Boekenbon gekregen maar geen idee wat ervan te halen
zondag 10 augustus 2025 om 22:03
Ik heb zoals de titel al zegt vorige week een boekenbon gekregen, geen idee wat ik ermee moet, want sinds ik een kind heb lukt het me niet meer om te lezen.
Het is vooral heel erg jammer van het geld, want het is echt een enorm bedrag voor boeken.
Hebben jullie ideeën, of plekken waar je ze in kan leveren, maar niet perse boeken hoeft te kopen? Liefst online. Bruna al gecheckt, maar daar zie ik ook zo nog niet echt iets.
Ben al een week aan het bedenken wat ik ermee kan doen, maar kom er niet uit.
Het is vooral heel erg jammer van het geld, want het is echt een enorm bedrag voor boeken.
Hebben jullie ideeën, of plekken waar je ze in kan leveren, maar niet perse boeken hoeft te kopen? Liefst online. Bruna al gecheckt, maar daar zie ik ook zo nog niet echt iets.
Ben al een week aan het bedenken wat ik ermee kan doen, maar kom er niet uit.
zondag 10 augustus 2025 om 22:06
Verder doorgeven als cadeau voor een ander?
Spaart je geld uit, dus in wezen is het "geen geld moeten uitgeven aan het cadeau voor een ander" je eigen cadeau.
En dan natuurlijk niet cadeau geven aan degene van wie je de bon hebt gehad
.
Spaart je geld uit, dus in wezen is het "geen geld moeten uitgeven aan het cadeau voor een ander" je eigen cadeau.
En dan natuurlijk niet cadeau geven aan degene van wie je de bon hebt gehad

Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 10 augustus 2025 om 22:07
Oh echt, dan ga ik daar eens op zoeken.Ditishet25 schreef: ↑10-08-2025 22:04Je hebt sites waar je je cadeaubon kan omwisselen voor geld. Ik dat een idee? Wel gek groot cadeau als je nooit leest.
Ja dat is zeker een gek cadeau. Mijn dochter zei nog nadat ik hem kreeg: hier zit je niet op te wachten of wel? Haha
zondag 10 augustus 2025 om 22:09
Het is echt heel veel en de mensen in mijn omgeving kunnen er ook weinig mee en zullen heel raar kijken als ik met zo'n bedrag aankom, behalve mijn man (maar die had er ook al 1 en die is nog steeds niet opgebruikt) en de mensen waarvan ik hem kreeg.
zondag 10 augustus 2025 om 22:10
Ik word overigens soms wel blij van een boekenbon.
Maar niet op elk moment.
Het kan dus goed zijn dat dat ding een half jaar blijft liggen tot ik eindelijk een boek heb dat ik écht wil hebben.
Het kan tegelijk ook zijn dat ik die bon dus na een tijd inzet voor een boek voor de verjaardag van mijn moeder of moederdag.
Zij gelukkig en ik spaar mijn eigen centen.
De keten boekenwinkels waarvan ik hem meestal krijg heeft overigens ook Bongo-bons en dergelijke liggen
.
Ik "wissel" de bon dus soms letterlijk in voor een andere bon.
Maar dan dus wel live in de winkel.
Maar niet op elk moment.
Het kan dus goed zijn dat dat ding een half jaar blijft liggen tot ik eindelijk een boek heb dat ik écht wil hebben.
Het kan tegelijk ook zijn dat ik die bon dus na een tijd inzet voor een boek voor de verjaardag van mijn moeder of moederdag.
Zij gelukkig en ik spaar mijn eigen centen.
De keten boekenwinkels waarvan ik hem meestal krijg heeft overigens ook Bongo-bons en dergelijke liggen

Ik "wissel" de bon dus soms letterlijk in voor een andere bon.
Maar dan dus wel live in de winkel.
wissewis wijzigde dit bericht op 10-08-2025 22:12
22.42% gewijzigd
Is dit nu later?
zondag 10 augustus 2025 om 22:10
Kookboeken, kinderboeken, reisgids, tijdschriften?
Ebooken voor op je ereader voor ooit?
En hier bij de boekhandel kun je er volgens mij ook niet-boeken mee kopen. Puzzels, kaarten, bouwpakketten etc.
En je hoeft het niet in 1x op te maken he? Er wordt iedere keer een bedrag afgeschreven.
Of je verkoopt het voor minder aan iemand die het wel gaat gebruiken?
Kent de gever je zo slecht dat ze voor een groot bedrag aan ‘boekenbonnen’ geeft terwijl je nooit meer boeken leest?
Ebooken voor op je ereader voor ooit?
En hier bij de boekhandel kun je er volgens mij ook niet-boeken mee kopen. Puzzels, kaarten, bouwpakketten etc.
En je hoeft het niet in 1x op te maken he? Er wordt iedere keer een bedrag afgeschreven.
Of je verkoopt het voor minder aan iemand die het wel gaat gebruiken?
Kent de gever je zo slecht dat ze voor een groot bedrag aan ‘boekenbonnen’ geeft terwijl je nooit meer boeken leest?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 10 augustus 2025 om 22:12
Ja ik weet het, heb daar ook al op gekeken, maar ik heb dus al een stationary tick, waardoor ik al omkom in de notitieblokken, kalenders, to do dingen en agenda's (die ik dus allemaal nooit ga gebruiken) (Heb ADD, dus vind wel dat ik het nodig heb, maar kan er vervolgens weinig mee...)
Misschien dat ik toch voor die hele dure kleurpotloden ga, al heb ik dus al jaren niet meer gekleurd.....
zondag 10 augustus 2025 om 22:12
https://www.wissel.nl/
https://cadeaubonverkopen.com/
Hopelijk kun je er wat leuks voor kopen wat wel bij je past

Zelf nog nooit gebruikt overigens.
Terug van weggeweest
zondag 10 augustus 2025 om 22:13
Die van mij doet niet aan vrijwillig lezen helaas. En doe ik dus ook geen plezier met nog meer boeken dan die ze voor school al moet lezen.
Overigens, misschien goed om te weten, hebben we dus ook een Kobo + abonnement, dus hebben we helemaal geen boeken fysiek meer nodig.....
zondag 10 augustus 2025 om 22:13
Dan lijkt ze me ook oud genoeg om zichzelf te vermaken zodat jij kan lezen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 10 augustus 2025 om 22:15
Ik verslond vroeger boeken, maar ik kan het niet meer. Heb de focus er niet meer voor. Vind het wel heel jammer, maar ga niet voor € 100.- boeken halen als ik ze misschien toch niet lees.Ikhoudvandezon schreef: ↑10-08-2025 22:12Aan wat voor bedrag moet je dan denken?
Ik zou het zo kunnen opmaken, ben gek op lezen.
Heb je nooit gelezen of wel voor je kinderen kreeg?
Willen je kinderen niet een boek uitzoeken?
zondag 10 augustus 2025 om 22:15
Ik weet niet of je bijvoorbeeld van tijdschriften lezen houdt? Die mag je er ook van kopen. Het hoeven niet perse boeken te zijn, tenminste bij de Bruna hier in het dorp mag je er ook pennen, schriften en dat soort accessoires van kopen.
Of geef hem aan iemand in jouw omgeving die wel van lezen houdt.
Of geef iemand in jouw omgeving een boek/tijdschrift cadeau voor z'n verjaardag oid die jij met die kaart betaalt.
Of geef hem aan iemand in jouw omgeving die wel van lezen houdt.
Of geef iemand in jouw omgeving een boek/tijdschrift cadeau voor z'n verjaardag oid die jij met die kaart betaalt.
zondag 10 augustus 2025 om 22:24
Zo, die hebben een flinke marge zeg. Maar eens nadenken of ik dat wil.Ditishet25 schreef: ↑10-08-2025 22:12https://www.wissel.nl/
https://cadeaubonverkopen.com/
Hopelijk kun je er wat leuks voor kopen wat wel bij je past![]()
Zelf nog nooit gebruikt overigens.
zondag 10 augustus 2025 om 22:25
Ik vraag me af of dit magIkhoudvandezon schreef: ↑10-08-2025 22:17Kan je daar geen cadeaubonnen kopen? Bij de boekenwinkel dus. En dan dus voor iets anders besteden.
Of gewoon heel veel krasloten kopen![]()
Op de site staat:
De Boekenbon is in te wisselen voor boeken, luisterboeken en ebooks in de Bruna winkels en op bruna.nl.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in