Centraal Moderatortopic
vrijdag 9 december 2011 om 13:23
Beste forummers,
In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.
Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.
Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.
Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.
Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.
Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.
Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 5 februari 2012 om 00:32
quote:molly74 schreef op 05 februari 2012 @ 00:26:
[...]
Wat zou er niet tactisch aan zijn, als ze zeggen dat er de volgende keer wél iemand paraat staat?
Dat is al keer op keer beloofd.
Ik vind het schandalig voor het vermiste jongen (noem geen naam!) topic. Als familie of bekende zijn naam googled komt dit topic ook naar boven.
Te walgelijk voor woorden dat deze foto zo verschrikkelijk lang op het forum heeft gestaan.
En dit vind ik echt een kwalijke zaak en kan hier erg boos om worden!
De rest interesseert mij niet zo.
[...]
Wat zou er niet tactisch aan zijn, als ze zeggen dat er de volgende keer wél iemand paraat staat?
Dat is al keer op keer beloofd.
Ik vind het schandalig voor het vermiste jongen (noem geen naam!) topic. Als familie of bekende zijn naam googled komt dit topic ook naar boven.
Te walgelijk voor woorden dat deze foto zo verschrikkelijk lang op het forum heeft gestaan.
En dit vind ik echt een kwalijke zaak en kan hier erg boos om worden!
De rest interesseert mij niet zo.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
zondag 5 februari 2012 om 08:01
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 februari 2012 @ 23:57:
Mod, is het topic van Martin ( Sex leuker voor mannen oid ) weggehaald of moet ik langs Hans Anders?Volgens mij juist dat seks leuker zou zijn voor vrouwen dan voor mannen. Dat seks voor vrouwen gemakkelijker te krijgen is, ben ik het gedeeltelijk eens. De rest zijn generaliserende aannames, waar ik het niet mee eens ben. Dat topic liep inderdaad door stemmingmakerij en hetze nogal uit de hand.
Mod, is het topic van Martin ( Sex leuker voor mannen oid ) weggehaald of moet ik langs Hans Anders?Volgens mij juist dat seks leuker zou zijn voor vrouwen dan voor mannen. Dat seks voor vrouwen gemakkelijker te krijgen is, ben ik het gedeeltelijk eens. De rest zijn generaliserende aannames, waar ik het niet mee eens ben. Dat topic liep inderdaad door stemmingmakerij en hetze nogal uit de hand.
World of Warcraft: Legion
zondag 5 februari 2012 om 09:16
Ben benieuwd hoe het viva forum loopt ten opzichte van vorige jaargangen? Het aantal clicks, het aantal nieuwe topics, het aantal reacties, de afmeldingen en de aanmeldingen plus hoe vaak dr ingegrepen moet worden door moderators (hele topics verwijderen of reacties) en binnen hoeveel uur dat gebeurt. Zal wel competitiegevoelige info zijn, toch heb wel eens iets gelezen van viva dr over. Eigenlijk alleen maar om te kijken of mijn gevoel/idee bevestigd wordt dat 2011 misschien stabiel tov 2010' en eerste maand 2012 verslechterd in veel opzichten, ik weet het niet is maar gevoel. Het late reageren van moderators op dit soort fotoos is echt slecht.
zondag 5 februari 2012 om 09:18
zondag 5 februari 2012 om 09:51
zondag 5 februari 2012 om 10:28
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er ten eerste zo laat actie is ondernemen en ten tweede dat de actie zo slecht is ondernomen. Hoe kan het toch zijn dat er nog uren na het weghalen van de postings van Vivaldis er nog steeds foto's zijn?
Misschien is het een idee om toch die knop 'delete forummer' te overwegen.
En vinden jullie het ook toevallig dat deze forummer weer in een weekend opstaat? Ik niet: als je het modereerbeleid van de laatste weken bekijkt, dan zie je dat er heel consequent op zaterdag niet of slecht gemodereerd wordt.
Misschien is het een idee om toch die knop 'delete forummer' te overwegen.
En vinden jullie het ook toevallig dat deze forummer weer in een weekend opstaat? Ik niet: als je het modereerbeleid van de laatste weken bekijkt, dan zie je dat er heel consequent op zaterdag niet of slecht gemodereerd wordt.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
zondag 5 februari 2012 om 10:44
quote:musicath schreef op 05 februari 2012 @ 10:28:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er ten eerste zo laat actie is ondernemen en ten tweede dat de actie zo slecht is ondernomen. Hoe kan het toch zijn dat er nog uren na het weghalen van de postings van Vivaldis er nog steeds foto's zijn?
Vivaldis werkte wel heel slim, eerst een normale draad openen en daarna op een zaterdagavond (mods vaak afwezig) met een bliksem actie het hele forum vol plempen met weerzinwekkende foto's.
Vivaldis werkte wel heel slim, eerst een normale draad openen en daarna op een zaterdagavond (mods vaak afwezig) met een bliksem actie het hele forum vol plempen met weerzinwekkende foto's.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 5 februari 2012 om 11:10
Misschien is een "niet oke" knop wat? Zo kunnen we als forummers zelfreguleren bij dit soort walgelijke types en topics. Bij misbruik kan dan een sanctie volgen om misbruik van deze knop te voorkomen.
Daarnaast wil ik graag opmerken dat het me stoort dat mods er soms als de kippen bij zijn om forummers te bannen die vaak als geintje hun neus hier weer eens laten zien, terwijl dit soort sujets uren hun gang kunnen gaan met walgelijke plaatjes.
Hoe kan dat?
Daarnaast wil ik graag opmerken dat het me stoort dat mods er soms als de kippen bij zijn om forummers te bannen die vaak als geintje hun neus hier weer eens laten zien, terwijl dit soort sujets uren hun gang kunnen gaan met walgelijke plaatjes.
Hoe kan dat?
zondag 5 februari 2012 om 11:10
zondag 5 februari 2012 om 11:13
Eens met MissVerrekteKoekwaus.
Op Hyves wordt een Hyver (tijdelijk) offline gehaald na vijf meldingen. Er wordt dan door een moderator gekeken of het terechte meldingen waren of niet. Zo nodig wordt de Hyver weer online geplaatst.
Lijkt mij een hele simpele en prima oplossimg voor hier. Maar bovenal blijf ik bij mijn standpunt dat er gewoon altijd een mod online moet zijn.
Op Hyves wordt een Hyver (tijdelijk) offline gehaald na vijf meldingen. Er wordt dan door een moderator gekeken of het terechte meldingen waren of niet. Zo nodig wordt de Hyver weer online geplaatst.
Lijkt mij een hele simpele en prima oplossimg voor hier. Maar bovenal blijf ik bij mijn standpunt dat er gewoon altijd een mod online moet zijn.