Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het topic "pijn ademen" is verwijderd ivm vraag naar medische diagnose.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
27-11-2019 18:34
De titel is aangepast.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Dank je!
Licht uit.
Zelfspot aan.
Vandaag een waarschuwing aan mijn broek.
Of dat nou terrecht is of niet laat ik in het midden.
Maar gied.
Is gewoon mijn hele bijdrage weg!!!!
Een bijdrage van anderhalf a4tje, waarvan 1 zin aan het einde dan niet kon.
1 zin!
Vind dit wel overdreven. Waarom is dat?
Zonder schrijvers zou er geen forum zijn. Tjee, heb zo al geen zin meer erin.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
28-11-2019 08:15
Vandaag een waarschuwing aan mijn broek.
Of dat nou terrecht is of niet laat ik in het midden.
Maar gied.
Is gewoon mijn hele bijdrage weg!!!!
Een bijdrage van anderhalf a4tje, waarvan 1 zin aan het einde dan niet kon.
1 zin!
Vind dit wel overdreven. Waarom is dat?
Zonder schrijvers zou er geen forum zijn. Tjee, heb zo al geen zin meer erin.
Wen er maar aan.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
28-11-2019 09:18
Wen er maar aan.
Waarom?
Is dit dan gebruikelijk?
Mensen nemen wel de moeite om te reageren he?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Beste forummers,

Het topic: “Last van rug, waar doe ik wijs aan?” is verwijderd ivm vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Kan er niet een Algemeen bijstand topic gemaakt worden, dat daar alle vragen terecht komen. Zoals bij het Algemeen vluchttelingentopic en Ben ik zwanger topics?

Zo zijn er natuurlijk wel meer topics die bij elkaar kunnen, maar dit zijn wel de hoogstandjes.
Jaaaa topidee :thumbsup:
Niq schreef:
28-11-2019 10:04
Kan er niet een Algemeen bijstand topic gemaakt worden, dat daar alle vragen terecht komen. Zoals bij het Algemeen vluchttelingentopic en Ben ik zwanger topics?

Zo zijn er natuurlijk wel meer topics die bij elkaar kunnen, maar dit zijn wel de hoogstandjes.
Toch is er nogal verschil over dit nieuwste topic en een discussietopic over de bijstand.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ze had daar gewoon kunnen vragen wat nou de hoogte van de bijstand was. Had ze eroverheen gelezen dan kon ze de vraag op pagina 100 nog een keer stellen.
thanx schreef:
28-11-2019 09:32
Waarom?
Is dit dan gebruikelijk?
Mensen nemen wel de moeite om te reageren he?
Ja, dat is hier heel gebruikelijk.
Geen bijzonderheden
Dag, ik wil graag mijn account laten anonimiseren.

Bij voorbaat hartelijk dank!
yasmijn schreef:
28-11-2019 10:08
Ja, dat is hier heel gebruikelijk.
Tis altijd weer een verrassing of ze alleen het gewraakte deel van je post verwijderen, of je hele post.
Of dat ze niks doen.
Dat houdt het spannend.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb net een oproepje gestart, dat stafje is verwijderd. Mag een oproepje voor een pitch voor Viva nu ineens wél en andere oproepjes niet?
Er was toch een speciaal topic voor oproepen die jullie toestemming hadden?
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
28-11-2019 12:04
Er was toch een speciaal topic voor oproepen die jullie toestemming hadden?

Het staat ook niet in het topic dat het voor een pitch is, dat heeft een forummer gespeurneust.
Beste forummers,

Het topic: “bij bevalling bleek de geslachtsbepaling verkeerd” is verwijderd ivm een onderzoekje. Dit is verboden op het forum

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
28-11-2019 12:19
Beste forummers,

Het topic: “bij bevalling bleek de geslachtsbepaling verkeerd” is verwijderd ivm een onderzoekje. Dit is verboden op het forum

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Hoe komt het dat jullie dat niet bij het eerste stafje zien? Dat gebeurt best heel vaak, dat een stafje gewoon weggehaald wordt terwijl er overduidelijk gehengeld wordt bv, of zoals nu een oproepje.
En nee, die staf ik niet allemaal zelf, vaak wordt dat dan al in het topic gemeld.
the_Wicked_Witch schreef:
28-11-2019 12:26
Hoe komt het dat jullie dat niet bij het eerste stafje zien? Dat gebeurt best heel vaak, dat een stafje gewoon weggehaald wordt terwijl er overduidelijk gehengeld wordt bv, of zoals nu een oproepje.
En nee, die staf ik niet allemaal zelf, vaak wordt dat dan al in het topic gemeld.

Dit geldt ook voor: werk-studie/modafinil-smartdrug/list_me ... #p30672757

Vanochtend al gestaft wegens illegale en strafbare praktijken, nu weer stafbaar en nog niet verwijderd. Dit topic gaat over een medicijn wat alleen op voorschrift van een arts gebruikt mag worden en alleen verstrekt mag worden in een apotheek. Waarom kan dat topic over illegaal gebruik hier zo blijven staan, zelfs na staffen?
the_Wicked_Witch schreef:
28-11-2019 11:54
Ik heb net een oproepje gestart, dat stafje is verwijderd. Mag een oproepje voor een pitch voor Viva nu ineens wél en andere oproepjes niet?
Beste the_Wicked_Witch,

Het is inderdaad verboden om een onderzoekje te plaatsen op het forum.
Het topic is verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Marana schreef:
28-11-2019 12:40
Dit geldt ook voor: werk-studie/modafinil-smartdrug/list_me ... #p30672757

Vanochtend al gestaft wegens illegale en strafbare praktijken, nu weer stafbaar en nog niet verwijderd. Dit topic gaat over een medicijn wat alleen op voorschrift van een arts gebruikt mag worden en alleen verstrekt mag worden in een apotheek. Waarom kan dat topic over illegaal gebruik hier zo blijven staan, zelfs na staffen?

Sterker nog, waarom komt het door de ballotage heen?
Beste forummers,

Het topic: "Modafinil smartdrug" is verwijderd ivm schrijven over niet toegestane geneesmiddelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
28-11-2019 13:54
Beste forummers,

Het topic: "Modafinil smartdrug" is verwijderd ivm schrijven over niet toegestane geneesmiddelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Het geneesmiddel is gewoon toegestaan, mits op recept.
ProdigalDaughter schreef:
28-11-2019 14:28
Het geneesmiddel is gewoon toegestaan, mits op recept.

Op een vraag naar vrij verkrijgbare middelen werd laatst al een 24 uurs ban gegeven.
Medisch advies enzo... Dat is nogal onduidelijk voor het modteam lijkt het.
ModeratorViva schreef:
28-11-2019 13:54
Beste forummers,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Wat is niet toegestaan op Viva.nl?
k. Het stellen van/vragen naar diagnoses, het geven van/vragen om medisch advies of geven van aanwijzingen over medicijn- gebruik.

Kunnen jullie eindelijk eens een keer terecht verwijzen naar deze huisregel, verhaspelen jullie het naar 'schrijven over niet toegestane geneesmiddelen'.

Zo jammer dit weer. Het had zo mooi kunnen zijn. :sigh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven