Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
CommunityManagerViva schreef:
21-01-2019 16:18
Hi kopjechino,

Dit is helaas niet aan te passen. Je kunt de balk altijd verbergen door het pijltje rechtsboven.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Jullie bedoelen dat pijltje waar jullie die advertenties overheen gooien ?

nee, dat pijltje is gewoon niet bereikbaar door de advertenties die er overheen liggen dus wegklikken is schier onmogelijk.
Niet geschoten is altijd mis
21-01-2019 16:18
Hi kopjechino,

Dit is helaas niet aan te passen. Je kunt de balk altijd verbergen door het pijltje rechtsboven.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Beste cm, wat je hier zegt is gewoon echt niet waar. Je kunt het héél even wegklikken en dan popt het weer tevoorschijn met zijn ranzige opdringerige beschamende inhoud. Ik forum echt enkel nog thuis in een hoekje waar mijn huisgenoten niet kunnen meekijken.

Maar als ik je latere bericht goed begrijp helpt het als ik vaak artikelen aanklik die een ander onderwerp hebben (ik klik nooit bewust, ik boycot die leesookzooi). Wil je aan de redactie vragen regelmatig artikeltjes te plaatsen met een totaal nietszeggende tekst? Over meubels, huizen, natuur (geen seks!!!)??? Dan beloof ik héél vaak te klikken, zodat ik al die 'prikkelende' ongein niet meer als suggestie krijg.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
21-01-2019 17:13
Het gedrag van een forummer bepaalt (voor een deel) de inhoud van de Lees Ook-balk. Dus als een forummer voornamelijk lifestyle-gerelateerde artikelen aanklikt, zullen deze vaker terugkomen in de balk. Er staan voornamelijk recente artikelen in de balk dus als er geen artikel beschikbaar is dat aansluit bij jouw clickgedrag/interesse of als je er nooit op klikt, gaat dit niet op.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
dat is absolute onzin, de lees ook bestaat standaard uit onder de gordel onzin en ik klik er nooit op. En dat is al meerdere malen door forummers gezegd. Zet ons niet weg als seksbeluste oma’s die graag die oerslechte baggerzooi lezen want de enige die die rotzooi leuk vindt is jullie internetredactie
21-01-2019 17:13
Het gedrag van een forummer bepaalt (voor een deel) de inhoud van de Lees Ook-balk. Dus als een forummer voornamelijk lifestyle-gerelateerde artikelen aanklikt, zullen deze vaker terugkomen in de balk. Er staan voornamelijk recente artikelen in de balk dus als er geen artikel beschikbaar is dat aansluit bij jouw clickgedrag/interesse of als je er nooit op klikt, gaat dit niet op.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Dit klopt absoluut niet. Ik lees nooit, waar dan ook, iets over bn’ers, royalties en babies en ik kom er in om in de lees ook.
En de rest gaat over seks, een van de pijlers waar ik het minst kom en verder op het internet ook niets over zoek.
De lees ooks zelf klik ik al helemaal zelfden aan. Dus eigenlijk zou dat gewoon een leeg blok moeten zijn.

Dit alles is al vaker gezegd trouwens.
anoniem_381397 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 20:53
6.33% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
21-01-2019 19:42
Ik heb een typfout gemaakt in mijn topictitel, kunnen jullie Fyra veranderen in Fyre? Thanks!
Beste AnAppleADay,

Zou je het desbetreffende topic willen staffen?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Némaìn’ schreef:
21-01-2019 20:43
Dit klopt absoluut niet. Ik lees nooit, waar dan ook, iets over bn’ers, royalties en babies en ik kom er in om in de lees ook.
En de rest gaat over seks, een van de pijlers waar ik het minst kom en verder op het internet ook niets over zoek.
De lees ooks zelf klik ik al helemaal zelfden aan. Dus eigenlijk zou dat gewoon een EEG blok moeten zijn.

Dit alles is al vaker gezegd trouwens.
Eens en eens.
21-01-2019 16:34
Hi Star²,

Wij geven opmerkingen hierover altijd door aan de redactie, maar de inhoud van de Lees Ook-balk is niet 1,2,3 aan te passen. De inhoud van de balk wordt gebaseerd op de recente artikelen van VIVA.nl en het clickgedrag van de forummer, en is dus ook bij iedere gebruiker anders. De titel of het beeld kan bijvoorbeeld wel aangepast worden door de redactie.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Kletskoek, kletskoek, driewerf kletskoek.

Ik klik werkelijk nooit op 'artikelen' over mij volslagen onbekende Bekende Nederlanders of achterlijke TV-series, en toch blijft de Lees Ook ermee vol staan. Om nog maar niet te spreken over de niet aflatende braakselstroom over vochtige vagina's en priemende palen.

Maar ik daag je graag uit hoor. Doe eens een paar leuke blogjes over klassieke taalkunde, of fractals, of de hedendaagse toepassingen van de categorische imperatief. Dan ga ik kijken of mijn Lees Ook daadwerkelijk wordt aangepast aan de hand van mijn klikgedrag.
Ik zal er even een afbeelding bij plaatsen van dat pijltje om "Lees meer" weg te klikken.

Afbeelding

Overigens ook precies op het zichtbare deel van het pijltje klikken werkt niet.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
21-01-2019 21:15
Ik zal er even een afbeelding bij plaatsen van dat pijltje om "Lees meer" weg te klikken.

Afbeelding

helpt niks je moet het steeds opnieuw wegklikken
ModeratorViva schreef:
21-01-2019 20:47
Beste AnAppleADay,

Zou je het desbetreffende topic willen staffen?

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Hoe moeilijk is het om Apple even te loepen en te kijken wel topic ze vandaag gestart is waar dat woord in voor komt?
Het topic 'Wereld ingestort' is verplaatst naar de pijler Relaties.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Bitje93 schreef:
21-01-2019 21:15

Afbeelding

Dank voor het screenshot, dit is inderdaad niet de bedoeling. Ik ga dit direct doorzetten naar de juiste afdeling, zodat zij hopelijk het formaat van de banner kunnen aanpassen.

Wat betreft de verdere opmerkingen over de Lees Ook-balk: het kan natuurlijk zijn dat er op VIVA.nl helemaal geen content wordt gepubliceerd die aansluit bij jullie interesse. De balk wordt hoe dan ook gevuld, dus dan zullen er inderdaad artikelen in komen te staan die je niet leuk vindt. Mocht je er wel regelmatig op klikken, dan zullen die onderwerpen ook vaker in de balk terugkomen.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Lady*Voldemort schreef:
21-01-2019 21:10
Kletskoek, kletskoek, driewerf kletskoek.

Ik klik werkelijk nooit op 'artikelen' over mij volslagen onbekende Bekende Nederlanders of achterlijke TV-series, en toch blijft de Lees Ook ermee vol staan. Om nog maar niet te spreken over de niet aflatende braakselstroom over vochtige vagina's en priemende palen.

Maar ik daag je graag uit hoor. Doe eens een paar leuke blogjes over klassieke taalkunde, of fractals, of de hedendaagse toepassingen van de categorische imperatief. Dan ga ik kijken of mijn Lees Ook daadwerkelijk wordt aangepast aan de hand van mijn klikgedrag.
De CM heeft wel degelijk gelijk. Met behulp van cookies wordt jouw gedrag op de forumpagina's bijgehouden en aan de hand daarvan wordt de content aangepast. Dus de advertenties en de 'Lees ook' artikelen. Als er echter geen matchende content gevonden kan worden, krijg je willekeurig artikelen en advertenties te zien en die matchen dus niet per sé met jouw interesses.
22-01-2019 08:57
Dank voor het screenshot, dit is inderdaad niet de bedoeling. Ik ga dit direct doorzetten naar de juiste afdeling, zodat zij hopelijk het formaat van de banner kunnen aanpassen.

Wat betreft de verdere opmerkingen over de Lees Ook-balk: het kan natuurlijk zijn dat er op VIVA.nl helemaal geen content wordt gepubliceerd die aansluit bij jullie interesse. De balk wordt hoe dan ook gevuld, dus dan zullen er inderdaad artikelen in komen te staan die je niet leuk vindt. Mocht je er wel regelmatig op klikken, dan zullen die onderwerpen ook vaker in de balk terugkomen.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Ik sluit me aan bij de vraag die eerder is gesteld, mag dan alsjeblieft af en toe een artikel niet over kinderarmgrote penissen of lekkende kutten gaan? Er valt genoeg te bedenken, het weer, handwerken, actualiteiten, chihuahua’s, het maakt niet uit.
Misschien een idee dat de schrijfsters van die stukjes eens gaan nadenken over die content als het bij zo'n grote groep niet past.
Pipistrello schreef:
22-01-2019 09:29
Misschien een idee dat de schrijfsters van die stukjes eens gaan nadenken over die content als het bij zo'n grote groep niet past.
Die stukjes worden gewoon per dozijn afgenomen uit het buitenland en dan door Translate gehaald
S-Meds schreef:
22-01-2019 09:25
Ik sluit me aan bij de vraag die eerder is gesteld, mag dan alsjeblieft af en toe een artikel niet over kinderarmgrote penissen of lekkende kutten gaan? Er valt genoeg te bedenken, het weer, handwerken, actualiteiten, chihuahua’s, het maakt niet uit.

Er zijn genoeg artikelen over andere onderwerpen, kijk maar naar de balk bovenaan de homepage van Viva.nl, en de rubriek Nu. Maar om de een of andere reden krijgen wij die hier nauwelijks te zien en worden met name de seksgerelateerde artikelen geserveerd. Waarschijnlijk omdat die het meest gelezen worden, geloof het of niet.
RikM schreef:
22-01-2019 09:40
Er zijn genoeg artikelen over andere onderwerpen, kijk maar naar de balk bovenaan de homepage van Viva.nl, en de rubriek Nu. Maar om de een of andere reden krijgen wij die hier nauwelijks te zien en worden met name de seksgerelateerde artikelen geserveerd. Waarschijnlijk omdat die het meest gelezen worden, geloof het of niet.
Maar het gaat niet over de ‘nu’ het gaat over de lees ook die zit het meest in de weg. Die springt het meest in het oog als je op je werk zit te forummen of als je met je kleinkind op de bank zit te lezen die dan met een schuin oog mee kijkt naar de spuitende orgasme’s van Kiki

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Ik heb de proef op de som genomen, en op het enige niet-piemel/punani/erotisch verhaal gerelateerde ‘lees-ook’ artikel geklikt.

Hoe lang gaat het duren voor ik meer voor mij relevante (..) berichten daar ga zien?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
S-Meds schreef:
22-01-2019 09:43
Maar het gaat niet over de ‘nu’ het gaat over de lees ook die zit het meest in de weg. Die springt het meest in het oog als je op je werk zit te forummen of als je met je kleinkind op de bank zit te lezen die dan met een schuin oog mee kijkt naar de spuitende orgasme’s van Kiki

Dat snap ik wel. Ik gaf alleen aan dat het niet aan een gebrek aan normale artikelen ligt. Die zijn er genoeg. Ze worden alleen niet geselecteerd in de Lees ook.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
misschien gaat het daar wel vaker mis, dat dingen worden doorgezet naar de verkeerde afdeling, de afdeling van Deliveroo die in het zelfde pand zit of Tempo Team op de onderste verdieping
'Een piemel zo groot als een kinderarmpje'. Euh.. is dat niet een beetje een ongepaste vergelijking?

Als ik mij voor de sekspijler laat blokkeren, verdwijnen dan ook de seks gerelateerde links in de lees ook?
Don't get high on your own supply.
*** schreef:
22-01-2019 11:28
'Een piemel zo groot als een kinderarmpje'. Euh.. is dat niet een beetje een ongepaste vergelijking?

Als ik mij voor de sekspijler laat blokkeren, verdwijnen dan ook de seks gerelateerde links in de lees ook?
nee maar liefde overwint alles
RikM schreef:
22-01-2019 09:40
De seksgerelateerde onderwerpen passen bij de doelgroep die Viva graag wil op het forum.
lise1985 schreef:
22-01-2019 11:38
De seksgerelateerde onderwerpen passen bij de doelgroep die Viva graag wil op het forum.

Oooh het is een lokmiddel? :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven