BIJ-creditcard; snap het niet...
dinsdag 15 april 2008 om 18:01
hoi,
ik had een bijcard en voor boeken van vakantie heb ik voor het eerst de creditcard gebruikt.
nu krijg ik een rekeningoverzicht met daarop het bedrag vermeld en een acceptgiro met daarop niks ingevuld.
hoe gaat het in zijn werking. het bedrag is ook niet van mijn betaalrekening afgeschreven... moet ik dat bedrag nou overmaken aan nummer vermeld op acceptgiro-kaart?
is zo'n bij-creditcard nou duurder dan andere credit-kaarten? zitten er vw aan dat jullie weten? anders laat ik hem asap vernietigen...
ik had een bijcard en voor boeken van vakantie heb ik voor het eerst de creditcard gebruikt.
nu krijg ik een rekeningoverzicht met daarop het bedrag vermeld en een acceptgiro met daarop niks ingevuld.
hoe gaat het in zijn werking. het bedrag is ook niet van mijn betaalrekening afgeschreven... moet ik dat bedrag nou overmaken aan nummer vermeld op acceptgiro-kaart?
is zo'n bij-creditcard nou duurder dan andere credit-kaarten? zitten er vw aan dat jullie weten? anders laat ik hem asap vernietigen...
dinsdag 15 april 2008 om 18:12
dinsdag 15 april 2008 om 19:16
Voordat je iets roept, kun je ook even checken of het wel waar is wat je zegt. Een Bijcard kost 12,50 per jaar en is daarmee juist een van de goedkoopste cards. Het rentepercentage wat er berekend wordt als je in termijnen aflost (dus niet elke maand het hele openstaande bedrag, wat je ook kunt doen en dan betaal je helemaal geen rente), is iets van 17,7%. Dat is bijna net zoveel als de creditcards van b.v. Visa en ABN AMRO. Ik heb ook een Bijcard en ben er heel tevreden over. Ik betaal hem meestal elke maand af, maar als ik een keer 200 laat staan dan kost dat me op maandbasis misschien 2,50 euro. Nou, boehoe! En bovendien krijg je over alles wat je ermee betaald bijpunten, dat loopt aardig op als je er ook vliegtickets mee koopt.
dinsdag 15 april 2008 om 19:25
Aventura, ik wil je niet flauw met het vingertje terechtwijzen, maar ik was toch even nieuwsgierig hiernaar (had ooit een BIJcard en vond hem in vergelijk met andere die ik heb, toch erg duur).
Dit is de opgave door Mister Money van RTL. Daarin staat toch dat de BIJcard zo'n 2% duurder is dan vergelijkbare cards van andere banken, en vergelijkbaar is met bv. AmEx.
De kaartkosten zijn dan wel weer laag, maar dat zijn éénmalige kosten en rente wordt natuurlijk over het uitstaande bedrag berekend. De limiet bij de BIJcard is lager.
Blijkbaar is de ING easy card het goedkoopste qua vaste kosten én rente. En is de limiet hoger (al kun je je afvragen hoeveel dat je dan kost en of dat verstandig is ).
Dit is de opgave door Mister Money van RTL. Daarin staat toch dat de BIJcard zo'n 2% duurder is dan vergelijkbare cards van andere banken, en vergelijkbaar is met bv. AmEx.
De kaartkosten zijn dan wel weer laag, maar dat zijn éénmalige kosten en rente wordt natuurlijk over het uitstaande bedrag berekend. De limiet bij de BIJcard is lager.
Blijkbaar is de ING easy card het goedkoopste qua vaste kosten én rente. En is de limiet hoger (al kun je je afvragen hoeveel dat je dan kost en of dat verstandig is ).
dinsdag 15 april 2008 om 19:37
Maakt niet uit hoor je hebt gelijk, de Bijcard ligt ongveer gelijk met ANWB Card en Amex en Visa, maar ABN AMRO is ong. 2% goedkoper, en de andere banken zitten daar nog (een stuk) onder. Maar dat merk je zoals ik al zei pas als je in termijnen gaat betalen, en sowieso pas echt als je honderden euro's hebt openstaan.
Kaartkosten zijn over het algemeen trouwens niet eenmalig maar jaarlijks, of bedoelde je dat ook zo? De meeste cards zijn 2x zo duur of meer, dat tikt op den duur dan ook weer aan. Als je echt een creditcard wil zonder poespas die goedkoop is zou ik trouwens ook niet voor Bijcard gaan, maar de ING Easy zoals je ook al noemt. Die is echt het aller- allergoedkoopst.
Kaartkosten zijn over het algemeen trouwens niet eenmalig maar jaarlijks, of bedoelde je dat ook zo? De meeste cards zijn 2x zo duur of meer, dat tikt op den duur dan ook weer aan. Als je echt een creditcard wil zonder poespas die goedkoop is zou ik trouwens ook niet voor Bijcard gaan, maar de ING Easy zoals je ook al noemt. Die is echt het aller- allergoedkoopst.
dinsdag 15 april 2008 om 19:41
Yep, dat bedoelde ik . Meer in de trant dan van vaste kosten (zijn altijd gelijk ongeacht je gebruik) en variabele kosten (een percentage van iets kan anders uitpakken als dat iets hoger of lager is).
BIJcard is grappig in het begin, tot je er achter komt dat je
- meer betaalt
- de BIJmagazines niet meer leest
- en de BIJpunten na een bepaalde tijd vervallen....
BIJcard is grappig in het begin, tot je er achter komt dat je
- meer betaalt
- de BIJmagazines niet meer leest
- en de BIJpunten na een bepaalde tijd vervallen....
dinsdag 15 april 2008 om 19:49
Mwoah, ik kom iets vaker dan eens in de 3 jaar (dat is de tijd nadat een punt vervalt) in de Bijenkorf. Die magazines lees ik niet nee...Daarentegen vind ik de permanente korting op cosmetica van 10% en de kortingsacties vaak wel de moeite waard. Het kost me niet meer dan een andere card want ik betaal over t algemeen niet in termijnen. Dus voor 12,50 per jaar - wat dus heel goedkoop is - heb ik een creditcard met een aantal extraatjes erbij die iig voor mij - als meisje uit Amsterdam en regelmatig bezoeker van de Bijenkorf - wel interessant zijn