Boekenbon gekregen maar geen idee wat ervan te halen

10-08-2025 22:03 128 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zoals de titel al zegt vorige week een boekenbon gekregen, geen idee wat ik ermee moet, want sinds ik een kind heb lukt het me niet meer om te lezen.

Het is vooral heel erg jammer van het geld, want het is echt een enorm bedrag voor boeken.

Hebben jullie ideeën, of plekken waar je ze in kan leveren, maar niet perse boeken hoeft te kopen? Liefst online. Bruna al gecheckt, maar daar zie ik ook zo nog niet echt iets.

Ben al een week aan het bedenken wat ik ermee kan doen, maar kom er niet uit.
Misschien de bon op marktplaats zetten voor een mindere marge dan die inwisselsite.
Phlox24 schreef:
11-08-2025 08:06
Ik heb altijd een papieren wegenkaart mee, ik kijk graag op de kaart om te zien waar we zijn in het land. En of er mooiere wegen zijn in de omgeving.
Dat kun je ook in google maps bekijken op een van jullie telefoons. Dat doe ik altijd. Gewoon even inzoomen op de kaart waar je bent.
trouwens ik zou hem verpatsen aan 1 van de mensen hier die hem wel van je wilt kopen. :)
EefjeEverzwijn schreef:
11-08-2025 13:24
Dat kun je ook in google maps bekijken op een van jullie telefoons. Dat doe ik altijd. Gewoon even inzoomen op de kaart waar je bent.
Ik vind de kaart vele malen fijner, veel meer overzicht. Uiteraard hebben gewoon ook navigatie die wij leuke routes laten uitzoeken.

Ik vind kaartlezen gewoon leuk om te doen, ben er dan ook erg goed in.
EefjeEverzwijn schreef:
11-08-2025 13:24
De ellende met navigatiesystemen is dat je geen overzicht hebt. Ja, dat je nog 159km moet rijden, maar waar je precies bent…
Lang leve de papieren kaart!
https://www.donner.nl/?gad_source=1&gad ... gI9PfD_BwE

Puzzels en spellen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.donner.nl/?gad_source=1&gad ... gI9PfD_BwE

Bouwplaten, knuffels, sjaals, wandplaten, sokken, leesbrillen, kalenders……
Ik werd al helemaal hebberig van wat je buiten de boeken om kunt kopen.
Ik zie inderdaad dat je bij Donner alles met een boekenbon kunt betalen. Itt Bol.com en Bruna.

Donner heeft geen eigen cadeaubon. Wel kun je in onze winkel Boekenbonnen kopen met een waarde naar keuze tussen € 5,00 en € 150,00. Met deze bon kun je alles wat wij in onze winkel verkopen betalen.

Dus ook schrijfwaren, agenda's en tekenspullen. En schoolspullen zoals etuis, ordners en schriften.
Pelle schreef:
11-08-2025 15:42
Ik zie inderdaad dat je bij Donner alles met een boekenbon kunt betalen. Itt Bol.com en Bruna.

Donner heeft geen eigen cadeaubon. Wel kun je in onze winkel Boekenbonnen kopen met een waarde naar keuze tussen € 5,00 en € 150,00. Met deze bon kun je alles wat wij in onze winkel verkopen betalen.

Dus ook schrijfwaren, agenda's en tekenspullen. En schoolspullen zoals etuis, ordners en schriften.
Waarschijnlijk kun je dat soort dingen bij de Bruna en Bol ook betalen met je boekenbon, maar je airfryer kun je er niet mee afrekenen. Ik weet alleen niet wanneer je de melding krijgt (bij Bol) en of je dan de koop nog kunt cancelen.
AnnaNiem schreef:
11-08-2025 15:53
Waarschijnlijk kun je dat soort dingen bij de Bruna en Bol ook betalen met je boekenbon, maar je airfryer kun je er niet mee afrekenen. Ik weet alleen niet wanneer je de melding krijgt (bij Bol) en of je dan de koop nog kunt cancelen.
op bol.com staat expliciet boeken en tijdschriften. Maar is natuurlijk gewoon te testen. Meestal zie je bij het invoeren van een cadeaubon gelijk wat er verrekend wordt.
Pelle schreef:
11-08-2025 15:42

Bij Bruna kun je ook de andere dingen kopen met een bon, hoor.

https://cadeaubonservice.nl/boekenbon-bruna-inleveren/
TO, via deze site kun je de boekenbon inwisselen voor geld. Dit kost 10 euro.
https://intersolve.eu/boekenbon/#cadeau ... -voor-geld

Als je een Boekenbon-cadeaukaart hebt die je niet wil besteden bij een aangesloten winkel of waarvan de geldigheidstermijn is verstreken, kun je deze conform de consumentenvoorwaarden inwisselen voor geld bij Intersolve. Er zijn kosten verbonden aan het inwisselen van het tegoed voor geld: gedurende de geldigheidstermijn van je cadeaukaart en vanaf 12 maanden na de geldigheidstermijn wordt € 10,– per kaart ingehouden op het tegoed bij uitbetaling. Je kunt uitsluitend cadeaukaarten inwisselen als het logo van Intersolve of het logo van Feet op de achterkant van de kaart staat. Cadeaukaarten zonder zo’n logo zijn niet inwisselbaar via Intersolve. Om fraude te voorkomen moeten wij helaas een aantal beperkingen opleggen bij het inwisselen van cadeaukaarten voor geld:

Je kunt het geld alleen laten overmaken naar een persoonlijke rekening. Overmaken naar een bedrijfsrekening is niet mogelijk; je kunt per kalenderjaar maximaal vijf kaarten laten uitbetalen.
Pelle schreef:
11-08-2025 16:04
TO, via deze site kun je de boekenbon inwisselen voor geld. Dit kost 10 euro.
10 euro?!?!? Belachelijk.

Er is hier al iemand geweest die hem heeft aangeboden over te nemen. En dat zou ik ook doen. Gewoon als hij 100 euro is, voor 100 euro.
mariejan wijzigde dit bericht op 11-08-2025 16:08
80.39% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
11-08-2025 16:04
Bij Bruna kun je ook de andere dingen kopen met een bon, hoor.

https://cadeaubonservice.nl/boekenbon-bruna-inleveren/
Gek, gisteren las ik dit:

De Boekenbon is in te wisselen voor boeken, luisterboeken en ebooks in de Bruna winkels en op bruna.nl.
Hier staat het:

https://www.bruna.nl/pagina/boekenbon
Mariejan schreef:
11-08-2025 16:07

Er is hier al iemand geweest die hem heeft aangeboden over te nemen. En dat zou ik ook doen. Gewoon als hij 100 euro is, voor 100 euro.
als je er niks geschikts kunt vinden en je alleen maar iets koopt, omdat je nu eenmaal een bon hebt. Dan kun je beter het verlies van 10 euro nemen en iets kopen waar je echt blij van wordt.

En waarom zou iemand een bon over willen kopen van een vreemde? Hoe ga je eerlijk oversteken?
Je kunt er ook van alles van kopen bij bijv de Primera.
blijfgewoonbianca schreef:
11-08-2025 16:14
Je kunt er ook van alles van kopen bij bijv de Primera.
Online in ieder geval niet. En in de winkels alleen op het boekenassortiment volgens de site van Primera.

Op Primera.nl kun je alleen betalen met de Primera (Keuze) Cadeaukaart.
In onze Primera winkels kun je betalen met de Primera (Keuze) Cadeaukaart en de VVV cadeaukaart en Lees!Cadeau (enkel op het assortiment boeken en tijdschriften). Alle winkels accepteren ook de Boekenbon op het boekenassortiment.

En TO wil het liefst online.
Mariejan schreef:
11-08-2025 16:07

Heeft diegene aangeboden dan om er 100 euro voor te betalen? Dat vind ik wel heel royaal. Dan wissel je dus 100 euro (die je veilig hebt en overal voor kunt gebruiken) in voor een bon van een vreemde die je voor veel minder dingen kunt gebruiken.

Ik vind het dan ook absoluut niet belachelijk dat die site 10% rekent. Ik vind dat heel redelijk. Het is niet dat daar een boekenverslaafd mensje zit die dolblij is met een boekenbon. Het is een bedrijf. Wat moeten die met al die bonnen, boeken kopen? Welnee, die moeten er iets op verdienen. Waarom zouden ze het anders doen? Het is ook niet dat ze miljoenen per dag omzetten en met een marge van 2% kunnen rekenen. Zij moeten die handel ook weer kwijt, een website met een reken- en controlesysteem hebben etc.
Harba lorifa
Verkopen via hier of bijvoorbeeld marktplaats of facebook een optie?
Anders eventueel (kinder)boeken van kopen en die (via een school/ instantie) weggeven in december?
Boeken voor anderen van halen zodat je een cadeau hebt?

Blijft lastig dit soort cadeau's. Met een boekenbon zou ik hartstikke blij zijn. Ik heb helaas voor mijn verjaardag (van mijn zus ook nog) een beautybon cadeau gekregen. Daar kan je make-up en (veel te) dure verzorgingsproducten voor kopen. Daar heb ik uiteindelijk iemand anders maar blij mee gemaakt.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Online koop ik alleen maar boeken die ik specifiek zoek en nodig heb. Maar in de boekwinkel vind ik de leuke dingen. Ga daar gewoon even rondlopen en je vindt gegarandeerd iets leuks. En mocht het tegenvallen dan heeft het in ieder geval niets gekost.
Pelle schreef:

En waarom zou iemand een bon over willen kopen van een vreemde? Hoe ga je eerlijk oversteken?
Omdat ik hiermee iemand makkelijk kan helpen, ik geef die bon toch wel binnen drie maanden uit aan boeken, dus het maakt mij weinig uit of dat in eurovorm of boekenbon is. Waarom zou je dat niet doen? En waarom zou je dat niet voor 100% van het bedrag doen, ik vind het raar om dat royaal te noemen (niet jij, maar iemand in een later bericht). Je kan iemand helpen en dat levert je een goed gevoel op, waarom kan dat niet genoeg zijn?
Speelt wel mee dat TS hier ook al jaren rondloopt, bij iemand waarvan dit een eerste bericht is zou ik het niet aanbieden.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Roxy21 schreef:
12-08-2025 08:47
Omdat ik hiermee iemand makkelijk kan helpen, ik geef die bon toch wel binnen drie maanden uit aan boeken, dus het maakt mij weinig uit of dat in eurovorm of boekenbon is. Waarom zou je dat niet doen? En waarom zou je dat niet voor 100% van het bedrag doen, ik vind het raar om dat royaal te noemen (niet jij, maar iemand in een later bericht). Je kan iemand helpen en dat levert je een goed gevoel op, waarom kan dat niet genoeg zijn?
Speelt wel mee dat TS hier ook al jaren rondloopt, bij iemand waarvan dit een eerste bericht is zou ik het niet aanbieden.
Je hebt een PB!
Pelle schreef:
Roxy21 schreef:
12-08-2025 08:47
Precies, waarom niet? Gewoon aardig doen terwijl het je letterlijk niks kost dan een beetje tijd. Poe poe. En eerlijk oversteken. De meeste mensen deugen ga ik dan maar vanuit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven