De bovenste lade van je ladenblok
vrijdag 1 augustus 2025 om 11:26
Een luchtig topic.
Het is hier erg rustig, dus tijd om op kantoor mijn ladenblok eens op te ruimen. Hebben jullie dat nog of werkt iedereen al op een clean desk ?
De twee grote laden vallen wel mee en ik weet wel voor 98% wat er precies in ligt (nuttige dingen).
Maar de klein, bovenste la is een allegaartje van rare shit : batterijen waarvan ik niet meer weet of ze nou leeg of vol zijn (zelfs enkele van die hele kleintjes waarvan ik geen idee heb waarvoor ze eigenlijk dienen), 3 rare vrij grote pillen met een naam die me niks zegt, een zeer oude lippenbalsem, plastic tokens in allerlei kleuren, een brillenpoets doekje (best handig, maar dat was ik dus vergeten dus ik gebruik altijd mijn mouw, half of helemaal ingedroogde parfumstaaltjes , en zeven schroeven waardoor ik me nu afvraag of ik wel veilig zit op mijn bureau stoel.
Kortom: zooi. Maar doe ik er iets van weg ? Nope - misschien heb ik het dan net nodig zal je zien.
Brengt me tot mijn vraag: wat is het raarste wat er bij jou in ligt ?
Het is hier erg rustig, dus tijd om op kantoor mijn ladenblok eens op te ruimen. Hebben jullie dat nog of werkt iedereen al op een clean desk ?
De twee grote laden vallen wel mee en ik weet wel voor 98% wat er precies in ligt (nuttige dingen).
Maar de klein, bovenste la is een allegaartje van rare shit : batterijen waarvan ik niet meer weet of ze nou leeg of vol zijn (zelfs enkele van die hele kleintjes waarvan ik geen idee heb waarvoor ze eigenlijk dienen), 3 rare vrij grote pillen met een naam die me niks zegt, een zeer oude lippenbalsem, plastic tokens in allerlei kleuren, een brillenpoets doekje (best handig, maar dat was ik dus vergeten dus ik gebruik altijd mijn mouw, half of helemaal ingedroogde parfumstaaltjes , en zeven schroeven waardoor ik me nu afvraag of ik wel veilig zit op mijn bureau stoel.
Kortom: zooi. Maar doe ik er iets van weg ? Nope - misschien heb ik het dan net nodig zal je zien.
Brengt me tot mijn vraag: wat is het raarste wat er bij jou in ligt ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
vrijdag 1 augustus 2025 om 11:36
Een bril die niet van mij of mijn collega is.
Een afstandsbediening van een tv (er is hier op mijn werk nergens een tv
)
De rest mesten we regelmatig uit. Het verbaast me het meest dat het ieder half jaar weer vol raakt met zooi!
Die bril en afstandsbediening bewaren we steeds maar. Die zal toch van iemand zijn...
Een afstandsbediening van een tv (er is hier op mijn werk nergens een tv

De rest mesten we regelmatig uit. Het verbaast me het meest dat het ieder half jaar weer vol raakt met zooi!
Die bril en afstandsbediening bewaren we steeds maar. Die zal toch van iemand zijn...
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:08
die zou ik niet meer vertrouwen

net als met zo'n elastiekje dat te lang in je la ligt - dat knapt meteen
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:09
sleutel is idd een klassieker - die heb ik vooral thuis veel liggen de "geen idee waarvoor" sleutel waar je toch geen afscheid van durft te nemenMighty_Macaw schreef: ↑01-08-2025 11:50Vooral heeeel veel sleutels. Geen idee waarvoor.
Een paar lippenstiften (die ik nooit gebruik).
Een pincet - voor als ik ineens een kinhaar voel.
En verder de gebruikelijke dingen als highlighters, nietjes en paperclips
hier is alles met badge, dus vooralsnog geen verdwaalde sleutels
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:11
Een pincet valt bij mij niet onder zooi, maar onder essentials

vrijdag 1 augustus 2025 om 12:13
Op kantoor?
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:16
Jep
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:18
Hier ook flexplekken, al zit in de praktijk iedereen toch steeds op dezelfde plek. Dus geen ladeblokken.
We hebben wel aan ieder bureau een klein laatje, maar de inhoud daarvan is dus van niemand. Het zijn vooral post its en dat soort dingen maar in sommige laatjes is het wel een ondefinieerbare bende met oude foto's en andere papiertjes uit het jaar 0.
Vind het wel irritant dat het steeds ingewikkelder wordt om ergens een pen vandaan te toveren als je die een keer nodig hebt.
We hebben wel aan ieder bureau een klein laatje, maar de inhoud daarvan is dus van niemand. Het zijn vooral post its en dat soort dingen maar in sommige laatjes is het wel een ondefinieerbare bende met oude foto's en andere papiertjes uit het jaar 0.
Vind het wel irritant dat het steeds ingewikkelder wordt om ergens een pen vandaan te toveren als je die een keer nodig hebt.

vrijdag 1 augustus 2025 om 12:26

vrijdag 1 augustus 2025 om 12:41
Een bril, van een duur merk. Van geen enkele collega en ik leg hem al zes jaar toch steeds weer terug.
De Ritalin van collega die het in haar eigen bureau altijd kwijt raakt
.
En leeg doosje van tampons met daarin een geheime voorraad kantoorartikelen:
- permanent-marker met heel fijne punt.
- drie fijne gummen.
De Ritalin van collega die het in haar eigen bureau altijd kwijt raakt

En leeg doosje van tampons met daarin een geheime voorraad kantoorartikelen:
- permanent-marker met heel fijne punt.
- drie fijne gummen.
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:42
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:46
Op kantoor heb ik geen ladeblok, want alle bureaus zijn flexplekken. We hebben een locker en we hebben allemaal een soort mandje gekregen om onze zooi in mee te slepen die je dan aan het eind van je werkdag weer in je locker zet. Mis soms de goede oude tijd met een vast bureau dat je kon personaliseren. Thuis heb ik overigens ook geen ladeblok bij mijn bureau.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:47
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:48
Wat leuk. Voor jezelf of voor een collega als die eens zonder zit?
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
vrijdag 1 augustus 2025 om 12:52
Wij hebben geen ladeblokken meer en sinds de laatste verhuizing ook geen eigen lockers meer. Alleen lockers waar je bijvoorbeeld een helm, regenpak of fietskleren in op kunt bergen (moet 's avonds leeg). Alle werkspullen doen de meesten in de laptoptas (we kunnen een extra grote bestellen als je niet zonder veel spullen kunt).
vrijdag 1 augustus 2025 om 13:05
Ik schijn wel een eigen locker te hebben maar die heb ik nog nooit gebruikt. Volgens mij gebruikt niemand dat.Appletje schreef: ↑01-08-2025 12:52Wij hebben geen ladeblokken meer en sinds de laatste verhuizing ook geen eigen lockers meer. Alleen lockers waar je bijvoorbeeld een helm, regenpak of fietskleren in op kunt bergen (moet 's avonds leeg). Alle werkspullen doen de meesten in de laptoptas (we kunnen een extra grote bestellen als je niet zonder veel spullen kunt).
We hebben op de afdeling wel kastruimte. Daar ligt voornamelijk dure apparatuur die we de meeste tijd niet nodig hebben. Maar ook wel papieren en andere troep die voor specifieke werkzaamheden nodig is. En de snoeppot, waar ik zelf alleen in graai bij suikertekort.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in