Ben jij blij met je naam ?

31-07-2018 15:28 143 berichten
Naar aanleiding van een ander topic , ben jij blij met je naam ?
Ik als kind niet zo maar nu ben ik er gewoon blij mee .
In mijn omgeving is iemand die een vrij klassiek type is maar in mijn ogen ( mijn mening dus geen feit ) een behoorlijke tokkie naam heeft . Past zo niet bij haar . Weet het niet zeker maar ze is er zelf ook niet heel content mee geloof ik .
Cateautje schreef:
31-07-2018 16:40
:lmao:

;-))
Ach Cateautje, jij geeft af en toe wel erg veel prijs over jezelf, ik heb je naam gemist maar heb wel ooit een foto van je gezien op het roep topic
Hier een Scandinavische naam waar ik erg blij mee ben. Iedereen zegt en schrijft het in een keer goed en zelfs als het te moeilijk is, kan ik vele varianten verzinnen erop.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
31-07-2018 16:40
:lmao:

;-))

Boehoehoe :'( Kun je me niet een PBtje sturen?
Oifa schreef:
31-07-2018 16:43
Ach Cateautje, jij geeft af en toe wel erg veel prijs over jezelf, ik heb je naam gemist maar heb wel ooit een foto van je gezien op het roep topic
Ik snap niet zo goed waarom er zo hysterisch wordt gedaan over identiteit. Ik geen nauwelijks iets prijs, behalve dat en dat wat de hele wereld mag weten van mij. Over het algemeen babbel ik maar wat hier en kijk wel uit om echte privézaken neer te zetten. Dat teveel forummers zo dom zijn om dat wel te doen en daarom hun identiteit geheim moeten houden omdat anders de pleuris uit kan breken, tja, het zij zo, maar projecteer dat maar niet op mij.
Mijn foto <--- is overigens ook gewoon een foto van mij.
toch maar niet
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 16:55
97.73% gewijzigd
Stefke schreef:
31-07-2018 16:50
Boehoehoe :'( Kun je me niet een PBtje sturen?
Noem mij je naam en ik reageer in wederkeer. :)
nartjie schreef:
31-07-2018 16:53
:rofl:
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 16:59
72.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben wel blij met mijn naam. Hij is simpel, kort, stoer, Hollands. Niemand zal ‘m snel verkeerd uitspreken, ook in het buitenland gaat het redelijk, al kennen ze vaak mijn naam niet als mensen/meisjesnaam. Enige jammere is dat mensen er vaak vanuit gaan dat het een verkorte versie van een langere naam is, zo krijg ik vaak: “Oh, zeker van Alexandra/Samantha?”, terwijl mijn naam dan Alex of Sam is.
Cateautje schreef:
31-07-2018 16:54
:rofl:
Heb mijn post aangepast. Zou jij dat ook even willen doen.

En ja zal wel een zeur zijn, maar klikte te vroeg op verzenden
Cateautje schreef:
31-07-2018 16:53
Ik snap niet zo goed waarom er zo hysterisch wordt gedaan over identiteit. Ik geen nauwelijks iets prijs, behalve dat en dat wat de hele wereld mag weten van mij. Over het algemeen babbel ik maar wat hier en kijk wel uit om echte privézaken neer te zetten. Dat teveel forummers zo dom zijn om dat wel te doen en daarom hun identiteit geheim moeten houden omdat anders de pleuris uit kan breken, tja, het zij zo, maar projecteer dat maar niet op mij.
Mijn foto <--- is overigens ook gewoon een foto van mij.
Oke prima, excuus dan maar dat ik je ermee lastig gevallen heb.
Ik ben niet zo blij met mijn naam. Het idee achter de vernoeming vind ik wel mooi, naar mijn (jong) overleden opa. Al zou ik zelf mijn kind nooit vernoemen met zo'n beladenheid.
Naam is ook niet verkeerd, maar het past gewoon niet bij mij.

Mijn bijnaam is een variant op mijn naam. Die gebruik ik ook. De meeste mensen weten niet beter dan dat zo heet.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 18:37
12.74% gewijzigd
Ik ben er niet blij mee. Ik vind het toch een beetje een tokkie naam en het wordt ook net anders dan anders geschreven. Mijn 2e naam vind ik helemaal ellende. Ik zou veel liever een klassieke naam hebben.
MinkeDeWit schreef:
31-07-2018 16:08
Ik heb het opgezocht. Het was nummer 3 na Maria en Johanna.
Begint t met een L?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
31-07-2018 16:53
Noem mij je naam en ik reageer in wederkeer. :)
Je hebt PB!
Stefke schreef:
31-07-2018 17:20
Je hebt PB!
Nou, dat had je net zo goed hier kunnen posten. :-D
Hij deed het zowaar voor een keertje.
Je hebt er eentje terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met mijn naam, hij komt uit de bijbel en het geeft nog maar eens extra aan wat ik ben 😁 het is soms wel vervelend dat veel mensen er een compleet andere naam van maken als ik me voorstel en geen mens schrijft het goed, maar ach dat maakt het toch wel weer bijzonderder dan Marietje he denk ik dan maar 😉 ik maak daar nooit zo'n punt van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gemiddeld blij met m’n naam. Het is een verbastering van m’n oma’s naam. Dat vind ik mooi. Maar het is een naam die zo weinig voorkomt (28 in heel Nederland) dat niemand ‘m kent en ik ‘m dus altijd moet spellen. In combinatie met een ook al niet veel voorkomende achternaam, is dat soms lastig. Ook internationaal kan ik helemaal niks met m’n naam.

Ik heb bewust voor ons kind daarom een naam gekozen die bekender is en maar op een manier te schrijven en uit te spreken is.
Alle reacties Link kopieren
Ouders geven om heel andere dingen dan het kind zelf. Bijvoorbeeld ze bewonderen "stoere" meiden dus krijgt dat kind een éénlettergrepige naam eindigend met een medeklinker. Maar het kind zelf voelt zich eerder een romantisch typje en wil een "lieve" naam. Die vindt het helemaal niet belangrijk om stoer te lijken.

Ooit was ik minder tevreden met mijn naam, maar ooit zullen het alleen nog maar enkele gebeitelde letters op een grafzerk zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een bijzondere naam. Ben er blij mee. Schrijven van mijn naam blijkt voor velen wel een pittige klus.

Heb mijn kind een naam gegeven welke enkel mijn kind heeft in NL. Daar bestaat er in NL dus slechts 1 van. Vind ik zeer bijzonder.
Ooooh Cateau...heb ik je naam gemist!
Ttroeteltje schreef:
31-07-2018 19:57
Ooooh Cateau...heb ik je naam gemist!
Voor jou, anything.

Hallo lieve Troetel, ik ben ......., aangenaam. :)
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 20:09
3.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
31-07-2018 19:56
Ik heb een bijzondere naam. Ben er blij mee. Schrijven van mijn naam blijkt voor velen wel een pittige klus.

Heb mijn kind een naam gegeven welke enkel mijn kind heeft in NL. Daar bestaat er in NL dus slechts 1 van. Vind ik zeer bijzonder.
Knap gevonden! Ik hoop wel dat het door mensen te lezen en te schrijven en uit te spreken is....
Cateautje schreef:
31-07-2018 20:00
Voor jou, anything.

Hallo lieve Troetel, ik ben ......., aangenaam. :)
Ach lieverd, heb nu sterk het idee dat je mij voor de gekkie aan het houden bent. ;-))
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 21:13
2.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dé tokkienaam in mijn leeftijdscategorie, maar zoals het een goed tokkie betaamt interesseert het me vrij weinig wat anderen over me denken :proud:

Ik ben eigenlijk best blij met mijn naam, met mijn achternaam erbij bekt het best lekker.
luiwammes schreef:
31-07-2018 20:02
Knap gevonden! Ik hoop wel dat het door mensen te lezen en te schrijven en uit te spreken is....
Ja. Het is zeer zeker geen exotische naam of een naam welke doet denken aan bepaalde doelgroep met bijbehorende vooroordelen. We krijgen veel complimenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven