Centraal Moderatortopic
maandag 26 november 2018 om 14:43
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 28 januari 2019 om 14:44
Het topic 'Composteerbare verpakkingen - een pluspunt tijdens aankoop?' is verplaatst van Gezondheid naar de pijler Thuis.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
dinsdag 29 januari 2019 om 11:55
dinsdag 29 januari 2019 om 11:56
De CM zal hier later vandaag een update over geven!
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

dinsdag 29 januari 2019 om 12:59
Mods, ik heb nu bewust een week iedere dag op niet-seksgerelateerde content geklikt bij de ‘lees-ook’ functie.
Nog steeds staan er 3 tot 4 piemel/punani/seksartikelen daar.
Hoe lang gaat het duren voordat ik meer andere content te zien ga krijgen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

dinsdag 29 januari 2019 om 13:18
Dat gaat niet gebeuren. De zichtbare content is niet puur afhankelijk van jouw gedrag op dit forum. Bepaalde content krijg je altijd te zien. Het is ook nog eens afhankelijk van je cookie-instellingen.

dinsdag 29 januari 2019 om 13:24
De grap is dat je juist op de seksartikelen moet klikken, dan denkt het systeem dat je die al gelezen hebt en krijg je iets anders. Bijkomend nadeel is natuurlijk wel dat je de seksartikelen nog populairder maakt met die kliks en er dus alleen maar meer van komen.

dinsdag 29 januari 2019 om 13:57
Sinds een tijdje (week/paar weken?) kan ik geen berichten meer quoten noch mijn eigen berichten meer wijzigen (browser firefox). Is dit een bekend probleem?
En dan nu de aanleiding: ik heb net per ongeluk een smiley aangetikt die én niet bedoeld én niet gepast is maar ik krijg hem dus zelf niet meer weg...
Wil een mod de high five uit mijn bericht halen? Het gaat om dit bericht: viewtopic.php?f=1&t=436341&start=#p29530459
Oh en ik vraag het hier omdat ik dus ook niet meer kan staffen, dat werkt hier in mijn firefox ook niet meer, anders had ik zelf even mijn bericht gestaft.
En dan nu de aanleiding: ik heb net per ongeluk een smiley aangetikt die én niet bedoeld én niet gepast is maar ik krijg hem dus zelf niet meer weg...
Wil een mod de high five uit mijn bericht halen? Het gaat om dit bericht: viewtopic.php?f=1&t=436341&start=#p29530459
Oh en ik vraag het hier omdat ik dus ook niet meer kan staffen, dat werkt hier in mijn firefox ook niet meer, anders had ik zelf even mijn bericht gestaft.
dinsdag 29 januari 2019 om 14:08
Dus wat de CM hier schrijft klopt niet?
CommunityManagerViva post_id=29498450 time=1548087216 user_id=197998]
Het gedrag van een forummer bepaalt (voor een deel) de inhoud van de Lees Ook-balk. Dus als een forummer voornamelijk lifestyle-gerelateerde artikelen aanklikt, zullen deze vaker terugkomen in de balk. Er staan voornamelijk recente artikelen in de balk dus als er geen artikel beschikbaar is dat aansluit bij jouw clickgedrag/interesse of als je er nooit op klikt, gaat dit niet op.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 29 januari 2019 om 15:59
Hi S-Groot,S-Groot schreef: ↑29-01-2019 13:57Sinds een tijdje (week/paar weken?) kan ik geen berichten meer quoten noch mijn eigen berichten meer wijzigen (browser firefox). Is dit een bekend probleem?
Er zijn wel meerdere problemen met Firefox en het forum, maar deze waren er nog niet (naar mijn weten). Is er misschien een browser update geweest die jij nog niet hebt gedaan? Werkt het forum in een andere browser wel?
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2019 16:00
Reden: typefout
Reden: typefout
0.05% gewijzigd

dinsdag 29 januari 2019 om 17:21
Een deel is wel afhankelijk van je klikgedrag, maar hoe dan ook worden de contentblokken gevuld en dat wat niet gerelateerd (kan) worden aan jouw gedrag, wordt dus opgevuld met willekeurige berichten. En die hoeven dus niet overeen te komen met jouw forumgedrag.
Dus de CM heeft wel gelijk, alleen legt ze het niet goed genoeg uit.

dinsdag 29 januari 2019 om 19:28

dinsdag 29 januari 2019 om 20:26
En dat klopt ook. Wat RikM zegt is ten dele waar, maar ze zullen niet genoeg content hebben om dat zo vaak af te wisselen.Pipistrello schreef: ↑29-01-2019 19:28Klopt ook niet. Ik heb de punani gelezen en de vriendin van Lil Kleine en die blijven gewoon staan. Dag in dag uit.

dinsdag 29 januari 2019 om 23:54
Door jou denkt die redactie dat die artikelen leuk gevonden wordenPipistrello schreef: ↑29-01-2019 19:28Klopt ook niet. Ik heb de punani gelezen en de vriendin van Lil Kleine en die blijven gewoon staan. Dag in dag uit.

woensdag 30 januari 2019 om 09:50

woensdag 30 januari 2019 om 10:31
Dat valt mij ook op ja. Heel vervelendthe_Wicked_Witch schreef: ↑30-01-2019 10:28Ik zie weer steeds vaker berichten tussen de al geposte berichten verschijnen. Dat converseert nogal lastig en zorgt voor misverstanden.
Zijn jullie daar al mee bezig?