2 minuten stil in de winkel

04-05-2019 23:25 758 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag iets meegemaakt wat ik graag met jullie wil delen en graag jullie mening erover weten.

Helemaal vergeten dat het bijna tijd was ging ik om precies 20:00 uur naar de benzinepomp om wat te kopen. Overal was het rustig. Toen ik richting de shop van de benzinepomp liep zette de caissiere een brief op de toonbank waarop iets van ‘2 minuten stilte’ stond. Er was verder niemand binnen. Toen kwam ik binnen. De caissiere knikte naar me en ik zei heel rustig ‘is dat nu?’ waarop ze ‘ja is nu ingegaan’ zei. 2 minuten lang heeft ze niets gedaan en gezegd. 2 minuten later zei ze ‘het is voorbij, dank u wel’. Vond het een hele nette actie van haar maar wat ik raar vond was dat ze niet alleen stil was maar ook niets deed. Ik bedoel ze had mij toch ook gewoon kunnen helpen (mijn producten scannen) zonder te praten? Het principe is toch dat je ‘stil’ bent, dus je mond houdt en niet je ‘lichaam’? Of denk ik verkeerd. Er kwam trouwens in die 2 minuten nog een klant binnen en tegen hem zei ze fluisterend hallo en keek weer naar buiten. Heb echt het idee dat veel mensen stil zijn om stil te zijn en niet echt aan de doden denken. Hoe denken jullie hierover?
De caissiere knikte naar me en ik zei heel rustig ‘is dat nu?’

En verder heeft TO gewoon respect getoond, klaar. Ze heeft niet tegen de kassière gezegd, ook niet achteraf, dat ze best de spullen had kunnen scannen. Ze vraagt dat hier. Maar ze heeft zich daar toen heus wel fatsoenlijk gedragen.

In tegenstelling tot een hoop forummers die hun mond vol hebben over respect en fatsoen en zich in dit topic niet respectvol hebben getoond.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
08-05-2019 11:41
Dat ze fluisterde verzin je zelf, dat is namelijk niet hoe TO het omschreef. En ja, dat vind ik inderdaad asociaal. Twee minuten stilte is twee minuten stilte, dan houd je gewoon twee minuten je mond. Uit fatsoen. Ook als je zelf niets aan de dodenherdenking doet kun je op z'n minst stil zijn uit respect voor anderen die wél willen herdenken.
In TO's tekst staat: vroeg ik heel rustig. Dus ik neem daarmee aan dat ze het meer op een fluistertoon vroeg, ja. Niet heel schreeuwend of hard in ieder geval. En ik snap het probleem sowieso niet, want toen TO te horen kreeg dat het acht uur was, bleef ze stil. Dus ze heeft gewoon respect getoond. Met andere woorden: je overdrijft, Trotter. En dat gegeven maakt je echt geen fatsoenlijker mens.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
08-05-2019 11:54
(...)
In tegenstelling tot een hoop forummers die hun mond vol hebben over respect en fatsoen en zich in dit topic niet respectvol hebben getoond.
Echt hè. Heerlijk die ironie.
wij slapen nooit.
Ik zat op dat moment in een restaurant.
Vlak voor tijd werd de tv aangedaan, liepen ze langs de tafels om kenbaar te maken dat ze om 20 uur twee minuten stil waren.
Doodse stilte in het restaurant. Niemand die een hap nam (gelukkig, want dat had ik heel raar gevonden)

Dus heel goed wat het meisje deed. Ik zou zelfs geen antwoord hebben gegeven op je vraag, maar enkel geknikt hebben.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2019 13:56
Reden: provoceren
98.25% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
08-05-2019 13:39
[...]

Dat is dus niet hetzelfde als fluisteren. Bedankt dat je mijn punt bevestigt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2019 13:56
Reden: quote weggehaald
50.07% gewijzigd
Goh. Nog niet uitgepraat?

Maar ik begrijp dus dat je je op 4 mei 20.00 uur niet in een winkel mag begeven.
Maar ik zie mensen hier vertellen dat ze uit eten waren en dat ze toen om 8 uur braaf stil waren. Mag dat dan wel; uit eten gaan?
Alle reacties Link kopieren
........Echt? ..... die damschreeuwer kreeg een flinke straf omdat er paniek uit brak door zijn schreeuw tijdens de stilte, maar deze schreeuwers krijgen een vergoeding.

Schreeuwer dodenherdenking Vught krijgt vergoeding na plaatsing in isoleercel http://a.msn.com/01/nl-nl/AAJDr5M?ocid=se

Eén van de gevangene die op 4 mei van dit jaar de dodenherdenking in Vught verstoorde heeft geld gekregen door administratief geblunder van de penitentiaire inrichting waar hij verblijft.

Dat bevestigt minister Sander Dekker (Rechtsbescherming) vandaag in een brief. De vijf mannen die vanuit de PI Vught 'Allahu akbar' riepen tijdens de twee minuten stilte, werden als straf hiervoor in een isoleercel geplaatst.

Gevangenen kunnen hier bezwaar tegen maken.

....................etc.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven