Bah, verjaardagen :(
zondag 25 maart 2018 om 08:43
De laatste tijd denk ik steeds vaker: Wat doen mensen zichzelf en anderen toch steeds aan met al die verjaardagen? Je zet mensen bij elkaar die niets met elkaar hebben, behalve dat ze de jarige kennen. De jarige zelf krijg je amper te spreken, dus je moet je maar vermaken met die andere mensen waar je weinig mee hebt. Als jarige is er ook weinig aan omdat je alleen maar loopt te bedienen en op te ruimen.
Als kinderloze naar een kinderverjaardag moeten is ook zo fantastisch, waar iedereen z'n 2 - 4 drukke kinderen meeneemt en de gesprekken alleen maar over de kinderen gaan. Een ander onderwerp erin gooien helpt niet, binnen no-time zijn we weer terug bij de zindelijkheidstrainingen. Ik heb neefjes en nichtjes (6 stuks in totaal) en altijd maar niet op komen dagen daar kom je met goed fatsoen ook niet mee weg.
Ook moet je cadeautjes kopen voor verwende volwassenen en kinderen die alles al hebben, om later eventueel diverse onzin weer terug te ontvangen.
Zelf vier ik mijn verjaardag al jaren niet meer, behalve dat vriend en ik op de dag zelf uit eten of naar de film ofzo gaan.
Ik hoor ook nog maar zelden dat volwassenen verjaardagen nog echt leuk vinden. "Ik moet naar een verjaardag", krijg je dan te horen, met bijbehorend lang gezicht. Ook zijn er veel mensen die niet komen opdagen of afzeggen bij verjaardagen. Iets anders is al gauw leuker of belangrijker.
Ik stem voor het afschaffen van verjaardagen vieren op traditionele wijze. Kinderfeestjes kunnen eventueel gevierd worden voor / met alleen kinderen. Wat vinden jullie van verjaardagen?
En ja, ik ben egoïstisch en maak liever mezelf blij dan een ander. Maar ik heb ergens ook nog wat fatsoen, waardoor ik vaak met een flinke dosis tegenzin toch weer op een of andere verjaardag zit, omdat die ander daar blijkbaar zo blij van wordt.
Als kinderloze naar een kinderverjaardag moeten is ook zo fantastisch, waar iedereen z'n 2 - 4 drukke kinderen meeneemt en de gesprekken alleen maar over de kinderen gaan. Een ander onderwerp erin gooien helpt niet, binnen no-time zijn we weer terug bij de zindelijkheidstrainingen. Ik heb neefjes en nichtjes (6 stuks in totaal) en altijd maar niet op komen dagen daar kom je met goed fatsoen ook niet mee weg.
Ook moet je cadeautjes kopen voor verwende volwassenen en kinderen die alles al hebben, om later eventueel diverse onzin weer terug te ontvangen.
Zelf vier ik mijn verjaardag al jaren niet meer, behalve dat vriend en ik op de dag zelf uit eten of naar de film ofzo gaan.
Ik hoor ook nog maar zelden dat volwassenen verjaardagen nog echt leuk vinden. "Ik moet naar een verjaardag", krijg je dan te horen, met bijbehorend lang gezicht. Ook zijn er veel mensen die niet komen opdagen of afzeggen bij verjaardagen. Iets anders is al gauw leuker of belangrijker.
Ik stem voor het afschaffen van verjaardagen vieren op traditionele wijze. Kinderfeestjes kunnen eventueel gevierd worden voor / met alleen kinderen. Wat vinden jullie van verjaardagen?
En ja, ik ben egoïstisch en maak liever mezelf blij dan een ander. Maar ik heb ergens ook nog wat fatsoen, waardoor ik vaak met een flinke dosis tegenzin toch weer op een of andere verjaardag zit, omdat die ander daar blijkbaar zo blij van wordt.
zondag 25 maart 2018 om 09:32
Ik vind verjaardagen vreselijk. De komende maand hebben we heel veel verjaardagen. Door scheidingen, overlijden en familieruzie gelukkig nu nog maar 7, dat waren er 13. In één maand. Elke keer met dezelfde mensen over dezelfde dingen praten. Bij mijn schoonfamilie dan ook nog eens vrouwen en mannen gescheiden. Ik ben vanaf het begin demonstratief bij de mannen gaan zitten.
Vriend en ik vieren onze verjaardagen haast nooit. Die onze dochter vieren we wel. Zij vindt dat helemaal geweldig en leeft er al weken naar toe. Ik heb er al weken stress van
. Een kinderfeestje organiseren is echt niet iets waar ik blij van word.
Vriend en ik vieren onze verjaardagen haast nooit. Die onze dochter vieren we wel. Zij vindt dat helemaal geweldig en leeft er al weken naar toe. Ik heb er al weken stress van
abc wijzigde dit bericht op 25-03-2018 09:53
0.16% gewijzigd
zondag 25 maart 2018 om 09:44
zondag 25 maart 2018 om 09:57
zondag 25 maart 2018 om 10:22
Ik heb leuke vrienden en dus leuke verjaardagen daar. Maar het zijn geen moetjes. Ik kan of wil en ga dan. Kan of wil ik niet, ga ik niet.
Bij familie gaan we alleen naar directe familie, dus ouders en schoonfamilie en kinderen van 2 kanten. Daar zitten er 1a2 bij die ik niet altijd leuk vind ( hun visite vooral) maar dat is max 2x per jaar 2 uurtjes uitzitten. Of als ik echt geen zin heb in de mensen daar gaan we een andere keer.
Verdere familie gaan we gewoon nooit heen en ze komen ook niet. We vieren het ook best klein en vaak alleen voor de kinderen. Voor ons zelf gaan we liever eens in de zoveel jaar met vrienden zonder familie en kinderen op stap. Veel gezelliger.
Het is ook maar wat je jezelf oplegt.
Bij familie gaan we alleen naar directe familie, dus ouders en schoonfamilie en kinderen van 2 kanten. Daar zitten er 1a2 bij die ik niet altijd leuk vind ( hun visite vooral) maar dat is max 2x per jaar 2 uurtjes uitzitten. Of als ik echt geen zin heb in de mensen daar gaan we een andere keer.
Verdere familie gaan we gewoon nooit heen en ze komen ook niet. We vieren het ook best klein en vaak alleen voor de kinderen. Voor ons zelf gaan we liever eens in de zoveel jaar met vrienden zonder familie en kinderen op stap. Veel gezelliger.
Het is ook maar wat je jezelf oplegt.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 25-03-2018 10:30
14.33% gewijzigd
zondag 25 maart 2018 om 10:29
Van mij hoeft het ook allemaal niet. Eigenlijk vieren we hier alleen de verjaardag van zoon. Mijn eigen verjaardag vier ik al jaren niet, die van man iets minder lang niet meer.
Dit jaar word ik 50, maar ik heb geen plannen, behalve misschien uit eten of zo. Het doet me gewoon weinig allemaal.
Dit jaar word ik 50, maar ik heb geen plannen, behalve misschien uit eten of zo. Het doet me gewoon weinig allemaal.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 25 maart 2018 om 10:40
Het ligt er echt aan.
ik vind het nooit een probleem om naar een verjaardag te gaan, want als we weer willen gaan, gaan we. Komt het een keer niet uit is dat bij onze familie en of vrienden ook geen probleem dan de volgende keer maar of 1 van ons gaat.
Bij schoonfamilie (kinder als volwassen verjaardag) is het altijd pas eind van de middag met dus vaak avondeten erbij maar dat slaan we meestal over omdat het er altijd druk is en wij daar niet zo van houden.
Dus optijd er zijn en dan mooi plaats maken voor andere na een uurtje of 2
Bij mijn familie (kleinere kring) is het vaak gewoon uit eten o.i.d. (we zijn dan met 8 a 10 mensen)
Zelf vieren vriend en ik onze verjaardagen samen (schelen precies een maand en aangezien ons kindje precies tussen onze verjaardagen in geboren gaat worden zullen we in de toekomst dus 1x een feestje geven voor alle 3)
Ben blij dat het in onze familie en vrienden kring vooral gaat om gezelligheid en gastvrijheid en dat er totaal niks verplicht of ongemakkelijk is met verjaardagen....
ik vind het nooit een probleem om naar een verjaardag te gaan, want als we weer willen gaan, gaan we. Komt het een keer niet uit is dat bij onze familie en of vrienden ook geen probleem dan de volgende keer maar of 1 van ons gaat.
Bij schoonfamilie (kinder als volwassen verjaardag) is het altijd pas eind van de middag met dus vaak avondeten erbij maar dat slaan we meestal over omdat het er altijd druk is en wij daar niet zo van houden.
Dus optijd er zijn en dan mooi plaats maken voor andere na een uurtje of 2
Bij mijn familie (kleinere kring) is het vaak gewoon uit eten o.i.d. (we zijn dan met 8 a 10 mensen)
Zelf vieren vriend en ik onze verjaardagen samen (schelen precies een maand en aangezien ons kindje precies tussen onze verjaardagen in geboren gaat worden zullen we in de toekomst dus 1x een feestje geven voor alle 3)
Ben blij dat het in onze familie en vrienden kring vooral gaat om gezelligheid en gastvrijheid en dat er totaal niks verplicht of ongemakkelijk is met verjaardagen....
Tralalalala
zondag 25 maart 2018 om 10:47
Ik vier in de zomervakantie de verjaardagen van mijn 4 kinderen ze zijn allemaal in de zomer jarig en nu ze ouder zijn op een dag, heb dat overigens al vrij snel ingevoerd. Sowieso is de zomervakantie al lastig velen zijn weg of gaan liever die dag naar het strand ( echt heel lullig als het om kinderen gaat, en ja dat was aangetrouwde familie met zelf meer dan 3 kinderen )
Ik prik in de vakantie dat we zelf weg zijn altijd een dag om gezamenlijk de verjaardagen te vieren met een etentje .
Mijn eigen verjaardag vier ik met mijn kinderen en gaan we ergens eten en bowlen oid.
Mijn beste vriendin komt altijd op de dag zelf en mijn vader ( enige familielid nog ) uiteraard ook.
Ik ben niet zo van de verjaardagen, en ga dan ook alleen als de jarige ook echt iets betekent voor me.
Vanmiddag heb ik zo een verjaardag, ze is bijzonder voor mij en een dergelijke uitnodiging weiger ik niet, zij viert het liever ook niet en nodigt ook maar een paar mensen uit.
Ik ga dan een uurtje of 2/ 3, mijn oudste moet daarna werken dus een prima reden om op tijd weer te gaan.
Ik prik in de vakantie dat we zelf weg zijn altijd een dag om gezamenlijk de verjaardagen te vieren met een etentje .
Mijn eigen verjaardag vier ik met mijn kinderen en gaan we ergens eten en bowlen oid.
Mijn beste vriendin komt altijd op de dag zelf en mijn vader ( enige familielid nog ) uiteraard ook.
Ik ben niet zo van de verjaardagen, en ga dan ook alleen als de jarige ook echt iets betekent voor me.
Vanmiddag heb ik zo een verjaardag, ze is bijzonder voor mij en een dergelijke uitnodiging weiger ik niet, zij viert het liever ook niet en nodigt ook maar een paar mensen uit.
Ik ga dan een uurtje of 2/ 3, mijn oudste moet daarna werken dus een prima reden om op tijd weer te gaan.
zondag 25 maart 2018 om 11:01
Onze verjaardagen bestaan vooral uit mensen die elkaar allemaal kennen. Verjaardagen waar ik 9 van de 10 mensen niet ken vind ik ook niks, maar daar kom ik zelden. Ik vind verjaardagen dus hartstikke gezellig. Alleen ga ik zelf meestal uit eten met mijn verjaardag en mijn man viert het niet. Dus hier thuis word het alleen voor de kinderen gevierd, en daar zijn max drie andere kleine kinderen bij.
zondag 25 maart 2018 om 11:11
Wij hebben doordeweeks haast nooit een verjaardag. Hooguit die van schoonouders omdat zij het perse altijd op de dag zelf willen vieren.
Verder viert iedereen het altijd in het weekend.
Zelf vier ik het haast nooit. Zorg dan altijd dat we op vakantie zijn of op zijn minst een weekend weg.
Soms heb ik geen zin om te gaan en dan gaat man alleen maar meestal gaan we samen en is het gewoon erg gezellig. Wij kennen ook bijna altijd iedereen en de paar mensen die we nog niet kennen leren we dan wel kennen.
Verder viert iedereen het altijd in het weekend.
Zelf vier ik het haast nooit. Zorg dan altijd dat we op vakantie zijn of op zijn minst een weekend weg.
Soms heb ik geen zin om te gaan en dan gaat man alleen maar meestal gaan we samen en is het gewoon erg gezellig. Wij kennen ook bijna altijd iedereen en de paar mensen die we nog niet kennen leren we dan wel kennen.
zondag 25 maart 2018 om 11:14
Ik snap dan niet waarom je het zelf dan niet viert als je het bij anderen gezellig vindt.Westworld schreef: ↑25-03-2018 11:01Onze verjaardagen bestaan vooral uit mensen die elkaar allemaal kennen. Verjaardagen waar ik 9 van de 10 mensen niet ken vind ik ook niks, maar daar kom ik zelden. Ik vind verjaardagen dus hartstikke gezellig. Alleen ga ik zelf meestal uit eten met mijn verjaardag en mijn man viert het niet. Dus hier thuis word het alleen voor de kinderen gevierd, en daar zijn max drie andere kleine kinderen bij.
zondag 25 maart 2018 om 11:22
Ik heb geen zin in drukte in mijn huis, dat is mijn reden.gizzmo-returns schreef: ↑25-03-2018 11:14Ik snap dan niet waarom je het zelf dan niet viert als je het bij anderen gezellig vindt.
zondag 25 maart 2018 om 11:29
Het gaat mij niet om het mensen (niet) kennen, maar dat ik met de meeste mensen niks heb. Dus ik mag ze niet en / of we hebben amper overeenkomsten. Ik ben sowieso niet zo sociaal.
zondag 25 maart 2018 om 11:33
hoi grobje.Grobbekuiken_ schreef: ↑25-03-2018 10:29Van mij hoeft het ook allemaal niet. Eigenlijk vieren we hier alleen de verjaardag van zoon. Mijn eigen verjaardag vier ik al jaren niet, die van man iets minder lang niet meer.
Hier zo'n beetje hetzelfde verhaal..
Man is op oudjaarsdag jarig en dat vieren we al jaren niet meer.
Voor de kinderen wel, maar niet megagroot.
Normaal gaan we met mijn verjaardag gewoon uit eten, al kwamen mijn ouders wel altijd even langs.
Vorig jaar werd ik 50 en aangezien we wisten dat het de laatste verjaardag was waar mijn vader bij kon zijn, heb ik het toch (klein) gevierd. Was hij blij mee, inmiddels is hij overleden....
zondag 25 maart 2018 om 11:36
zondag 25 maart 2018 om 11:44
Ik vind dat het er heel erg aan ligt. Er zijn verjaardagen die heel erg leuk zijn, er zijn er ook die oersaai zijn. Ik probeer meestal wel even te gaan als ze oersaai zijn; gewoon even je gezicht laten zien en daarna weer weg (eventueel met een smoesje). Op die manier ben je toch geweest en hou je de banden goed.
Ik vind nl. dat je soms ook weleens iets kan doen voor een ander of om gewoon sociaal te zijn/omdat het erbij hoort/whatever.
Gisteren nog naar de verjaardag geweest van een tante en oom die zelf geen kinderen hebben. Die vinden het fantastisch dat ik daar als nicht ben en zo kun je ook nog eens lekker bijkletsen met familie die je niet heel vaak ziet.
Ik vind nl. dat je soms ook weleens iets kan doen voor een ander of om gewoon sociaal te zijn/omdat het erbij hoort/whatever.
Gisteren nog naar de verjaardag geweest van een tante en oom die zelf geen kinderen hebben. Die vinden het fantastisch dat ik daar als nicht ben en zo kun je ook nog eens lekker bijkletsen met familie die je niet heel vaak ziet.
zondag 25 maart 2018 om 11:49
Ik zou wel een vlieg op de muur willen zijn op een kinderfeestje met jou als gastredbulletje schreef: ↑25-03-2018 10:05Aan kinderverjaardagen doe ik sowieso niet. Ik heb er tenslotte zelf bewust geen dus ik ga t niet opzoeken bij anderen.
Ikzelf vier mijn verjaardag alleen voor mijn man en kinderen. Samen uit eten en er een gezellige dag van maken. De kinderen vinden dit zelf ook heel leuk, dus dat vragen ze dan ook elk jaar. Zelf willen ze het ook niet vieren , maar lekker de hort op. Komt natuurlijk door ons, maar ik vind het prima. Al zou ik voor hen ook een feestje organiseren als ze dat echt zouden willen.
zondag 25 maart 2018 om 18:13
Eigen verjaardagen vieren we niet.
Met zijn 2 op restaurant.
Gelukkig viert mijn omgeving die ondingen ook "klein".
Als ze ze al vieren.
Maximaal 15 man en alleen directe familie.
Ik snap nog altijd niet waarom je op een verjaardag 40 man zou uitnodigen.
Tenzij je 8 broers en zussen hebt met allemaal partners en kinderen.
Het moment hangt ook af van mijn feest-stemming.
Ik heb een afkeer van feestjes die persé om 10u 's ochtends moeten beginnen.
Doe mij maar 16u 's middags of 's avonds.
Maar tja, met kinderen is het blijkbaar de nieuwste mode om persé een ontbijt te organiseren ...
Als ze ze al vieren.
Maar tja, met kinderen is het blijkbaar de nieuwste mode om persé een ontbijt te organiseren ...
zondag 25 maart 2018 om 18:28
Gelukkig is dat bij mijn omgeving niet aan de orde. Al had een vriend wel zoiets bedacht vorig jaar. Iets wat vanaf 10.00 begon. Tot 13.00 uur. We kwamen pas rond 12.00 uur aan met onze kinderen.Tornacense schreef: ↑25-03-2018 18:13Eigen verjaardagen vieren we niet.
Als ze ze al vieren.
Ech niet dat ik op die tijd kom. Nooit en voor niemand niet. Ondanks dat ik kinderen heb. En bij mij begint er nooit een verjaardag voor het middaguur, liefst ook in de namiddag. Toen de kinderen klein waren en nu nog.
zondag 25 maart 2018 om 22:50
Oh ja vooral verjaardagen die vlak achter elkaar volgen waardoor je in 6 weken drie keer met dezelfde club mensen zit.
Ik kan heel sociaal zijn, maar ben introvert dus ik houd niet van binnenkomen in zo'n ruimte waar dan iedereen al aanwezig is. En dan heb ik het nog niet gehad over niet alleen de jarige feliciteren...nee bij ons feliciteren we dan iedereen. Dat vind ik altijd zo'n gek iets, ik heb dat nu maar opgelost door gewoon bij binnenkomst de jarige te feliciteren en dan te roepen 'gefeliciteerd allemaal met .... he!'
Ik kan heel sociaal zijn, maar ben introvert dus ik houd niet van binnenkomen in zo'n ruimte waar dan iedereen al aanwezig is. En dan heb ik het nog niet gehad over niet alleen de jarige feliciteren...nee bij ons feliciteren we dan iedereen. Dat vind ik altijd zo'n gek iets, ik heb dat nu maar opgelost door gewoon bij binnenkomst de jarige te feliciteren en dan te roepen 'gefeliciteerd allemaal met .... he!'
zondag 25 maart 2018 om 22:57
Misschien is het ook wel de leeftijd.
Vroegah toen ik 20 was en net op mezelf woonde, was een verjaardag altijd met alleen andere jonge mensen en veel drank. Cadeaus waren ook altijd drank want niemand had een cent te makken. Na het thuis indrinken volgde er vaak een kroegentocht. Iedereen werd lam en had lol.
Tegenwoordig is een verjaardag met leeftijdsgenoten maar ook hun kinderen, ouders, tantes, eventuele opa's en oma's, de buren, de hond van de buren... en de gesprekken gaan dus altijd over iedereens kinderen. Als je mazzel hebt, eens over iemands verhuizing of nieuwe auto ofzo.
Vroegah toen ik 20 was en net op mezelf woonde, was een verjaardag altijd met alleen andere jonge mensen en veel drank. Cadeaus waren ook altijd drank want niemand had een cent te makken. Na het thuis indrinken volgde er vaak een kroegentocht. Iedereen werd lam en had lol.
Tegenwoordig is een verjaardag met leeftijdsgenoten maar ook hun kinderen, ouders, tantes, eventuele opa's en oma's, de buren, de hond van de buren... en de gesprekken gaan dus altijd over iedereens kinderen. Als je mazzel hebt, eens over iemands verhuizing of nieuwe auto ofzo.
zondag 25 maart 2018 om 22:57
Ontbijt verjaardagsvisite? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel eens een brunch in een restaurant, maar dat niet voor 11.00 uur en erg lekker eten.Tornacense schreef: ↑25-03-2018 18:13Eigen verjaardagen vieren we niet.
Als ze ze al vieren.
zondag 25 maart 2018 om 23:06
Ik heb leuke vrienden en ga graag naar hun verjaardag. Aan kinderverjaardagen heb ik een hekel en mijn vrienden weten dat en dus kom ik daar niet. Dochters eerste verjaardag hebben we ook niet voor vrienden gevierd. Als ze wat ouder is gaan we wellicht wel zodat ze daar met de andere kinderen kan spelen.
Met neefje plan ik vaak een leuke dag voor zijn verjaardag.
Met neefje plan ik vaak een leuke dag voor zijn verjaardag.