Buren en kerstkaart

26-10-2015 17:28 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Ik zit in een dilemma. Het gaat om het volgende: elk jaar krijgen en geven de buren elkaar onderling kerstkaarten. Dit gaat niet persoonlijk maar gewoon in de brievenbus met je naam en huisnummer vermeld.

Mijn dilemma zit op het volgende punt: een aantal van mijn buren doen echt raar en arrogant. Als ik ze op straat tegenkom draaien ze doelbewust hun hoofd om of als ik ze groet draaien ze hun hoofden weg en geven geen antwoord.

Maar wel elk jaar een kerstkaart in de brievenbus?!?

Ik bedacht me vanmorgen toen de buurman weer zijn hoofd omdraaide en geen antwoord gaf dat ik een kerstkaart in de bus kon doen met de volgende tekst:

Goedendag buurman/vrouw

Ik vraag me af wat het voor nut heeft om elkaar ieder trouw een kerstkaart te geven maar de rest van het jaar uw hoofd voor mij om te draaien en mij niet te willen groeten.

Mvg buurvrouw meeprater.

Vinden jullie dit raar?
.
quote:SpringDing schreef op 26 oktober 2015 @ 19:42:

Ik negeer m'n buurman trouwens ook wel eens.

Bij voorkeur als ik chagrijnig ben en hij met een infantiel stemmetje van zn balkon blèrt 'Lieve SpriiiiingDing'. De ene keer trek ik dat beter dan de andere keer zeg maar. Maar zulke mensen verdienen soms geen hallo. Dat is wat anders.
Ik zou niet zo'n tekst in een kaart schrijven. Ik zou gewoon geen kaart sturen, dan is het ook direct duidelijk.
quote:Mama2015 schreef op 26 oktober 2015 @ 20:12:

Ik zou niet zo'n tekst in een kaart schrijven. Ik zou gewoon geen kaart sturen, dan is het ook direct duidelijk.Ik zou de kaarten die ik kreeg weer terug in hun bus stoppen. Nog duidelijker.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kerstkaarten, ook leuke, kosten haast niks. Ik zou bij iedereen een kerstkaart in de bus doen, "Afzender buurvrouw van nr 68" en het verbetert altijd de betrekkingen en dat voor een paar euro.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je moet altijd koel blijven. Ik heb het idee dat je iets wil uitvechten per kaart. Ik zou persoonlijk niet gediend zijn van de tekst op de kaart en je zou geen antwoord krijgen, zelfs geen kaart terug. Jullie zijn maar buren! Als jullie zussen waren dan was het wat anders maar dat zou ik dan in een gesprek proberen op te lossen en niet met een kaartje. Vrede op aarde hoor, 't is geen oorlogswapen.
quote:paleviolet schreef op 26 oktober 2015 @ 17:58:

En ja, ik zou het een beetje raar vinden om zoiets op een kerstkaart uit te vechten.

En sowieso eigenlijk, groeten is niet verplicht.

Wel zo aardig en sociaal om even terug te groeten, maar als iemand dat niet wil/altijd net te laat is, nou ja, dan vergaat de wereld toch ook niet?Hier ben ik het helemaal mee eens. Hoogstwaarschijnlijk is er geen boze opzet in het spel bij het niet teruggroeten en zou die er wel zijn, dan houd je de eer aan jezelf. Jij hebt je fatsoenlijk gedragen in elk geval.
Als ik iets hier op het forum geleerd heb is, het wel dat iedereen anders is, dingen anders bedoelt, dingen anders opvat. En dat wat voor mij superduidelijk is, voor een ander onbegrijpelijk kan zijn. Dus overdreven beleefd groeten lijkt heel duidelijk, maar misschien denkt die ander: wat doet zij gek! En reageert afwerend op dat 'gekke' gedrag. Actie is reactie.

Jezelf kun je veranderen, een ander niet. Houd het dus bij jezelf: als jij het netjes/beleefd/wat dan ook vind om bij je buren een kerstkaart door de bus te doen, doe dat dan. Vind je het niet nodig/onzin/verdienen ze het niet, doe het dan niet.

Vind jij het belangrijk/prettig om je buren te groeten, groet ze dan. Wat zij terug doen is aan hun.

Er zijn ook mensen die geen weg weten met vriendelijkheid bijvoorbeeld. Sommige mensen reageren daar 'raar' of vreemd op. Voor mij persoonlijk geen reden om ze dan maar mijn vriendelijkheid te onthouden dus ik blijf doen wat ik altijd naar iedereen doe.

Mocht iemand daar niet op gesteld zijn, dan hoeft diegene het maar te zeggen en ik stop ermee.
Hoe is het verder gegaan meeprater, kom je nog een update geven? Ik ben echt benieuwd, ik vond het zo'n leuk topic!
Hoi jonijoni ,

Ik heb de geen van de buren een kaartje gegeven. De buren die wel normaal doen heb ik mondeling goede kerstdagen toegewenst.

Ik heb dit jaar dan ook ipv 14 kaarten welgeteld 1 gehad van de overburen. Haha. ..
Onze gelovige buren hadden ook een kaart door onze bus gegooid vol spreuken en wensen. Als ik ze op straat tegenkom zeggen ze nooit wat, al struikelen we over elkaar. Ik vind ze stom en heb de kerstkaart ter plekke versnipperd en weggegooid. Dikke onzin, doe toch normaal. Ik stuur ze niets terug en ben ook gestopt met groeten. Schijnheiligheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven