Bruidsboeket

24-05-2008 21:19 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in augustus trouwen, en mijn moeder maakt mijn bruidsboeket. Alleen weet ik nog niet echt wat ik wil. Een biedemeijer vind ik alweer wat afgezaagd, maar ik weet ook niet goed wat ik dan wel wil. Hebben jullie suggesties? Ik wil graag een rood of wit boeket (ook dat weet ik nog niet)
Waarom stap je niet even bij een bloemist binnen om te kijken voor ideetjes? Die hebben boeken vol met foto's, er zal vast een mooi voorbeeld voor jou tussen zitten.

Mijn boeket was een druppelvorm, rood, met calla's, gerbera's en rozen, om maar even een idee te geven.
Dit was de mijne

.
Aaronskelken in een bruidsboeket? Dat zijn begrafenisbloemen toch?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Het zijn calla's (idd een geslacht van de aaronskelken-familie ) en of het een begrafenisbloem is ja of nee, dat is toch ieder zijn/haar eigen smaak?
Deze is wat duidelijker qua kleur

Als jij ze mooi vindt moet je vooral lekker doen wat je wilt. Het is niet dat het mijn smaak niet zou zijn, traditiegetrouw zijn aäronskelken / calla's bloemen die in rouwkransen worden gebruikt.

Vooral de witte versie, maar veel mensen associëren al die bloemen met begrafenissen. Heeft je bloemist dat niet verteld?
Ik ken nog een traditie en dat is dat de man het bruidsboeket verzorgd

BTW:

Bloemenkeuze

,,Calla's of Zantedeschia, rozen en orchideeën vormen de topdrie van de bloemenkeuze voor het bruidsboeket'', zegt Moniek. ,,Welke bloemen en materialen ik gebruik hangt af van een aantal elementen: de voorkeur van het bruidspaar, de stijl van de bruiloft, het ontwerp en de kleur van de bruidsjurk, het seizoen en de symbolische waarde van de bloemen.''

,,Bij een romantische huwelijksceremonie verwerk ik bij voorkeur rozen. Ze symboliseren ronduit liefde, bloeien van binnen naar buiten en hebben een rijk kleurenpalet. Calla's zijn eerder sober en passen in een modern concept. Hun buigzame stengels laten een sierlijke vormgeving toe, wat het gebruik van een andere groensoort overbodig maakt. Orchideeën verwerken licht en zijn uiterst geschikt voor een transparant boeket. Qua kleurencombinaties bieden ze tevens diverse mogelijkheden. Zo schittert de 'Vanda'-orchidee bij een camelkleurige bruidsjurk.

Dus ach...ben ik tóch nog hip!
Is dat zo? Ik ben niet getrouwd, dus geen idee.

Maar ik vind het echt raar van die calla's, die bloem is bijna synoniem voor rouwkransen. Toen ik een beetje ging google-en zag ik zelfs een uitvaartondernemimg die een aaronskelk in z'n logo heeft.

Maar goed, ik wil niet lullig doen over jouw boeket want hij is wel erg mooi.
Zo vatte ik het ook niet op hoor

En ik vind m ook erg mooi
calla's worden juist heel erg veel in bruidboeketten gebruikt. Ook een stuk of 3 bij elkaar gebonden met een lint en dan met hele lange stelen zie je vaak.

Ik ga in augustus trouwen en in mijn boeket komen orchideeen. Ik zou eens op www.trouwshop.com kijken op het forum. Soms wel wat over the top maar er staan heel veel ideeen op over allerlei onderdelen van het huwelijk en zeker ook over het boeket!
@Sarah, gelukkig maar :-)

een hippe biedermeier:

als je goed zoekt vind je trouwens ook heel veel sites met tips om zelf een bruidsboeket te maken. succes en veel plezier met alle voorbereidingen!
een bloemist heeft er echt geen zin in dat je daar de boeken komt doorbladeren en dat je het dan boeket door iemand anders laat maken.....
Ik had een soort van watervalletje van dieprode grootbloemige rozen.

En geheel tegen de traditie in heb ik zelf de bloemen uitgezocht, mijn man is daar geen ster in zeg maar, die vind een bosje anjeliertjes ook leuk brrrrrrr hahaha
danivo, vragen staat toch vrij? Je mag je toch orienteren voor je een bloemist uitzoekt of niet? Ik ben ook bij verschillende bloemisten geweest en er was er niet 1 die meteen de bestelling wilde opnemen omdat ik even in dat boek wilde kijken hoor.

Heb mn boeket ook zelf uitgekozen misschicken

Vriend mag het nog wel beoordelen, als hij het echt lelijk vind zoek ik verder maar ik moet er toch de hele dag mee lopen?
danivo, ik ben bij drie bloemisten geweest voor ik uiteindelijk mijn boeket heb uitgezocht, geen van de drie heeft er moeilijk over gedaan dat ik in de boeken keek. (Ja, heb ook zelf mijn boeket uitgezocht, mijn man heeft er ook totaal geen verstand van)
Dit was mijn boeket

Ik was dan helemaal in rouw-mood dan Pippi want ik had er ook nog distels in zitten.

Mijn man had een kilt aan (zie foto) en dezelfde stof zat in mijn boeket verwerkt.

(vandaar ook de distels)
Ik had geen officieel bruidsboeket maar gewoon een bos tulpen in dezelfde knallende kleur als mijn jurk , maar goed, ik geef toe dat de hele dag wat onconventioneel was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven