gek aan de macht in Amerika weet je het nooit natuurlijk.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
23-12-2021 20:06
Met die demente gek aan de macht in Amerika weet je het nooit natuurlijk.
O ja en nog anti-Reagan ook nog....maar hij bepaalt toch niet in zijn eentje of hij een land gaat aanvallen?
Alle reacties Link kopieren
Henk-and-Roelie schreef:
23-12-2021 20:08
O ja en nog anti-Reagan ook nog....maar hij bepaalt toch niet in zijn eentje of hij een land gaat aanvallen?
de Navo doet lekker mee.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Henk-and-Roelie schreef:
23-12-2021 20:02
Ach wel nee, welk land gaat nou een oorlog aan met Rusland. Rusland heeft in de geschiedenis vrijwel altijd gewonnen , het land is groot, het leger is sterk daarbij zijn de bossen in Rusland dodelijk groot ( letterlijk ) mocht de vijand verder komen dan Moskou.
Ja ga even uit van een ouderwetse grond bezettingsmacht.

We leven niet meer in 1950 he?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
23-12-2021 20:14
Ja ga even uit van een ouderwetse grond bezettingsmacht.

We leven niet meer in 1950 he?
Gelukkig niet.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
23-12-2021 20:14
Ja ga even uit van een ouderwetse grond bezettingsmacht.

We leven niet meer in 1950 he?
Dat ja 🤣
Oorlog man tegen man op de grond.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Henk-and-Roelie schreef:
23-12-2021 20:08
O ja en nog anti-Reagan ook nog....maar hij bepaalt toch niet in zijn eentje of hij een land gaat aanvallen?
Hij hoeft Rusland ook niet aan te vallen om een conflict uit te lokken. Opbouw van troepen dicht bij Rusland ziet Putin ook als teken van agressie. Niet terugtrekken ook. Dus er zijn wel meerdere manieren waarop acties van Biden of het uitblijven van actie gevolgen kunnen hebben.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Wat apart om de dreiging van een Russische inval in de Oekraïne te zien als Biden die op oorlogspad zou zijn.

Poetin wil na de Krim de volledige Oekraine 'terug' hebben, en dat gaat hem lukken ook. No way dat 'het westen' daar iets tegen gaat durven doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven