Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Irma3110 schreef:
10-12-2018 19:24
Mods, kunnen jullie verklaren waarom ik ineens een topic in mijn bookmarks heb staan dat ik niet eens lees? Het gaat om deze link: viewtopic.php?f=8&t=396233&start=#p29334668
Ik hoor graag van je hoe dit zomaar kan!
Beste Irma3110,

Reacties over bugs die in het Centraal Moderatortopic zijn geplaatst, hebben wij verplaatst naar het Bugtopic. Daardoor staat dit topic nu in je lijstje.

Vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat gebeurt er in het bugtopic dan? , de laatste update dateert van vijf weken geleden. Het voelt een beetje alsof je verwijst naar een zwart gat
S-Meds schreef:
11-12-2018 10:29
Wat gebeurt er in het bugtopic dan? , de laatste update dateert van vijf weken geleden. Het voelt een beetje alsof je verwijst naar een zwart gat

Dit dus. En de Juun die het geopend heeft is volgens mij ook spoorloos.
the_Wicked_Witch schreef:
11-12-2018 10:34
Dit dus. En de Juun die het geopend heeft is volgens mij ook spoorloos.
Nee? Amber alert?
S-Meds schreef:
11-12-2018 10:38
Nee? Amber alert?

Kan.
Maar waarschijnlijker is dat ze de handdoek in de bad gateway gegooid heeft.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
11-12-2018 10:26
Reacties over bugs die in het Centraal Moderatortopic zijn geplaatst, hebben wij verplaatst naar het Bugtopic. Daardoor staat dit topic nu in je lijstje.

Precies dit schreef ik dus ook al. Waarom was dat offtopic?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-12-2018 10:38
Nee? Amber alert?
Uhm, mag dat Ambert-Alert weer worden ingetrokken? Krijg last van paranoia :O
JuniorModeratorViva schreef:
11-12-2018 12:23
Uhm, mag dat Ambert-Alert weer worden ingetrokken? Krijg last van paranoia :O

Don't worry, ze konden niets met je avatar. En juun werd ook niet geaccepteerd als zijnde een naam.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
11-12-2018 12:27
Don't worry, ze konden niets met je avatar. En juun werd ook niet geaccepteerd als zijnde een naam.
:'(
Alle reacties Link kopieren
JuniorModeratorViva schreef:
11-12-2018 12:29
:'(
:there:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Lezen jullie wel wat jullie toelaten? Duidelijk een onderzoekje.

overig/winkelen-online-of-in-een-winkel ... ges/433153
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-12-2018 15:47
Lezen jullie wel wat jullie toelaten? Duidelijk een onderzoekje.

overig/winkelen-online-of-in-een-winkel ... ges/433153
Je hebt gelijk, we hebben het topic verwijderd!

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
De topics 'Kerst cadeau voor mannen' zijn samengevoegd omdat deze dubbel waren geplaatst.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
11-12-2018 17:04
De topics 'Kerst cadeau voor mannen' zijn samengevoegd omdat deze dubbel waren geplaatst.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dat is wel een beetje raar gedaan.. volgens mij is semmygurl the TO en niet julius zoals nu het geval is..
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
11-12-2018 17:06
Dat is wel een beetje raar gedaan.. volgens mij is semmygurl the TO en niet julius zoals nu het geval is..
Maar om het bericht van julius gewoon maar weg te gooien (zoals nu is gedaan) vind ik ook niet perse een nette oplossing.
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
11-12-2018 17:29
Maar om het bericht van julius gewoon maar weg te gooien (zoals nu is gedaan) vind ik ook niet perse een nette oplossing.
Beste Masatu,

Je hebt helemaal gelijk. Er was iets mis gegaan tijdens het samenvoegen waardoor er een andere TO kwam. Dit was uiteraard niet de bedoeling. Er is al contact opgenomen met de betreffende forummer.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hallo, mag ik op anoniem? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Het topic :"Hoe vaak neti pot gebruiken/neus spoelen?" is verwijderd ivm het vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Verlegen" is verwijderd ivm een trolltopic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Geachte moderators,

Op dit forum worden diverse, zeer ongepaste berichten geplaatst waar vanuit het moderatieteam niet op wordt ingegrepen.

Hier heb ik in eerste instantie op het forum zelf een klacht over ingediend.
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p29284492
"Zouden jullie even naar de posts van Stampertje12 willen kijken in dit topic? kinderen/teleurstellende-balletscholen/ ... p=29284482# Het is bijzonder naar dat ik advies zoek voor mijn dochter die niet sensueel wil dansen, maar dat hier in de omgeving lastig te vinden lijkt te zijn, en vervolgens deze persoon rare conclusies gaat trekken over dat mijn dochter niet zou mogen stoppen, ik haar push, en zij dus maar wat verzint om er maar vanaf te zijn. Terwijl notabene dingen die Stampertje12 meermaals ontkent, door de balletschool zelf zijn bevestigd en dat meermaal is gepost.
De posts van Stampertje12 getuigen van geen respect naar mijn dochter. "
Dit werd genegeerd.

Vervolgens heb ik via de mail aangegeven dat ik graag zie dat er actie word ondernomen en dat anders ik al mijn gegevens bij Viva wil laten verwijderen.
Ik heb geen reactie teruggekregen.

Gezien de respectloze manier waarop users met elkaar omgaan en dat jullie, moderators, dat toe laten, en ook niet reageren op de mail en mijn verzoeken, zie ik niks anders op dan zelf mijn berichten te veranderen naar een tekst in het Amharisch.

Ik hoop dat jullie in de toekomst beter met jullie gasten, users, om zullen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Myca5005 schreef:
11-12-2018 22:13
Geachte moderators,

Op dit forum worden diverse, zeer ongepaste berichten geplaatst waar vanuit het moderatieteam niet op wordt ingegrepen.

Hier heb ik in eerste instantie op het forum zelf een klacht over ingediend.
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p29284492
"Zouden jullie even naar de posts van Stampertje12 willen kijken in dit topic? kinderen/teleurstellende-balletscholen/ ... p=29284482# Het is bijzonder naar dat ik advies zoek voor mijn dochter die niet sensueel wil dansen, maar dat hier in de omgeving lastig te vinden lijkt te zijn, en vervolgens deze persoon rare conclusies gaat trekken over dat mijn dochter niet zou mogen stoppen, ik haar push, en zij dus maar wat verzint om er maar vanaf te zijn. Terwijl notabene dingen die Stampertje12 meermaals ontkent, door de balletschool zelf zijn bevestigd en dat meermaal is gepost.
De posts van Stampertje12 getuigen van geen respect naar mijn dochter. "
Dit werd genegeerd.

Vervolgens heb ik via de mail aangegeven dat ik graag zie dat er actie word ondernomen en dat anders ik al mijn gegevens bij Viva wil laten verwijderen.
Ik heb geen reactie teruggekregen.

Gezien de respectloze manier waarop users met elkaar omgaan en dat jullie, moderators, dat toe laten, en ook niet reageren op de mail en mijn verzoeken, zie ik niks anders op dan zelf mijn berichten te veranderen naar een tekst in het Amharisch.

Ik hoop dat jullie in de toekomst beter met jullie gasten, users, om zullen gaan.
Beste Myca5005,

Je vorige post is over het hoofd gezien waarschijnlijk. Excuus daarvoor.

Verder kunnen we je mededelen dat wij hier op het forum werken met het melden van berichten door middel van de 'toverstaf'. Deze toverstaf is te vinden bij elk geplaatst bericht. Op deze manier kun je berichten kenbaar maken bij het moderatieteam. De moderators zullen je bericht beoordelen. Op dit moment weten we niet welk(e) bericht(en) je exact bedoelt.

Verder kunnen we je mededelen dat het niet mogelijk is om je account te verwijderen. Het is echter wel mogelijk om je account te laten anonimiseren. Dit houdt in dat je gebruikersnaam in combinatie met je geplaatste berichten niet meer terug te vinden is op het forum. Je account is na het anonimiseren onbruikbaar geworden en kan niet meer worden hersteld. Ook je avatar wordt verwijderd. Mocht je terug willen keren, dan moet er een nieuw account worden aangemaakt met een ander emailadres en een andere nickname.

We horen het graag van je.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Is dit vreemdgaan?' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat jullie mijn bericht ook over het hoofd hebben gezien:
Trotter schreef:
11-12-2018 11:52
Precies dit schreef ik dus ook al. Waarom was dat offtopic?
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
12-12-2018 03:45
Ik vermoed dat jullie mijn bericht ook over het hoofd hebben gezien:
Beste Trotter,

Je hebt gelijk; je bericht was niet helemaal off topic. Wat betreft het bookmarken: dat komt inderdaad doordat wij de post verplaatst hebben. Wij verplaatsen de off topic berichten naar Napraat en/of het Bugtopic om het Centraal Moderatortopic schoon te houden.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
11-12-2018 22:44

Het is echter wel mogelijk om je account te laten anonimiseren. Dit houdt in dat je gebruikersnaam in combinatie met je geplaatste berichten niet meer terug te vinden is op het forum.
Beste mod,

Je moet natuurlijk zelf weten hoe je wilt communiceren, maar bij bovenstaande zou ík denken dat mijn berichten verdwenen zouden zijn van het forum. Onvindbaar, voor altijd alles weg. Pas na herbezien en ervaring zou ik snappen dat alle berichten blijven bestaan en onbereikbaar zijn geworden en enkel de Nick weg is (behalve uit de quotes dan).
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven