absurd grote verpakkingen

09-02-2016 18:59 14 berichten
Ok, geen wereldkwestie, maar ben nieuwsgierig of ik de enige ben die zich hier over verbaast (en zich er aan ergert). Bestel veel on line en verbaas me elke keer weer hoe megagroot verpakkingen vaak zijn. Vandaag was wel heel bizar, een megagrote doos van ca 1 meter bij een halve meter voor een beugel om een tv aan de muur te hangen (ingepakte beugel was ongeveer 30x 5x3 cm). Rest van doos was opgeblazen plastic, niet echt nodig voor een stevige goed ingepakte beugel. Snap het niet en vind het zonde van al het verpakkingsmateriaal.
Ik denk wel dat het nodig is, dat plastic. En als je het papier en plastic zelf weer goed scheidt dan zal het wel loslopen.

Ik vind bv plastic om een komkommer dan nuttelozer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het. Laatst bij Rituals een flesje handzeep besteld. Formaat 15*5 ruim aangehouden.

De doos waar het inzat was 50*20*30.

Ik dacht serieus dat ik de bestelling van iemand anders had ontvangen. De inhoud was de fles handzeep, een boekje, een proefmonster en..... heel veel opblaasplastic.
Aan het typen...............
Ik bestelde onlangs een telefoon hoesje, die kwam in een doos ter grote van een schoenendoos volgepropt met bubbel plastic

Daar bestel ik echt niet meer.
Mijn telefoonhoesje kwam van de week gewoon in enveloppe vorm.
Misschien is dat om het volgende:

Bedrijf koopt 3 formaten dozen aan.

Je bestelling is net te groot voor formaat 1, dus gaat het in formaat 2 die dan weer veels te groot is.

Dan is het voor bedrijf gemakkelijker om van dat opblaasplastiek bij te doen dan om een extra formaat doos te voorzien?
quote:Joni_de_tweede schreef op 09 februari 2016 @ 19:02:

Ik denk wel dat het nodig is, dat plastic. En als je het papier en plastic zelf weer goed scheidt dan zal het wel loslopen.

Ik vind bv plastic om een komkommer dan nuttelozer.Die komkommer blijft langer goed door dat plastic, waardoor er minder komkommers weggegooid worden. Dus dat heeft wel degelijk nut!
Ik vind dat ook raar en soms irritant.

Nog veel irritanter vind ik van die verpakkingen die je nauwelijks nog open krijgt. Dat zie je ook steeds vaker.
Tja.. Een bedrijf doet het natuurlijk nooit goed. Als dat wat je besteld hebt heel aankomt dan hebben ze te veel verpakking verbruikt en wanneer je pakketje beschadigd is, hebben ze natuurlijk te weinig verpakkingsmateriaal gebruikt. Ze kunnen toch nooit winnen, want er is altijd wat te klagen.

Verder valt het hier allemaal wel mee. Mijn telefoonhoesje kwam gewoon door de brievenbus, ontzettend fijn want op die manier hoefde ik ook niet thuis te blijven voor de koerier. Voor al het andere geldt eigenlijk dat als het heel aankomt, ze genoeg verpakkingsmateriaal hebben gebruikt.
quote:MonicaGeller schreef op 09 februari 2016 @ 19:13:

Je bestelling is net te groot voor formaat 1, dus gaat het in formaat 2 die dan weer veels te groot is.

Dan is het voor bedrijf gemakkelijker om van dat opblaasplastiek bij te doen dan om een extra formaat doos te voorzien?Misschien is dat het wel, maar er hadden wel 50 beugels in die doos gepast, dit was echt te bizar voor woorden.
quote:Joni_de_tweede schreef op 09 februari 2016 @ 19:08:

Mijn telefoonhoesje kwam van de week gewoon in enveloppe vorm.Ja mijne ook!
Laatst een zilveren ketting besteld. Zat in een klein geschenkzakje (2 bij 1 cm) en deze kwam in een doos ter grootte van een schoenendoos. Had zo makkelijk in de brievenbus gepast.
I may be young, but I'm not dumb.
quote:MonicaGeller schreef op 09 februari 2016 @ 19:13:

Dan is het voor bedrijf gemakkelijker om van dat opblaasplastiek bij te doen dan om een extra formaat doos te voorzien?Ik werk bij een bedrijf dat ook online verkoopt en wij hebben idd met bovenstaande te maken. Soms is iets net te lang of te breed voor doos 1 en dan moet ik doos 2 gebruiken die weer veelste groot is. Zeker zonde maar als je voor elk formaat dozen moet inkopen is het een zeer kostbaar verhaal.
If you can dream it you can do it
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 09 februari 2016 @ 19:22:

Ik vind dat ook raar en soms irritant.

Nog veel irritanter vind ik van die verpakkingen die je nauwelijks nog open krijgt. Dat zie je ook steeds vaker.

Ja! Ik heb laatst toch in mijn hand gesneden toen ik een verpakking van een tandenborstel niet openkreeg....

Maar ik herken ook de grote dozen en het vele verpakkingsmateriaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven