ATTENTIE grote volkstelling vivaforum

29-06-2021 20:15 1524 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel actieve forummers zijn er? Een vraag die onbeantwoord bleef. Dus: forummers, enkel een druk op de knop naar keuze en klaar is Klara (en een enkele Kees).

We tellen natuurlijk de stemmen, iedereen kan 1x stemmen (tenzij in bezit van puppets)

Wie o wie is nummer 1000? Op naar nog meer!
Afbeelding

Klik hier om je aanwezigheid kenbaar te maken

Totaal aantal stemmen: 2048

Hoi actieve forummer hier (62%)
Vegetatieve toestand maar aanwezig (38%)
lemoos2 wijzigde dit bericht op 30-06-2021 22:37
40.81% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Volgens een online tool trekt dit forum 1,8 miljoen bezoekers per maand....

En hoeveel forummers zijn actief hier aan het schrijven? 200?

De rest is dan meelezer?
Alle reacties Link kopieren
Ach, het is wellicht interessant voor de mensen die nu veel moeite doen om een nieuw onderkomen te bieden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
We moeten deze poll wel steeds promoten hè. Dat als iemand toevallig na een week weer eens een keertje komt kijken uiteraard direct deze poll ziet.
Mooie titel trouwens :heart:
Alle reacties Link kopieren
ikverhuismee schreef:
29-06-2021 20:22
We moeten deze poll wel steeds promoten hè. Dat als iemand toevallig na een week weer eens een keertje komt kijken uiteraard direct deze poll ziet.
Misschien kunnen we een schemaatje afspreken waarbij we ‘m om en om omhoog schoppen in de lijst met actieve topics...
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
29-06-2021 20:21
Ach, het is wellicht interessant voor de mensen die nu veel moeite doen om een nieuw onderkomen te bieden.
Ik vind elke poll leuk.

Maar mijn vragen waren serieus - ik ben daar echt nieuwsgierig naar. Wie heeft een idee over hoeveel actieve schrijvers er zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je met dubbelnickers?

Die kunnen deze poll soms 7 keer invullen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
lemoos2 schreef:
29-06-2021 20:23
Misschien kunnen we een schemaatje afspreken waarbij we ‘m om en om omhoog schoppen in de lijst met actieve topics...
Goed idee. Ik wil dat wel op de maandagen doen.
Alle reacties Link kopieren
Snoezepoes schreef:
29-06-2021 20:23
Ik vind elke poll leuk.

Maar mijn vragen waren serieus - ik ben daar echt nieuwsgierig naar. Wie heeft een idee over hoeveel actieve schrijvers er zijn ?
Ik ben er ook nieuwsgierig naar, vandaar :-D

De vraag is meermaals gesteld in het modtopic maar daar kwam nooit een antwoord op
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wissewis schreef:
29-06-2021 20:23
Wat doe je met dubbelnickers?

Die kunnen deze poll soms 7 keer invullen.
Even de mods vragen de IP-adressen aan ons door te geven? Wat anders?
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
29-06-2021 20:23
Wat doe je met dubbelnickers?

Die kunnen deze poll soms 7 keer invullen.
Ik denk, gezien het biechttopic, dat er maar hooguit twintig man met een puppet zich nog de naam en inlogcode kunnen herinneren van hun puppet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Snoezepoes schreef:
29-06-2021 20:20
Volgens een online tool trekt dit forum 1,8 miljoen bezoekers per maand....

En hoeveel forummers zijn actief hier aan het schrijven? 200?

De rest is dan meelezer?

Dat zijn dan geen 1,8 miljoen individuele bezoekers, anders zou 10% van de Nederlandse bevolking hier kijken of meelezen?
Dus ik neem aan als je bijvoorbeeld 180.000 mensen hebt die elk 10 keer per maand deze site bezoeken dat ze zo aan die 1,8 miljoen zijn gekomen?
maar er zijn er ook al heel wat op anoniem gegaan, die stemmen nu niet meer
Tvp
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
29-06-2021 20:29
maar er zijn er ook al heel wat op anoniem gegaan, die stemmen nu niet meer
Een aantal daarvan is al terug met een vervolgnick
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mijn wedje: er zijn 325 actieve forummers.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
29-06-2021 20:23
Wat doe je met dubbelnickers?

Die kunnen deze poll soms 7 keer invullen.

Dat is zoveel moeite, dan moet ik steeds opnieuw inloggen.
Alle reacties Link kopieren
Het is dit of weer zo’n megalijst opstellen
Nee heb je, ja kun je krijgen
VanilleThee schreef:
29-06-2021 20:27
Dat zijn dan geen 1,8 miljoen individuele bezoekers, anders zou 10% van de Nederlandse bevolking hier kijken of meelezen?
Dus ik neem aan als je bijvoorbeeld 180.000 mensen hebt die elk 10 keer per maand deze site bezoeken dat ze zo aan die 1,8 miljoen zijn gekomen?
Uit mijn hoofd geeft deze tool het aantal unieke bezoekers aan per maand. Kan nu niet bij de tool om het nog eens te checken.

Maar ja, het is het grootste vrouwenforum en ca 50% van de bevolking is vrouw. Dus dat is 8 miljoen. En hoeveel is daarvan 16+? Want ook de hele jonkies kijken hier al mee.

Plus het verdwaalde manvolk.

Dus dan is 1,8 mjn zeker haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Snoezepoes schreef:
29-06-2021 20:36
Uit mijn hoofd geeft deze tool het aantal unieke bezoekers aan per maand. Kan nu niet bij de tool om het nog eens te checken.

Maar ja, het is het grootste vrouwenforum en ca 50% van de bevolking is vrouw. Dus dat is 8 miljoen. En hoeveel is daarvan 16+? Want ook de hele jonkies kijken hier al mee.

Plus het verdwaalde manvolk.

Dus dan is 1,8 mjn zeker haalbaar.
Nou... ik denk dat een aantal forummers bijvoorbeeld 3 keer meegeteld worden: 1 keer mobiel, 1 keer via laptop/tablet/desktop thuis en 1 keer op het werk. Of dubbel omdat ze soms via de wifi op mobiel forummen en soms met mobiele data als ze onderweg zijn. Of via de wifi in de trein. Etcetera undsoweiter.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Sweet_Concubine schreef:
29-06-2021 20:40
Nou... ik denk dat een aantal forummers bijvoorbeeld 3 keer meegeteld worden: 1 keer mobiel, 1 keer via laptop/tablet/desktop thuis en 1 keer op het werk. Of dubbel omdat ze soms via de wifi op mobiel forummen en soms met mobiele data als ze onderweg zijn. Of via de wifi in de trein. Etcetera undsoweiter.
Dit (behalve het stuk over wifi/mobiel). Plus cookiewissers en -blockers.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Definieer actief. Ik kan afhankelijk van m’n gemoedstoestand dagen, weken of zelfs maanden vegetatief zijn, en dan ineens weer meerdere keren per dag posten.
Autistisch brein heeft duidelijke definitie nodig.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
29-06-2021 20:49
Definieer actief. Ik kan afhankelijk van m’n gemoedstoestand dagen, weken of zelfs maanden vegetatief zijn, en dan ineens weer meerdere keren per dag posten.
Autistisch brein heeft duidelijke definitie nodig.
Je hebt een hartslag, ademhaling en bewustzijn. Je bent op dinsdag 29 juni 2021 circa 20.53 online op het vivaforum en je kunt dit bericht lezen en begrijpen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Sweet_Concubine schreef:
29-06-2021 20:40
Nou... ik denk dat een aantal forummers bijvoorbeeld 3 keer meegeteld worden: 1 keer mobiel, 1 keer via laptop/tablet/desktop thuis en 1 keer op het werk. Of dubbel omdat ze soms via de wifi op mobiel forummen en soms met mobiele data als ze onderweg zijn. Of via de wifi in de trein. Etcetera undsoweiter.
Dan zou je die 1,8 miljoen door 2-3 moeten delen?

Dat zou circa 600.000-900.000 gebruikers opleveren.

Lastig om zo'n cijfer dan echt helder te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven