Centraal Moderatortopic

13-10-2013 10:56 3246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Jullie verliezen leden als ze niet in kunnen loggen door de reclame van de staatsloterij.
quote: SuzanneSuus, 20 uur geleden

Mods, lezen jullie het bugtopic? Waarom wordt daar zo weinig door jullie gereageerd?

Dat vraag ik me ook af!
Het zal vast zijn toegestaan, maar ik vind het strontirritant dat oddjobx al zijn berichten steeds verwijdert...

Ik lees dan een topic waar ik wat info uit wil halen, o.a. op digi, en dan zijn al zijn posts leeggehaald. Als ik dan even loep, zie ik dat dit constant gebeurt.

Waarom posten op een forum als je niet wilt dat het gelezen wordt? We hebben het hier niet bepaald over persoonlijke informatie. Zijn hier geen richtlijnen voor, mods?
[quote]SuzanneSuus schreef op 28 oktober 2013 @ 20:48:

Mods, lezen jullie het bugtopic? Waarom wordt daar zo weinig door jullie gereageerd?

En waarom wordt er maar op 1 klacht gereageerd terwijl er heel veel meer klachten staan?

Waarom wordt daar gereageerd pas na melding hier?[/quote]

Ipv een nieuwe post veranderde ik mijn post, excuus

Mijn opmerking hierboven in bold is mijn nieuwe opmerking
Je bent zelf een theepot
Ieders goed recht zijn postings te verwijderen. Zeker als je weet dat je nogal snel via google op deze site beland.

Je kan je er beter aan storen (iets wat ik niet doe hoor, want ik ben anti-staffen en vind dat iedereen zijn mening mag uiten. Hoe kwetsend het ook kan zijn) dat wanneer men iets staft dat die posting wordt verwijderd en dan gewoon nog 4 keer in het topic staat door al dat gequote.
Topic "Once You Go Moroccan,You Never Go Black" is verwijderd ivm troll.

mvg,

Junior.
quote:paresseuse schreef op 29 oktober 2013 @ 20:04:

Het zal vast zijn toegestaan, maar ik vind het strontirritant dat oddjobx al zijn berichten steeds verwijdert...

Ik lees dan een topic waar ik wat info uit wil halen, o.a. op digi, en dan zijn al zijn posts leeggehaald. Als ik dan even loep, zie ik dat dit constant gebeurt.

Waarom posten op een forum als je niet wilt dat het gelezen wordt? We hebben het hier niet bepaald over persoonlijke informatie. Zijn hier geen richtlijnen voor, mods?Eens. En de berichten zijn inderdaad niet van een dusdanige privacygevoelige aard dat ze verwijderd moeten worden, vaak gaat het juist om technische adviezen e.d. Van topics wordt vaak gezegd dat topicopeners ze beter kunnen laten staan zodat anderen ook nog iets aan de gegeven info hebben, datzelfde zou dan toch ook gelden voor losse berichten? Daarnaast worden topics gewoon onleesbaar als er een heleboel berichten zijn leeggehaald.
Het is al vaker hier gevraagd maar ik heb er nooit antwoord over gelezen:

Is er beleid ( en zo ja, welk beleid) over het verwijderen van een TP??
Je bent zelf een theepot
Kan iemand mij uitleggen hoe je dit profiel verwijderd ?
quote:paresseuse schreef op 29 oktober 2013 @ 20:04:

Waarom posten op een forum als je niet wilt dat het gelezen wordt? We hebben het hier niet bepaald over persoonlijke informatie. Zijn hier geen richtlijnen voor, mods?

Helemaal eens.

Echt heel irritant. Schrijf dan gewoon niet.
Is het omdat jullie het zo graag nog een keer willen overlezen of omdat je denkt iets spectaculairs te hebben gemist doordat je te laat het topic instapte?

Want als een deelnemer al zijn posts heeft verwijderd kan je nog genoeg uit het topic halen hoor, heb je de reacties van bijv oddjobx niet voor nodig.

En Miraaa, je zit hier in het juiste topic om te vragen of ze je account willen anonimiseren.

Je kan je account niet zelf deleten.
quote:miraaaa schreef op 29 oktober 2013 @ 22:36:

Kan iemand mij uitleggen hoe je dit profiel verwijderd ?

Beste Miraaaa,

Je account kan geanonimiseerd worden door de mods, zodat je postings niet meer zijn te herleiden naar je huidige nick.

met vriendelijke groet,

Junior
quote:christiane schreef op 30 oktober 2013 @ 01:22:

Is het omdat jullie het zo graag nog een keer willen overlezen of omdat je denkt iets spectaculairs te hebben gemist doordat je te laat het topic instapte?

Want als een deelnemer al zijn posts heeft verwijderd kan je nog genoeg uit het topic halen hoor, heb je de reacties van bijv oddjobx niet voor nodig.Juist in het geval van oddjobx gaat het vaak om oplossingen voor technische of pc-problemen waar anderen ook nog wat aan kunnen hebben. Nou ja, tussen het onbegrijpelijke gezwam door dan. En het leest sowieso irritant, een topic met een heleboel van die lege berichten. Het doel van een forum is juist dat mensen dingen op een later moment kunnen lezen, en dat je er niet op het moment zelf bij hoeft te zijn. Als je niet wilt dat anderen je berichten op een later tijdstip nog lezen kun je beter gaan chatten of zo.
Wordt er hier überhaupt antwoord gegeven?
quote:SuzanneSuus schreef op 29 oktober 2013 @ 22:35:

Het is al vaker hier gevraagd maar ik heb er nooit antwoord over gelezen:

Is er beleid ( en zo ja, welk beleid) over het verwijderen van een TP??

In principe is er geen beleid met betrekking tot het verwijderen van posts en dergelijke. Wij begrijpen dat het heel vervelend is, maar kunnen forummers niet verbieden hun eigen berichten te verwijderen. Wel kunnen we forummers er wel op aanspreken en zullen dit ook doen in extreme gevallen.

In de hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:ModeratorViva schreef op 30 oktober 2013 @ 10:10:

Wel kunnen we forummers er wel op aanspreken en zullen dit ook doen in extreme gevallen.Kan ik dan meteen een zeer extreem geval melden?
quote:Trotter schreef op 30 oktober 2013 @ 10:59:

[...]

Kan ik dan meteen een zeer extreem geval melden?

We gaan er naar kijken!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Topic Prikpil drama....wie had dit ook? is verplaatst naar de pijler Gezondheid.

mvg,

Junior.
Het topic vul mijn enquete in en win een Ez. profi oestermes is verwijderd

met vriendelijke groet,

Junior
Topic Help je me aan mijn droombaan? is verwijderd ivm niet toegestane oproep.

mvg,

Junior.
quote:ModeratorViva schreef op 30 oktober 2013 @ 10:10:

[...]

In principe is er geen beleid met betrekking tot het verwijderen van posts en dergelijke. Wij begrijpen dat het heel vervelend is, maar kunnen forummers niet verbieden hun eigen berichten te verwijderen. Wel kunnen we forummers er wel op aanspreken en zullen dit ook doen in extreme gevallen.

In de hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Dank.

Maar wat verstaan jullie onder extreme gevallen?
Je bent zelf een theepot
Ik kan mobiel niet staffen

http://mobiel.viva.nl/forum/list_messages/211426

Hier wordt gevraagd om illegaal materiaal (e-boeken)
Het topic Al mijn boeken zijn met het badwater verdwenen is verwijderd. Het is niet toegestaan illegale e-books te vragen of aan te bieden

met vriendelijke groet,

Junior
Het topic 'Zwangere vrouwen gezocht voor voorlichtingsvideo' is verwijderd ivm oproep commerciële media.

quote:JuniorModeratorViva schreef op 30 oktober 2013 @ 18:57:

Het topic Al mijn boeken zijn met het badwater verdwenen is verwijderd. Het is niet toegestaan illegale e-books te vragen of aan te bieden

met vriendelijke groet,

Junior

Ik kan niet meer lezen waar het precies om ging, maar een thuiskopie, een kopie voor jezelf dus, is niet illegaal he. Daar betalen we thuiskopieheffing voor.

Zie http://www.rijksoverheid. ... de-thuiskopieheffing.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven